Vlastimil Resl - eWRC.cz
21. 7. 2010 14:39 − 2740× − 3

Dva lazaři v elitní desítce

Jako váleční veteráni vypadali již před startem Rally Vysočina oba členové posádky lanceru se startovním číslem 11.

Jako váleční veteráni vypadali již před startem Rally Vysočina oba členové posádky lanceru se startovním číslem 11. Několika stehy „zkrášlený“ palec Jana Sýkory ještě trumfnul Vít Houšť natrženými vazy v kotníku, sádrou a chůzí jen za pomoci berlí. Na trati však nebyl na výkonu obou borců hendikep příliš znát. Zajížděli velmi kvalitní časy a i přes letos již tradiční defekt obsadili solidní osmé místo.

Honza Sýkora po letošních poraněních zápěstí a ramena neušetřil ani palec. „Při opravě nákladního vozu jsem se řízl flexou a musel na šití. Trošku jsem se obával, aby případný náraz nezpůsobil povolení stehů. Víťa pak potvrdil přísloví „sportem k trvalé invaliditě“ a při fotbalovém utkání utrpěl poranění vazů v kotníku,“ popisuje blovický pilot příčiny obou úrazů a přidává pochvalu tratím Rally Vysočina. „Bylo super poznat zcela nové úseky. Rychlostky byly pěkné a technické, zároveň však rychlé. Nabízely mnoho zatáček na vysoký kvalt.“

Již úvodní vložka se Honzovi s Víťou vydařila a blýskli se pátým časem. „Se vstupem do soutěže jsme byli relativně spokojeni. Jarek Orsák s Karlem Vajíkem však dokazovali, že se s lancerem dá jet ještě výrazně rychleji. Bohužel na druhé vložce jsme se opět nevyvarovali letos již čtvrtého defektu a ztratili zhruba půl minuty. Vše zřejmě zavinil kat mírné zatáčky přes horizont, jenž způsobil poškození ráfku. Vyjetá stopa přitom dokazovala, že stejně jely i posádky před námi. Po dalším kilometru a půl v těžké levé náhle pneumatika kompletně ušla a my šli po předku ven. Roztrhaná guma navíc zničila čidlo snímající data pro řídící jednotku diferenciálu, což mělo za následek trošku odlišné chování vozu. Za cílem vložky se jako skvělý sportovec a kamarád zachoval Petr Trnovec. Chtěl bych mu tímto moc poděkovat za zapůjčení jeho rezervy – prořezaného slicku. My totiž v kufru vezli mokrou gumu a jet na ní by asi nebyl žádný med.“

V servisní zóně mechanici vrátili auto zpět do stoprocentní kondice a Honza s Víťou absolvovali bezproblémovou druhou sekci. „Kupodivu nejlepších časů jsme dosáhli na rychlostní zkoušce Číměř, která se mi při tréninku příliš nezamlouvala. Velmi užitečnou „rosničkou“ na telefonu byl tentokrát Jarda Houba, sedící v Liberci u PC a využívající instrukcí zaneprázdněného Honzy Kaila. Jarda se svého úkolu zhostil výborně a za jeho informace mu děkuji. Chci také pogratulovat k fantastickému výkonu a razantní jízdě Vendovi Kopáčkovi a Kláře Šillerové. Šestnácté místo absolutně je s jejich technikou z říše snů,“ končí své povídání k letošnímu pátému sprintu západočeský soutěžák a přibližuje plány pro zbývající část sezóny. „Určitě nechceme chybět na domácím Pačejově a zřejmě ani ve Vyškově. Šance na konečné přední umístění v šampionátu sprintů je však mizivá a tak zvažujeme, zdali namísto posledních dvou podniků nepošetříme finance i techniku a premiérově neabsolvujeme Rally Příbram.“

Foto: Marek Sekáč

Komentářů celkem: 3
21. 7. 2010 15:211
0 0
Ten přední blatník je sundaný z tréninkáče? smajlíksmajlík
21. 7. 2010 15:442
0 0
Luky_CZ: vypadá to tak, nejspíš defekt udělal s originálem svésmajlík
22. 7. 2010 14:533
0 0
Luky_CZ: Přesně tak, Honza rozebral svoje auto na trénink a také chudák nakonec jel domů bez blatníku na autě. Snad ho s tím nezastavili policajti smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!