Vlastimil Resl - eWRC.cz
13. 8. 2010 23:09 − 2979× − 13

Slzy ukryté v dešti

Dalším skvělým výkonem se na tratích Fuchs Oil Rally Agropa prezentovala posádka Václav Kopáček – Klára Šillerová.

Dalším skvělým výkonem se na tratích FUCHS OIL Rally Agropa prezentovala talentovaná posádka Václav Kopáček – Klára Šillerová. Za hustého deště nejenže vládla třídě A5, ale pohybovala se i na bodovaných pozicích absolutního pořadí. Pátá vložka však znamenala konec jejich nadějí, když po banální závadě plynové klapky musela odstoupit. Přes velké zklamání si spolujezdkyně Klára udělala čas zhodnotit šestý sprint sezóny pro čtenáře serveru eWRC.


„Na Pačejov zabal plavky, bude lejt!“, pípla mi na stole SMSka od Zdeňka Vrátníčka. Hm, kdo se bojí, nesmí do lesa, a ani do Pačejova. Tak zarovnám kufr oktávky svými taškami a taštičkami, pro závody nezbytnými, a jedu směr jihozápad.

Pačejov jsem jela několikrát a vždycky mi přišel hodně rychlý. Tuším, že v kombinaci s vodou a Vendou začíná jít o poměrně nebezpečnou hru. Tak jen doufám, že se Venda bude bát aspoň stejně tak jako já.

Při seznamovačkách nám skoro neprší a to je smůla, aspoň bychom získali nějakou představu o tom, kde se bude držet voda. Takhle se můžeme jenom dohadovat… Pár míst zavání spoustami vytahaného bláta už v pátek. Rozpis se vykřičníky dost hemží a já se snažím uklidnit tím, že na vodě pojedou všichni a všichni budou bojovat se stejnými nástrahami jako my.

Venda jel Pačejov v roce 2008, stejně jako já s Ivou Víchovou, a prý jsme mu obdivovaly zapůjčenou fábii se sekvencí. Auto si pamatuju, Vendu nikoli a kdyby mi tenkrát někdo řekl, že si s ním sednu do auta, asi bych ho poslala rovnou na přeléčení k doktoru Chocholouškovi… Ovšem předloňské zkušenosti zúročíme; Venda si krizovky dost pamatuje, a tak doplňujeme další vykřičníky a „prodej“, hlavně ve vojenském prostoru.

Technické přejímky absolvujeme hodně pozdě díky pozvánce na představování posádek. Při čekání v závoďáku si vybarvuji rozpis, protože už začínám být poměrně nervózní z pokročilé hodiny. Při rozhovoru před rampou se mi pak podaří lehce vykolejit Milana Hauera, který nemůže věřit tomu, že v jednom místě na erzetě zavírám oči. Pak už konečně odjíždíme dom.

Ráno nás vítá solidním deštěm a o volbě pneumatik tak není nejmenších pochyb. Aspoň něco! Venda se tváří všelijak, což mě těší – nemusel by mít chuť na té vodě jet úplnou hranu. Optimisticky nadhazuje, že se nám teď aspoň nebudou blokovat brzdy, když už „Mazel“ pořádně nebrzdí na suchu. S tím sedáme do auta a vyjíždíme na start. Domluvili jsme se, že první rundu pojmeme jako seznamovací s deštěm zkrápěnou tratí a dál se uvidí.

Na první rychlostce jsem předloni hned za startem viděla rozbitou hondu, tak před horizontem Vendu mírním, ale je vidět, že z vody má respekt. První vesnicí projíždíme zbytečně rozevlátě, ale čert to vem, říkám si o pár zatáček dál, kde leží v příkopu kousek před retardérem ignis Vaška Dunovského. Hlavně vidět rampu, ujišťujeme se. Venda bojuje s hromadami bordelu vytahaného přes celou silnici (panebože, před námi jelo 38 aut, jak bude vypadat druhý průjezd?!) a já dopisuju bláto, bláto, bláto všude… Po dokončení rychlostky zjišťujeme několikavteřinový náskok na Lumíra s Otou, ale jak se pojede za námi, nemáme vůbec tušení. Nejbližší A5ka odstartuje o půl hodiny později! Na přejezdu se dozvídáme o havárii Karla Dawsona v cíli RZ1, hned mu volám, zda jsou v pořádku, naštěstí ano, ale na náladě nám to nepřidá.

