Ondřej Krajča - eWRC.cz
19. 8. 2010 13:30 − 3122× − 56

Francois Duval chce zůstat v MS

Francois Duval by rád zůstal v MS alespoň na soutěže ve Francii a Španělsku.

Francois Duval je díky svým nehodám v rally už tak trochu pojem. Tento Belgičan se od nehody na Rallye du Condroz neobjevil v rally. Až nyní při Německé Rally, kdy opět usedne do Fordu Focus RS WRC týmu Stobart. Momentálně Dudu neuvažuje o tom, že by se po Německu opět odmlčel a doufá, že zůstane v MS. "Je dobré znovu sedět za volantem. Jsem zpět, protože mám rád rally řídit vůz WRC, je větší zábava. Je možné, že bych mohl zůstat v MS déle a dělám proto všechno. Pro mě to není tak jednoduché. Skoro dva roky jsem nezávodil v MS, ale jsem zpět a uvidíme, jak na tom budeme," říká Francois Duval.

"Bylo by dobré, kdybych se pokusil zajistit si místo v autě na Francii a Španělsko. Nejprve uvidíme, jak nám to půjde v Německu, ale myslím si, že být tady do TOP5 nebo TOP6 je možné. Když jsem byl naposledy v Německu, tak byl hodně blízko mě Mikko a Jari-Matti, takže není nemožné je porazit. Oba jezdí pořád, měl jsem dobrý test, ale dlouho jsem nezávodil," uzavírá Francois Duval.

Komentářů celkem: 56
19. 8. 2010 23:16
0 0
willy2.0 "podařilo docela naplnit levnou ideu Áčkový předokolky" smajlíksmajlíksmajlík ...levnou? Ty jsi komik, víš ty vůbec kolik stojí spičkové R2 nebo R3 auto... a náklady a díly, víš asi prd...

Když ti to příjde levné, že alepsoň jednu "levnou" R3 od Renaultu nemáš dávno doma, co? smajlík Co ty považuješ mylně za dobré "technický odborníku", je tuplovaně jedno... protože o realné praxi v rallysportu víš hodně málo...

"Např. R skupiny je jeden z mála dobrejch počinů".... jo hlavně 1.6 Turbo proti 2.0 A. To je "dobré" jako nafta s turbem proti 2.0 A. ve WTCC...

Prostě Rka jsou další nesmyly od FIA, levné nejsou, jen dělají ve třídách další bordel...

R2 třeba proti S1600 nebo R3 jako v JWRC, to je bordel na entou...

jak to můžou chápat normální lidi... kteří přepnou na rally z fotbalu omylem...

asi težko normální člověk chápe, že se pro skoro každou automobilku "dělá" nová třída, co je R3T?

Jezdit jen Nka je trochu moc ideologická představa? Není, byly doby, kdy nejezdilo nic jiného...

Čím seriovější auta, tím férovější a levnější a dostupnější závody pro více lidí i talentů. smajlík
19. 8. 2010 23:29
0 0
Jan1000: jak říkám je to ideologická předstva...zhruba jako komunismus...všichni všechno a to samé. Levnější, férovější, dostupnější...chápu jak to myslíš, ale je to jen hezkej sen.smajlík
20. 8. 2010 06:41
0 0
Bigmike: Neskutečně rychlá výroba Fiest? Jejich velmi propracovaný klientský systém? Kam se hrabe škodovka? To myslíte vážně? Škoda vyhrává, nikoliv Ford. Kde kdo chce Fabii, nikoliv Fiestu. Řek bych, že Škoda nestačí vyrábět. A pokud se rozhlídnete po Evropě, Fabia jezdí snad všude a dobře! Takže bych s tou "propagací" Fordu byl opatrnější... Diskuzi o WRC v národních šampionátech sem tahat nebudu. Jezdí jen v Irsku, Holandsku a Maďarsku. Jo a ve Francii... A těch "novátorů" tam taky moc není. Co se týká nových WRC, tak co jsem zatím slyšel, opět to má být "exkluzivita pro mistrovství světa"... Ale mohu mít staré informace... Samozřejmě, že krásné ženy patří k motorismu! Od jeho počátků! To nikdo nepopírá. Stejně tak si samozřejmě každý tým může pozvat hosty jaké chce! Jen si myslím, že už se to přehání s tím, že polovina rozpočtu týmu je provoz těchdle monstrózních "vigvamů" a krmení celebrit... Myslím si totiž, že je to už jen machrování, co si kdo může dovolit... Milionům fanoušků například McLarenu je úplně jedno, jestli se v jejich showroomu v Monaku nudilo deset modelek, tři fotbalisti, čtyři herci třetí kategorie a podobně... O tom se v médiích, která sledují fanoušci, nepíše, to se maximálně objeví nějaká fotečka v bulváru... A když si nějaký Franta Vopršálek koupí nějaký takový plátek a uvidí tam fotku nějakého čutálisty, jak sedí u McLarenu, tak ho to stejně nijak nebere, protože ho Formule 1 nezajímá, spíš ten čutálista a nový McLaren si stejně nekoupí, ani nepřestoupí k jinémi mobilnímu operátorovi... Machrování, nic víc. S nějakou marketingovou magií bych to vůbec nespojoval...
20. 8. 2010 07:53
0 0
Jan1000
Chodíš ty vůbec na rally aspoň?????????
Ať na tebe hodí někdo deku ty blázne užsmajlík Byl jsem i u toho, když se třeba stavěli některé R auta...Nemám to vyčtený jak ty, meleš hrozný nesmysly, ztrapňuješ se tady, radši, už nepiš nic.
Máš vůbec ponětí jakej je rozdíl ve lhůtách a cenách repasí třeba té R3jky vůči S1600?!! Já ti to povím, nájezdy na motor a převodovku jsou určitě delší a repase vyjdou levněji. Jakej je to pěknej sport v tom předvádí třeba Brynda, nebo Čerňas na C2R2 Max...

