20. 5. 2005 00:00 − 2469× − 3

Autodrom v Sosnové má za sebou deset let činnosti

První okruhová aréna v Evropě byla dokončena v roce 1994 a hned v následujícím roce proběhl v Sosnové jeden ze závodů seriálu mistrovství Evropy v rallycrossu.

Autodrom Česká Lípa má za sebou deset let úspěšné činnosti po sportovní a komerční stránce. První okruhová aréna v Evropě byla dokončena v roce 1994 a hned v následujícím roce proběhl v Sosnové jeden ze závodů seriálu mistrovství Evropy v rallycrossu. V následujícím roce pokračovala výstavba autodromu v dalších etapách, když motokárová dráha dostala asfaltový povrch. Za uplynulých deset let proběhla na severu Čech řada motoristických závodů automobilů, motokár, motocyklů a dalších. Racing Arena poznala nespočet vítězů i radosti, ale i řadu poražených a smutku v dramatických soubojích. Provozovatelem autodromu je AUTODROM PROMOTION, s. r. o., jednatel společnosti Zdeněk Lindr nám poskytl následující rozhovor. Dnes vám přinášíme jeho první část.

Pane Lindre, můžeme zhodnotit deset let úspěšné činnosti nejen po sportovní, ale i po komerční stránce. Co bylo vašim největším vrcholem za uplynulých deset let, co se vám podařilo uskutečnit?
„Podařilo se nám do Sosnové získat závod mistrovství světa. Před třemi lety jsme začali se supermotem a uspořádali jsme zde jeden závod seriálu světového šampionátu. Supermoto je disciplína, která se rozvíjí velmi dynamicky. Diváci mu postupem času přichází na chuť. Vývoj supermota má postupnou tendenci. Před nedávnem jsme si to vyzkoušeli s rallycrossem. Samozřejmě auta jsou auta a takový záběr veřejnosti okolo aut a našich reprezentantů je velký. Trvalo nám zhruba sedm let než jsme rallycross dostali do určitého stádia, kdy jsme byli na vrcholu. Nyní se zdá, že zájem je opět stoupá.

Dalším významným mezníkem sosnovské Racing Areny bylo přemostění autodromu před pěti lety. Co vás k tomu vedlo?
„Z rallycrossové a motokárové dráhy se nám povedlo udělat paralelní okruh, který je využitelný pro jezdce rally. Samozřejmě, popularita soutěžního automobilového sportu je v České republice velká. Super rychlostní zkouška v rámci Rally Bohemia je pro nás velmi atraktivní jak divácky, tak i po sportovní stránce. Následně jsme přišli s myšlenkou uspořádat Setkání automobilových mistrů vždy na konci sezony. Pozvali jsme jezdce z rally, rallycrossu a autokrosu a nutno říci, že se nám tento tah osvědčil. Přemýšlíme, jak dále a naší snahou je dostat závod na evropskou úroveň. Plánujeme setkání evropských mistrů, takže už letos bychom rádi v jednotlivých disciplínách oslovili přední jezdce ze sousedních evropských států. Rádi bychom měli v listopadu v Sosnové i na naše přední jezdce, kteří se zúčastňují světových soutěžích. Původní termín jsme přesunuli o týden dozadu, letošní Setkání automobilových mistrů se uskuteční v neděli 20. listopadu.“

Autodrom Česká Lípa je velmi často využíván i pro komerční účely, testování jednotlivých týmů, firemní dny či pronájem pro firmy a instituce. Jaký je rozsah vaší činnosti v této oblasti?
„Začátky našich aktivit sahají na pozvání Johny Hauglanda. Norský automobilový závodník se podílel na vzniku Školy bezpečné jízdy společně s dalšími slavnými jmény jako jsou Stig Blomqvist, Ladislav Křeček a další. V této aktivitě pokračujeme i dnes a snažíme se jednotlivé školy ještě více zdokonalovat. Vybudovali jsme v Sosnové dvě skluzné plochy. Pořádáme školy pro invalidy, začátečníky i profesionály, hasiče, záchrannou službu a vojáky. Každopádně se snažíme proškolit veškeré spektrum našich motoristů. Další činností jsou firemní akce, při kterých nabízíme areál pro setkání firem a jejich zákazníků. Zde jim nabízíme veškerou zábavu s motoristickou tématikou. Máme k dispozici octavie upravené pro rallycross a dále fiesty pro asfaltový okruh. K dispozici je rovněž speciální trenažér octavie WRC. Jedná se o maketu originálu, který jezdil světový šampionát. Účastník v něm pohodlně sedí a na plátně se mu promítá rychlostní zkouška v Monte Carlu nebo kdekoliv jinde.“

Ve svém programu však myslíte i na nejmenší návštěvníky autodromu.
„Při velkých závodech chceme dělat zábavu, doprovodný program pro rodiny a děti. Funguje zde půjčovna motokár a modelů řízených buggin. I děti zde mají předváděcí závody, nicméně i jejich tátové si mohou zajezdit s těmito modely na dráze. Úspěšnou premiéru jsme absolvovali v minulém roce při rallysprintu. Bugginy skáčou přes hrboly až deset metrů. To je jedna z dalších našich aktivit postarat se o rodiny s dětmi, aby se mohly věnovat i další zábavě a přišly se pobavit do Sosnové ve svém volném čase.“

Můžeme říci, že Autodrom Česká Lípa je využíván celoročně?
“Ano, máme celoroční provoz. V zimě jsme většinou pořádali jen Školy bezpečné jízdy, nicméně již v letošním roce jsme simulovali zimní podmínky pomocí sněžného děla.V lednu jsme uspořádali zkušební Zimní setkání jezdců v rally. Chtěli bychom se naučit a využívat umělé zasněžování, neboť mrazivých dnů je více než dní, kdy sněží. V loňském roce jsme plánovali mistrovský závod v motoskijeringu, nicméně bylo to právě v době, kdy panovaly teploty vysoko nad nulou. Dále pořádáme zimní pohár motokár, který jezdíme pravidelně kolem vánočních svátků. Zajímavostí je, že i u motokár jsme přišli s nápadem pořádat závody s pneumatikami s hřeby. Jedná se o velmi atraktivní styl, neboť motokára se chová na sněhu výborně a jezdí krásným řízeným smykem.“

Komentářů celkem: 3
Anonym IP:194.108.135.221
20. 5. 2005 11:31
0 0
nevíte někdo, jestli ten trenažer Octavie WRC je za nějaký poplatek dostupný pro širokou veřejnost ?
20. 5. 2005 11:40
0 0
Nevim, jak je to přes rok, ale když se loni jelo ME v Rallyecrossu, tak byl venku pod takovým malým stanem v servisní zóně.
Anonym IP:84.42.191.11
20. 5. 2005 12:15
0 0
Ale je k ničemu, je to PS2, včetně volantu a pedálů, hozená do kastle Octavky

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama