Rallye České Budějovice – rozhovor s ředitelem Petrem Mrázem

Volný pohár 2010 je v polovině a po Rallyesprint Hořovice čeká posádky nová Rallye České Budějovice.

Volný pohár České Republiky 2010 je v polovině a po nadcházející soutěži Rallyesprint Hořovice konaný 4.9.2010 čeká posádky nová Rallye České Budějovice konaná 18.9.2010. Tento podnik si na starost vzali zkušení pořadatelé z Českých Budějovic, kteří mimo svůj seriál amatérských podniků AUTO Design Cup zajišťují také rychlostní zkoušku na Rallye Český Krumlov, kde zajisté nasbírali mnoho zkušeností, což dává vyhlídky na dobře postavenou soutěž. Vyzpovídali jsme ředitele závodu p. Mráze. Ten nám lehce nastínil, na co se posádky mohou těšit.

Petře, ještě než se tě zeptám na Rallye České Budějovice, rozepiš se nám o vašem pořadatelském tý­mu.

Nevím co konkrétně o pořadatelích samotných říct, proto bych spíš poukázal na pořadatele, kteří nám vypomáhají v den závodu kolem tratí. Bez těchto lidiček by veškerá práce byla marná, jelikož bez nich by to nešlo. Ať jde o radiobody, startéry, rozhodčí faktu, ale i o pořadatele řadový, kteří celý den za jakéhokoliv počasí stojí na svém vyznačeném místě a plní úkoly, které jsme jim zadali. Těmto lidem patří náš obdiv a poděkování.

Teď ale už k samotné soutěži. Prozraď nám na kolik rychlostních zkoušek se mohou posádky těšit a jakého budou charakteru.

Připravili jsme tři rychlostní zkoušky, které se pojednou každá celkem třikrát. První rychlostní zkouška je rychlá, není tak technická, na jaké jsme v AUTO Design Cupu zvyklý, ale i přesto je něčím zajímavá. V nebezpečných místech jsme využili ke snížení rychlosti retardérů. Druhá rychlostní zkouška je kombinací rychlosti a techniky. Je složena různých asfaltových povrchů, různých šířek silnic a obsahuje krásný přírodní retardér (asfaltový povrch). Třetí rychlostní zkouška je nám nejbližší, je technická s rychlými pasážemi, s průjezdem lesní cesty, průjezdy obcí, kombinovaná širokou komunikací III.třídy o celkové délce 11,65km.

A co kilometry? Kolik najedou posádky celkem a kolik ostrých?

Závod bude mít celkovou délku cca 198km s toho bude 84km ?ostrých? Mezi každou sekcí (tzn.RZ1,2,3) budou posádky mít prostor na servis, který se nachází v blízkosti RZ. Jedná se o asfaltový areál, který je oplocený a posádky mohou do této zóny přijíždět již od pátku.

Můžeš nám prozradit, kde přibližně budou rychlostní zkoušky odjety?

Lokalitu prozatím nebudeme zveřejňovat, již několikrát jsme řešili problémy, veliké problémy, kvůli nedočkavcům, tak se budeme snažit tomuto předejít.

Zeptám se tedy jinak. Jelo se v této lokalitě už nikdy?

Lokalitu, kterou jsme tentokrát zvolili jsme prozatím do závodů nezařazovali. Silnice jsou zde sice krásné, ale rychlejšího charakteru. Toto se hodí právě pro účastníky VP, proto jsou zde zařazeny právě nyní.

Při Radouňské Rallye jste s radouňskými spojili síly a do jejich podniku vložili soutěž pro své posádky z AUTO Design Cupu. Plánujete to i zde?

Ano, plánujeme to i tentokrát. Spojením těchto dvou podniků vzniká zajímavá rozmanitost startovního pole. Navíc AUTO Design Cup díky Radouni oživil kalendář o další krásný závod. Mnoho posádek z AUTO Design Cupu se sice v průběhu sezony účastní Volného poháru, ale díky tomu, že jedeme celý kalendář závodů, do kterého také bodují, mají možnost výběru, do jakého seriálu se přihlásí.

Na závěr nám prozraď, kolik posádky zaplatí startovné za tento podnik?

Startovné pro VP je 4080,– + 820,– pojištění. Startovné pro ADC je 3080,– + 500,– pojištění. Zvýhodnění ceny pro ADC je podmíněno účastí v jiném závodě ADC v minulosti. Navíc tratě pro ADC budou oproti VP pozměněny, budou přidány retardéry aj. A jelikož pojišťovna HVP je celoročním hlavním sponzorem a partnerem AUTO Design Cupu, pojištění pro posádky ADC je též nižší ? sponzorským darem. Děkujeme.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!