Ondřej Plšek - eWRC.cz
11. 8. 2010 10:54 − 2332× − 10

Změny v pneumatikách pro MS

Do 15. září zveřejní FIA seznam dodavatelů pneumatik pro mistrovství světa v rally.

Monopol dodavatele pneumatik pro mistrovství světa v rally končí. V letech 2008 až 2010 byla jediným dodavatelem firma Pirelli, od příští sezóny mohou ale týmy jezdit i na pneumatikách i jiných značek. Členové Světové rady FIA totiž ve faxovém hlasování odsouhlasili, že od roku 2010 otevřou MS v rally i dalším výrobcům. "Chceme získat větší pouto k sériovým technologiím, ohleduplnosti k životnímu prostředí a zároveň i kontrole nákladů. K tomu to pro amatérské jezdce v MS bude znamenat větší svobodu," zdůvodňuje FIA své rozhodnutí v oficiálním stanovisku.

Výrobci, kteří mají zájem na zastoupení v MS, se musí u Světové organizace FIA registrovat, ta pak nejpozději 15. září představí seznam nominovaných značek. S těmito pneumatikami pak budou muset jezdit všichni jezdci s vozy s pohonem všech kol, výjimku mají neprioritní jezdci s těmito vozy a jezdci s poháněnou jen jednou nápravou.

Dále FIA představila pravidla, která mají vyrovnat šance mezi týmy a vést k finanční úspoře. Pneumatiky budou označeny čárovými kódy a FIA je bude mezi jezdce rozdělovat na základě náhodného výběru. Zároveň bude stanovana maximální cena za pneumatiku, dojde i k omezení počtu testovacích dnů před začátkem sezóny. Pro příští rok zůstává počet povolených pneumatik na jednu soutěž stejný, v letech 2012 a 2013 má každý rok dojít ke snížení tohoto počtu o 15 až 20%.

Komentářů celkem: 10
11. 8. 2010 11:10
0 0
nevíte někdo kolik je ten maximální počet na jednu soutež? dík...
11. 8. 2010 12:25
0 0
Jeste doplnim, ze volny vyber maji pouze jezdci na ctyrkolkovych enkach.
No, tak to nevim, co si o tom myslet. Vice vyrobcu pneu vidim jako prinos, nicmene zpusob jejich vyberu mi nejde uplne do hlavy. Na zaklade ceho se ten vyber bude odehravat? Pocitam, ze vyrobce asi nebude muset prijit s hotovou pneumatikou, vzhledem k tomu, ze by na to mel 35 dni, ale pak mi nejde uplne do hlavy, proc jednoho vyrobce nominovat a druheho ne. Pokud by to bylo na zaklade zkusenosti a portfolia, tak si krome Pirelli a BFG nikdo nevrzne.
Taky mi prijde bizarni myslenka nahodneho pridelovani jednotlivych pneumatik jezdcum (v ramci vytvoreni rovnych podminek mezi tymy nebo uvnitr tymu). Cili pokud treba Ford (na zacatku sezony nebo pred zavodem??) rekne: my pojedem vyrobce A, Citroen rekne: my vyrobce B, tak se gumy rozlosuji schematem A-cka mezi Ford, B-cka mezi Citroen? To se apriori predpoklada, ze pneumatiky jednoho typu a znacky nejsou stejne? Nebo se to snad pomicha uplne, aby nikdo dopredu vlastne nevedel, na cem to pojede?
11. 8. 2010 13:13
0 0
Jirik: No jasně, úplně volnej výběr maj jen neprioritní jezdci. Sice tam nepíšou, jestli prioritníma myslí FIA A i B nebo jen A, ale i tak budou mít ty prioritní víc možností, pokud se teda přihlásí víc pneumatikářů. A to losování pneumatik spíš mysleli asi to, že rozlosujou gumy od jednoho výrobce a ne, že budou míchat BFG a Pirelli. To by pak postrádalo smysl podle mě.
11. 8. 2010 13:17
0 0
Speeder: no, rozlosovavat gumy od jednoho vyrobce ma jaky smysl? Bez sarkasmu, mne to proste nedochazi...
11. 8. 2010 15:19
0 0
To je přece jednoduchý...Jeden závod pojedeš na Pirelkách a druhý třeba na Michelinech.To je logický,ne?smajlíksmajlík
11. 8. 2010 16:12
0 0
Zajímavé, celé MS je prý velmi drahé a tenhle krok ho podle Fordu ještě více prodraží - bode potřeba nesporně více testování, ptám se, kdo tolik loboval za zrušení jednoho dodavatele? BFG/Michelin nebo dokonce sám Citroen? Nikdo jiný mě totiž nenapadá, komu toto prospěje. Ostatním to nadělá jen problémy. Nebo ne?

Nebo že by lobovalo už Mini s BFG. smajlík smajlík

"Speeder: no, rozlosovavat gumy od jednoho vyrobce ma jaky smysl?" asi aby nedostal lepší směs jen jeden jezdec, třeba Loeb ,ne?
11. 8. 2010 16:32
0 0
Aha, takhle. No tak to jo....hele a nemyslis, ze to losovani Citroen stejne nejak obejde?
11. 8. 2010 16:36
0 0
A co třeba levá přední Pirelli, levá zadní BFG, pravá přední Barum a pravá zadní Bridgestone? smajlík
11. 8. 2010 16:40
0 0
No a jeste k tomu Pirelli slick, BFG intermedia a zbytek wet....stastnou cestu smajlík
11. 8. 2010 17:17
0 0
Jirik_Kocur [11.8.2010 16:32:02], samozřejmě, že jde obejít vše... Ale to je práce FIA. smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!