Jiří Fryje - eWRC.cz
10. 8. 2010 22:24 − 2727× − 11

Ohlédnutí za ADAC Eifel Rallye

Mistrovství Německa v automobilových soutěžích není rozhodně nudná záležitost.

Mistrovství Německa v automobilových soutěžích není rozhodně nudná záležitost.Tedy aspoň co se výše jmenované soutěže týká. Vozový park je rozmanitý a jezdecké umění zúčastněných posádek má velmi široký rozsah. To zaručuje zajímavou podívanou. Čelo startovního pole jede na vysoké úrovni. Tu obstarávají jezdci jako je Kahle, Burkart, Thiry, Walenwain (ten dokonce ve dvojím provedení), ale třeba i Mohe, Stebani, nebo Dobberkau. Ti všichni kromě nesporného jezdeckého umu disponují i velmi kvalitní technikou. K tomu je třeba připočíst několik posádek ze sousedících zemí. O dramatické situace se starají posádky z druhé půlky startovní listiny. Ty z valné části sbírají soutěžácké zkušenosti.

Soutěž je rozložena do tří dnů. Ve čtvrtek v podvečer startuje ve vesničce Neichen shakedown, o dvacet čtyři hodin později vlastní soutěž na Marketplatzu v Daunu a hlavní část se odehrává v sobotu. Tratě rychlostních zkoušek jsou velmi pěkné, o diváka je dobře postaráno, parkovací plochy jsou zajištěny v bezprostřední blízkosti atraktivních míst, pořadatelé nejsou hysteričtí, podle časového harmonogramu soutěže by se mohly seřizovat hodinky a pečený, do brötchenu vložený bratwurst je stejně jako jakýkoliv nápoj za éčko, což považuji na louce, kde široko daleko není stopa po osídlení, za luxus. K tomu je nutno podotknout, že nápoje jsou chlazené a centrála je na konci dlouhatánského prodlužováku, aby nerušila. Myslím, že jsem na tuto skutečnost poukazoval v některém svém starším vyprávění, ale nemůžu si pomoci nezmínit ji znova. A čím jsem starší, tím takové detaily vnímám silněji. O akreditačním procesu se šířit nehodlám. Nutilo by mě to do porovnávání např. s poslední Rallye Bohemia a toho chci ušetřit sebe i vás.

Současně s mistrovstvím Německa probíhá doprovodná akce nazvaná Eifel historic rallye show. Členové klubu Slowly Sideways a jejich hosté dávají ony tři dny na odiv svůj čtyřkolý majetek a předvádějí jeho akční schopnosti. Začínají už na shakedwnu, kam se jich většina z více než sedmdesáti přihlášených sjela. Velikou novinkou mezi těmito krásnými kmety na kolech byl Opel Ascona 400 v provedení, ve kterém zvítězil v roce 1982 v Rallye Monte Carlo. Do Neichenu přivezla do detailu identický, nově postavený vůz, stejně identická posádka. Walter Röhrl a Christian Geistdörfer jsou tady in natura a pro všechny přítomné je to hluboký zážitek. Vystupují skromně a vstřícně a rozdávají odpovědi, úsměvy a podpisy na všechny strany.

Mechanici sundávají přední kola a pan Röhrl kontroluje stav brzd. Jejich rozměry a představa, že “tímhle“ ubrzdil Coll de Turini ho rozesměje a volá na svého spolujezdce, ať se jde podívat. Čelistník Ascony vypadá v porovnání například s těmi u Audi S 1 opravdu úsměvně. Z plakátu na dveřích doprovodného kamionu, na kterém je zachyceno ono zmiňované vítězství na několika Kleinových fotografiích, je ale zřejmé, že fungoval dostatečně. Posádka absolvovala k velké lítosti mojí, ale jistě i ostatních diváků, jen jeden průjezd. I za něj jsem ale vděčný. Mohlo být i hůř. Ještě jednou se s nimi potkávám na páteční podvečerní vložce. Sobotní program kolidoval se čtyřhodinovkou na Nordschleife a v odpolední erzetě už ve startovním poli nebyli.

O atmosféře a dění okolo městečka Daun vám nejlépe povypráví malá galerie.

ADAC Eifel Rallye (D) 2010 – Jiří Fryje

Komentářů celkem: 11
10. 8. 2010 23:041
0 0
ta lancia martini je nejvice
10. 8. 2010 23:492
0 0
No Jirko ono kdyby u nás byla centrála na moc dlouhém káblu tak do ví jak dlouho by na místě vydrželasmajlík
11. 8. 2010 07:143
0 0
Slovo "identický" znamená totožný, nebo shodný... Proto by mě zajímalo, jestli ten Opel Ascona 400 byl identický s vozem, který vyhrál Rallye Monte Carlo 1982, nebo jestli byl nově postavený, tedy replika... Nějak to logicky nejde dohromady... Srovnání "akreditačního procesu" by mě velmi zajímalo, protože si myslím, že "akreditační proces" je u nás až na vyjímky velmi benevolentní... Je až úsměvné, kolik máme u nás motoristických novinářů...
11. 8. 2010 08:344
0 0
předpokládám, že jste asi chtěl napsat originální... identický ( totožný, nebo shodný ) znamená, že může být několik úplně stejných... např. s identickým vozem jel Monte Carlo 1982 ještě Jochi Kleint... lišil se pouze výrobním a startovním číslem a SPZkou...
11. 8. 2010 10:085
0 0
Hezky popsáno, klidně toho textu ale mohlo být víc. Já jsem byl na Eifelu v roce 2006 a bylo to super. Pěkná soutěž, kde vše funguje jak píše Jiří. A ti historici, no krása. Armin Schwarz tehdy jel s Audi S1 a zle zatápěl Alexi Benguemu, co testval Fábii WRC před Německou rally...to byl fakt nářez sledovat tu bestii za volantem s jezdcem, který s takovým autem umí.
11. 8. 2010 11:066
0 0
nic krajsie ako Lancia delta HF Integrale proste neexistovalo smajlík
11. 8. 2010 11:137
0 0
Textu určitě mohlo být víc,ale nejzajímavější zážitky a postřehy autor popsal.Zbytek nechal správně na fotkách.Průjezd třeba AUDI S1 se těžko popisuje,to se musí zažít.Byť je to pro Vrátila úsměvné ,je dobře že máme u nás tolik motoristických novinářů.Narozdíl od nic neříkajících a zavádějících píár článků se na tohle rád podívámsmajlík
11. 8. 2010 14:598
0 0
STIGu, s tvou posledni vetou nemohu nez souhlasit. A diky panu Fryjemu za zprostredkovani atmosfery.
11. 8. 2010 15:259
0 0
STIG: Myslím, že jsme se nepochopili... Předně by si spousta lidí měla ujasnit pojem novinář... Já jsem jen lehce ironicky "píchl" do situace, že na kde jaké rallye je "akreditovaných" třeba 80 a více "novinářů" a ten výsledek je jaksi neodpovídající... Nicméně fotky krásné a člověk rád zavzpomíná na všechna taková auta...
11. 8. 2010 17:5410
0 0
Starosti pana Vrátila bych chtěl mít, to bych byl pak šťastný člověk.
No ono taky celý den jíst chlebíčky a sledovat diskuze na internetu moc nevyčerpá, že? smajlík
11. 8. 2010 18:0511
0 0
dr.46: A jak jste na to přišel? To mluvíte z vlastní zkušenosti, neboli "podle sebe soudím tebe"???
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!