Pro RZ2 máme taktiku od Honzy Dohnala – naprosto v klidu odbrzdit, zatočit a odjet. Žádná ručka, žádné smyky a následné honění auta po škarpách. S výkonem našeho auta si to ani nemůžeme dovolit. A funguje to! Projedeme celou vložku bez krizí a v cíli máme na kluky další vteřinu. Prima, pokusíme se udržet tempo. Na třetí erzetě nás čekají dvě odbočení svádějící k zatáhnutí ručky a jednomu z nich Venda neodolá. Nepřejte si vědět, co si vyslechl kvůli dobrým třem vteřinám, které jsme tam nechali… Ale jede se dál, už to neřešíme, v poklidu projíždíme letmým cílem (zdá se, že bychom se ty závěry rychlostek už mohli naučit!), nad ztrátou pouhé vteřiny na kluky s kitem se upřímně radujeme a mažeme na servis. Potřebujeme prořezat gumy, vzorek se nějak spotřebovává. A protože řezání zabralo docela dost času, vpadáme do výjezdní časovky spolu se „svou minutou“, uf.

Na čtvrté rychlostce se o pár vteřin lepšíme, jenže Lumír s Otou taky. Ale my chceme prostě vidět cílovou rampu, tak se jen snažíme držet tempo minulé rundy. Jenže asi kilometr po startu RZ5, na odbočení do vojenského prostoru, se naše karta obrátila. V křižovatce jsme vymetli nějakou díru a „Mazel“ v tu ránu odmítá poslušnost. Zda to spolu souvisí nevím, ale vteřiny letí, v duchu počítám, kolik nám kluci nandají. Ve chvíli, kdy nás tlačí diváci, je to už ale stejně jedno. V první chvíli se zdá, že vypadlo plynové lanko, ale motor se chová divně, to poznám i já… Asi po čtyřech minutách se podařilo docílit toho, že plyn alespoň „tak nějak“ reaguje, abychom mohli tuhle erzetu dojet, jsme přece bojovníci! Teprve ve stopce mi dochází, co se vlastně stalo, naše naděje na „bednu“ jsou v tahu, jsme teď asi úplně poslední. To je ke vzteku! Tak jsme se báli vody, přesto jsme na ní zajeli docela slušné časy a teď tohle. „Mazlíku“, proč ses na nás takhle vykašlal??

Cestou na další RZ se domlouváme na odstoupení, auto je nevypočitatelné a přerazit se v boji o sedmé místo se ani jednomu z nás nechce. Na cestu do Lnářů se ptám policistů uzavírajících vjezd na erzetu, protože má mapa právě tam končí. Poradili nám skvěle – navedli nás na divácké místo, kterým se ale pochopitelně nedá dojet vůbec nikam. Tak nejenom, že už nezávodíme, ale ještě jsme za úplné pitomce…

Nerada najíždím na servis jinudy než časovkou, dnes to mrzí o to víc, že jsme museli odstoupit z patnáctého místa absolutně. Snažím se tvářit statečně a jsem ráda, že prší a lesknoucí se oči můžu svádět na déšť… Štěstí jsme si vybrali asi minule, pokoušeli jsme jej opravdu dost… Ale pevně doufám, že svou tvář od nás odvrátilo jen na chvilku a příště se se všemi, kteří nás v našem snažení podporují, uvidíme zase na cílové rampě.

