Na závody se dá jezdit i bez licence
Jistě, na závody se dá jezdit i bez licence. Není to úplně ono být divákem, ale divák ve Finsku je jako Alenka v říši divů. Byl jsem s partou fandů ve Finsku a ještě teď chodím s pusou otevřenou. To co tam jezdci předvádějí, je za hranicí fyzikálních zákonů a zdravého rozumu. A to včetně našich kluků Prokopa, Semeráda a Kresty. Říkal jsem si závodník, ale po tomto zážitku se tohoto označení dobrovolně vzdávám.
Vlastně za ten výlet vděčím FASu, protože jsem se měl zúčastnit Rally Pačejov, a to u nás bez licence nelze. Opravdu jsem licenci odevzdal 16.7.2010 a od tohoto data ukusuji den po dni roční trest zákazu činnosti. Mezi tím jsem ovšem stihl za pomoci právníků, fandů a kamarádů našvat a potrápit FAS. S obětavou finanční pomocí Edy Patery vzniklo propracované právní stanovisko od kanceláře JUDr. Sokola. Obvodní soud pro Prahu 1 přijal mou žalobu o určení nezákonnosti rozhodnutí AČR. S nezištnou pomocí kamaráda a rallyfandy JUDr. Kořána jsem podal podání na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže a také jsem oslovil s žádostí na prošetření stanov a disciplinárního řádu schvalovatele a nadřízený orgán pro občanská sdružení – Ministerstvo vnitra. A redaktor Světa Motorů Michal Štěpanovský nám drží palce a celou kauzu zveřejní na stránkách časopisu.
Přes všechnu podporu a pomoc od sympatizantů to bylo docela heroické úsilí to takto rozhýbat a také to bylo za cenu nemalé finanční oběti na naší straně. Pomalu se ze mě stává fundovaný odborník na příslušné zákony a judikaturu. Problém je selsky jasný, ale v právnických uličkách se nejede rovně a naplno, ale je to samá levá 6 a brzda pravá 8 do retardéru. O horizontu full do cíle se prostě mluvit nedá. Teď jsou na startu veškeré oslovené instituce a jak rozhodnou je jen v jejich kompetenci. Ať to rozhodnou jakkoliv, tak snad bude do budoucna jasné, co může FAS požadovat a nařizovat v rámci svých řádů, a co je již za touto hranicí. A snad mi to pak někdy odpustí a pochopí, že tady nejde o mojí licenci č.65 vydanou poprvé v roce 1982. Ale o společný zájem na rozvoji, usměrňování a nikoliv brždění zájmové činnosti o fenoménu zvanému rally, race, drifting, prostě o automobilové závody.
Ahoj Tomáš Drásta
No a takto podivně se vyvolí 13 členů/Prezidium/ vedení Autoklubu,což by nám nemuselo vadit/většinou nejsme členové Autoklubu/ ,kdyby si tito následně nevytvořili řídící čtyřčlenný výbor FASu/ p.Ječmínek,Babka,Minářík,Novák/který si už znovu jmenuje výkonný výbor FASu a a ten znovu vytvoří složení jednotlivých Svazů,tedy i Svaz rally.A to je už závažné.
Takže nám tento sport řídí lidé, které nikdo ,ale opravdu nikdo ze závodníků nevolil,na jejich jmenování neměl žádný vliv a ani tak na složení orgánů, které rozhodují o jeho sportovní činnosti/viz.kolega Drásta/, taky o zdraví/ Hans/ a taky o našich financí/ zákaz použití některých vozů,např.WRCa/.Tito lidé rozhodují o stamilionových částkách,nainvestovaných závodníky a jejich týmy do tohoto sportu, aniž za svoje konání nesou jakoukoliv odpovědnost a aniž k tomu mají jakýkoliv mandát.
Vůbec nechápu, co má taková "tvorba" FASu společného s demokracií a jak je vůbec 20 let po převratu možná .
Navíc se nám stávají z těchto vytvořených orgánů mnohde rodinné podniky s funkcemi na furt neboli na dožití a taky začíná postupná privatizace tohoto sportu /ONI,Mediasport apod./,kdy jsou omezována práva závodníků jak v oblasti používání techniky/ "R" značky/,vlastních záznamů-onbordy,tak i v omezování účasti na ostatních ,jinde pořádaných podnicích a to za použítí vydírání a finančního nátlaku.
FAS by měl být řídící orgán, zvolený z pléna sportovců,který by měl napomáhat rozvoji našeho milovaného sportu a ne, jak je tomu dosud,podivnou organizací s praktikami jižních zemí,když to nazvu slušně.
i Vaše menší a chudší sestřička Rallycross ČR silně protestuje proti kvalitě a organizaci zavodů pod FASem. 5.8.2010 byl zaslán také ostrý otevřený dopis na jejich adresu a nyní se začinají rozpohybovávat ledy. Škody na investicích do zmanipulovaných či nekorektních závodu jsou nemalé a je třeba tyto investice chránit jako kdekoliv jinde v podnikání. U dopisu jen neskončilo a už proběhlo i první jednání s členy komise a určitě ne poslední. Pro příznivce je dopis a diskuze zde:
http://www.rallyecross.cz/otevreny-dopis-fasu-od-viakom-racing/clanek/id=1202