Návrat Toyoty do WRC je prý jistý
Dobře informovaný japonský časopis Best Car uvádí, že Toyota se zcela jistě vrátí do WRC.
Dobře informovaný japonský časopis Best Car uvádí, že Toyota se zcela jistě vrátí do WRC. Podle jeho zdroje je prý o návratu již rozhodnuto a oficiální informace budou zveřejněny v září.
Základem pro stavbu nového vozu bude nový model Auris, který by se měl v prodeji objevit v roce 2011. Další konkrétní informace ale chybí, takže není ani jasné, kdy by měl vůz být nasazen do závodů ani zda bude mít vývoj na starost přímo továrna nebo bude svěřen soukromému týmu.
The car models tipped to be used by the Swedish brand is 9-1 or 9-2 and the engine would probably come from BMW, that has already developed the 1.6L engine for the new MINI team entering the championship from 2011.
The rumours about a comeback into the WRC first started when Spyker was introduced as a potential buyer of SAAB from General Motors – probably much based on Spykers sporty profile and the fact that the brand had a big and expensive, but not very successful, team in Formula 1 just a few years ago. Also, SAAB MD Jan Åke Jonsson and Spyker MD Viktor Mueller recently took park in the classical Mille Miglia rally in one Saab 93 each. The Russian finance man and Spyker investor Vladimir Antonov wasn’t late to follow them and entered the classical Swedish competition Midnattssolsrallyt in a SAAB 99 in July (see photo above). Considering SAAB’s heritage in the rallying circus, one could at least hope for a better success in the World Rally Championship than in Formula 1, despite the economical troubles that is still very much a reality to the company.
Autosport’s sources claims that Spyker representatives has already been speaking to the WRC organisers and North One Sport, and will continue the talks in connection to Rallye de France in October. However, North One MD Simon Long refuses to comment on any specific brands but admits that MINI’s decision “has given people a lot of confidence in the sport”.
willy: přesně jak říkáš, škodovka musí zpět do MS a nejlépe už v roce 2012, jestli budou nuceni odejít z IRC, i když pevně věřím že je kvůli frantíkům jen tak nevykopnou, tak jim jiná možnost nezbyde, případný konec ŠM by byla duševní smrt mnoha z nás tady
Z jiného soudku co je Toyota? Byl jsem na školení time managmetu a průmyslového iženírství. Spousta pouček a jak pracovat efektívně pocházi z toyoty. Oni dobyli ameriku stali se jedničkou ve světě a dnes když se tvoří normy tak se čeká co udělá Toyota. Je to velký hráč na trhu i když v F1 jim to nevyšlo, ale když si umanou tak WRC vyhrajou májí velké prostředky tří roky a jsou zase mistří.