Jdi se sériovýma autama někam, to je idea na prd.
Nebo je na oko diváka lepší N3 jak R3? Myslím, že ne bobe...

Zeptám se tě jinak, co bys vymyslel ty??Vyčti si to někde a pak zas napišsmajlík
20. 8. 2010 08:00
0 0
Vlastně ani nestojím o debatu s tebou, od tebe se stejně nic kloudnýho nedozvím.
Sorry za OT .
20. 8. 2010 10:47
0 0
Pane Vrátil: nemohu s Vámi plně souhlasit. Sám jste si dokonce odpověděl. Zátímco Ford vyrábět stačí Škodovka to nestíhá. V tom je ten propacovaný klientský systém, nebo ne? pokud to chcete číselně, tak bylo doposud vyrobeno 38 škodovek a 29 Fiest, včetně testovacích verzí (viz. http://www.s2000rally.com/). Rozdíl je v tom, že Ford na toto číslo potřebovala poloviční čas. Srovnávat to jen podle výsledků mi přijde poměrně liché, protože zde musíme brát v potaz i umění jezdců. Třeba v IRC vede škodovka právě a jen proto, že tam má tovární tým a je tam tak v podtatě jako jediná. Naopak v MS jsou úspěšnější Fiesty. Přidám ještě příklad Martina Prokopa, který se rozhodl pro fiestu i díky lepšímu přístupu Fordu ke klientům. Tím samozřejmě nehaním škodovku, je to skvělé auto, ale jen srovnávám fakta.

Diskuzi o národních šampionátech opravdu znovu otevírat nebudem o tom toho padlo dost. Pokud to bude s novým WRC stejné, jak říkáte je to jen a jen špatně. Opět by mělo platit, že čim více vozů tím levnější závodění.