Klára Šillerová

Foto: Robert Balcar, Shacki

Komentářů celkem: 13
14. 8. 2010 08:471
0 0
Byli jsme na odbočení kde to přestalo jet. Je to velká škoda. Kláro jak vypadá ve Vendovo podání prodat? Že sevře volant pevněji? smajlík
14. 8. 2010 09:392
0 0
bobac: byli jsme tam taky, nevypadalo to že ma Venda z vody moc respekt..--) Ta rana na spodek byla docela velika.
14. 8. 2010 10:353
0 0
To byla. Ale je fakt,že Venda jel podstatně klidněji než je u něj zvykem. Vypadá to,že Klára je jediná kdo umí toho divocha umravnitsmajlík A evidentně je to k dobru věci. Já mu pořád říkám Vendo,někde prostě musíš ubrat. Odpověď: Draku,ale vždyť já jedu úplnou plíseňsmajlík
14. 8. 2010 17:514
0 0
To bobac: Co jsem si zatím stihla všimnout, tak "prodat" znamená, že se pojede na hraně, nikoli za ní smajlík
15. 8. 2010 01:455
0 0
Jiřík i Klára jsou nějak drzý smajlík! Uvedu to na pravou míru...Prodat=provrkat to na jedničku...max na dvojku..a to už musí bejt!!! Kláry...za hranou nejememe...za hranou jedou ty šílenci tam někde na MS...my sme takový přicmrndávky...tak nesmíš tady Jiříka vočkovat..on pak za mnou přijede na parkoviště před barák a řiká že už nepojede..musíš ho motivovat,víšsmajlík? Jinak ale s Jiříkem musim souhlasit,že takovej kouř co mi dáváš v autě jsem nikdy nedostávalsmajlíksmajlíksmajlíksmajlíka hodně si rozmejšlim jestli se někde svezem bokem trošku víc než by bylo zdrávosmajlík!Jo a Jiříku..ubrat nemůžeme nikde..naopak....pan Galia taky neubírá!smajlíksmajlík
15. 8. 2010 07:596
0 0
Ja tomu nerozumim,ale Lumir ma pry nejaky kit car,nebo jak se to jmenuje.smajlík A ty mas poloacko. Podle me je to tak jak rikal Ota Hlousek- ty proste jezdis jinudysmajlík A motivace mi nechybi. Srdce boli a ruce svrbi i kdyz nejsem zadny zavodnik,ale rally je zabavg a ja ma povinnosti ve skutecnem zivote. Treba se vratim. Zatim budu jezdit na mopedu. Tam mi nebude nikdo rikat,ze jedu ho.nosmajlík
15. 8. 2010 11:047
0 0
bobac: Především, na řeči ostatních nic nedej a vrať se do pole, stejně to nevydržíšsmajlík...
Na obranu těch věkově zkušenějších/ tedy zrodem něco mezi rašelinou a hnědým uhlím.../ musím říci, že i když má Lumír s Otou kita,tak ten má zhruba tolik let, co Venda..a zatímco u druhého jmenovaného je to bujaré mládí, u prvního už skoro veteránská kategorie, no a to i přes nemalé investice není žádné ejchuchu...Připočtěme nakonec souhrnný věk posádky/ uff,ani se mi to nechce počítat, jak mi vychází trojciferné číslo, je mi nevolno.. smajlík/ a máme tu nádherné souboje..
Ideální by bylo, kdyby kdysi česká, nyní zahraniční továrna našla někde v koutku svých nádherných dílen místo pro postavení několika jednoduchých A-5 z nové fábie ,se spolehlivým motorem o výkonu cca 160 koní,aby vydržel sezonu bez problémů, klidně i bez sekvence, s áčkovýma brzdama za rozumnou cenu,případně je zapůjčovat mladým a nadějným,případně by mohla uspořádat pohár s cenami dle vzoru jedné nejmenované fr.automobilky ..náklady na úrovni jednoho dne na Tour d.F...
Bohužel na Fábii R2 můžeme vidět, že taková cesta je hodně trnitá, i když možná tady bych tak úplně vinu na straně továrny neviděl.
15. 8. 2010 20:518
0 0
tedy zrodem něco mezi rašelinou a hnědým uhlím.../Tak to je za poslední dobu nej hláškasmajlíksmajlíksmajlík
15. 8. 2010 21:369
0 0
Mám pocit, že Fabia R2 cup by mohl být i nakonec.
16. 8. 2010 11:1210
0 0
bobac: Jiříku, pan Vrátníček má pravdu..já Ti to taky řikal..co řikají ostatní házej za hlavu..myslim tim takový ty keci..sám moc dobře víš,co to všechno stojí úsilí,snahy a peněz...tak zaparkuj mopeda a skoč do Fabie a pojď to tam dávat smajlíksmajlíksmajlík ! Wenda.
16. 8. 2010 14:0511
0 0
Akčně pojatý článek smajlík Jinak tato spolujezdkyně mě před třemi týdny trochu naštvala tím, že na Bike Adventure skončila v mixech o 2 místa před námi, no ale mohli jsme si za to vlastní blbostí smajlík Tento kultovní MTBO závod dvojic je mezi spolujezdci asi atraktivní, vím minimálně o jednom předním spolujezdci, který jej jezdil také smajlík
16. 8. 2010 19:0112
0 0
To AlesGute: Omluva za to, že jsme vás připravili o lepší flek, my se jeli jenom bavit smajlík, navíc já se k mapování dostala úplně poprvé, takže je malý zázrak, že ještě nebloudíme po Brdech :-D
16. 8. 2010 22:1713
0 0
To Klára: Děkuji, omluva se přijímá. Já se k mapování rozhodující měrou dostal až po pěti letech v roce 2006, ale od té doby žádný velký pokrok smajlík Jinak o prvních ročnících BA si lze pokecat taky s Danem Trunkátem.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!