A k těm celebritám ano je to zbytečné,...ale pro Vás osobně, ne pro sponzory. Rozpočet teamů tvoří hlavně příspěvky od sponzorů a ti určují ve smlouvách i své promoakce. sám jezdec je jen šaškem, který se jich musí účastnit. Oni neplatí raut, oni si dělají reklamu. Musím Vás vyvést z omylu. Když se totiž takový čutálista nebo nějaká vyprsená herečka nechají svézt ve WRC, tak to bude na titulkách všech světových plátků - a mimo jiné bude tam i to nebo ono logo společnosti nalepené na autě. Podívejte se kolik lidí čte Blesk nebo v Německu pak třeba Bild!, a kolik jich čte časopis Rally? Dopad na veřejnost je diametrálně jiný. Pro příklat třeba Citroen takto vozil Maradonu. A nenechte se mýlit toho vašeho v tomto případě argentinského Frantu Vopršálka to zasáhne celkem dost. O tom je marketing, a ano o tom je machrování, které v tomto světě funguje.
20. 8. 2010 11:59
0 0
Tyhle argumenty, myslím tím Fabia versus Fiesta beru. Neznám přesná čísla prodaných či vyrobených kusů. Neznám zkušenosti třeba zahraničních jezdců, co Fabie jedou. Ale sám musíte uznat, že prostě auto funguje, je dobré, vyhrává a je o něho zájem. A myslím, že zdatně drží krok i v mistrovství světa. Co se týká těch celebrit a V.I.P., to by bylo zcela určitě alespoň na hodinovou debatu někde u kafé. Myslím, že mám dost zkušeností ze všech možných závodů i soutěží a znám názory i opravdových odborníků a většinou jsou podobné těm mým... Ale říkám, je to na debatu, ne na výměnu tady pár řádků... Teď jsem chvilku juknul, jak to jedou v Německu, snad se Duval udrží. Líbí se mě, jak zatím jede Raikkönen...
20. 8. 2010 12:45
0 0
To že fabie funguje samozřejmeně naprosto uznávám a sem rád, že je škodovka po protrápené éře wrc opět na vrcholu. A o auto bezesporu zájem je o tom rozhodně nepochybuji. Snažil jsem se porovnat hledisko mangmentu, klintského programu a rychlosti výroby. Zde je prostě Ford, potažmo M-sport stále o velký krok napřed. To je ale dáno především zazemím obou automobilek, kdy je Škoda motorsport pravděpodobně za daných podmínek na svém maximu. U těch V.I.P. je to asi opravdu na delší debatu. Vaše zkušenosti ale uznávám, ma těžko se budu přít když pro mě je rally jen hobby a pro Vás mototorpsort téměř "denním chlebem". Můj názor je čistě z pohledu marketingu o kterém vím myslím dost, neříkám ale, že je správné. Dnes je vše prostě jen bussines a to je bohužel fakt. A zdaleka se to netýká jen motorsportu. Jinak Duval jede skutečně pěkně, škoda teď té technické závady. Uvidíme jak to bude v neděli, přeji mu dobré umístění.
20. 8. 2010 13:04
0 0
Jak jsem řekl, DUDU je borecsmajlíksmajlík
20. 8. 2010 13:14
0 0
Já jen něco málo k úspěchům Fiest v MS. Jak by to mohlo vypadat, pokud by Škoda (hlavně Juho) jela celé MS něco naznačilo Finsko...
20. 8. 2010 14:15
0 0
Jak by to mohlo vypadat se škodovkou v celém MS se můžeme jen těžko domnívat, tsejně jako se těžko můžeme domnívat jak by dojel Kettoma s Fiestou ve Finsku kdyby ho nepotkal hned na začátku problém. Finský úspěch Škody tím ale nepopírám.
20. 8. 2010 14:37
0 0
BIGMIKE: Prosím, nepřehánět. Mým nenním chlebem je strojírenství, energetika. Motorismus a hlavně jeho historie je opravdovým "hobíčkem"...
20. 8. 2010 18:36
0 0
K těm Škodovkám vs. Ford - ještě bych dodal, že Ford nemá spotřebu továrních aut jako Škodovka a tím pádem je logické, že Fabií muselo být pro účely továrního týmu víc. Z toho plyne, že Ford těch svých 29 kusů (nebo kolik) vyrobil jen pro klienty (až na nějakou tu výjimku) a tudíž je na tom ve srovnání s Fábkou podstatně líp - myšleno líp v počtu a rychlosti výroby, ne výsledkově. Aspoň já to tak vidím.
20. 8. 2010 20:50
0 0
to LOA: ale ty jetý fabriky také někdo koupil...(nepletu-li se) jaký je v tom tedy rozdíl?
22. 8. 2010 09:17
0 0
to zzz - počtem to vyjde asi skoro nastejno, rozdíl je hlavně v rychlosti výroby pro klienty. Na Fabie se od začátku muselo čekat a sami přiznali, že nestíhají výrobu, Ford to chrlil od začátku ve velkém. Kdyby klienti museli na Fiesty čekat jak na Fábky, tak by jich tak brzy po homologaci tolik nejezdilo. Tím jsem chtěl jen říct, že Fordi měli jinak nastavenou politiku, jak tu kdosi psal. A zjevně o něco lepší.
27. 8. 2010 14:50
0 0
to Loa - Škoda předem řekla, že budou auta stavět jen v takovém množství, aby dokázali zaručit bezchybný klientský servis. Podívej se, jak se ty fiesty z kraje sypaly.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!