Jiří Fryje - eWRC.cz
26. 8. 2010 01:47 − 2908× − 0

Svěží vítr z Mladé Boleslavi

Ono to není úplně přesné, Pavel Dušánek, šéf Rally Bohemia v Mladé Boleslavi nebydlí

Ono to není úplně přesné, Pavel Dušánek, šéf Rally Bohemia v Mladé Boleslavi nebydlí, ba co víc, nesídlí zde ani tým pracovníků, kteří kromě jiného pořádají i Mistrovství Evropy v rallycrossu. „Do Boleslavi to z České Lípy je kousek, v tom není problém,“ říká muž, který je zároveň ředitel závodního okruhu GLOBAL Assistance Racing Arény v České Lípě, kam v loňském roce zavítaly hvězdy světové rally Sébastien Loeb nebo Henning Solberg. Za čtyři roky, kdy se pohybuje v Rally Bohemia, dokázal vrátit soutěži tvář a ukázat symbiózu historie a současnosti. „Jsem teprve na začátku cesty,“ doplňuje a poodhaluje budoucnost Rally Bohemia, která je hlavním tématem rozhovoru.


Pavel Dušánek

V jakém stavu jste soutěž v roce 2007 našel?

V nelehké finanční situaci, která hraničila se zrušením soutěže. Bohužel, ještě v roce 2010 jsem řešil nezaplacené pohledávky za ročníkem 2006, o kterých mi nebylo nic známo. Prioritou bylo soutěž stabilizovat a dokázat partnerům, dodavatelům i spolupracovníků, že nový směr a vize nejsou jen plané sliby. Ale mám rád výzvy, což pro mě v tomto ohledu byla výzva velká. Přiznám se, že historie soutěže mě nijak zvlášť nezajímala, ale čím více jsem se Bohemii začal věnovat, tím více jsem musel minulost brát na zřetel, abych některé věci dokázal pochopit. Stále ale tvrdím, že prioritou je pro mě budoucnost a stanovení postupných kroků.


Foto: Tomáš Mansfeld – Po dlouhých letech se Rally Bohemia díky povedenému ŠkodaFestu vrátila na Městský stadion v Mladé Boleslavi

O jaké budoucnosti hovoříte?

O budoucnosti spojené s mistrovstvím světa. Jako v každém sportu je i v rally extraliga, a podle mého by každý měl mít ty nejvyšší cíle. V případě, že je nemá, jeho vývoj stagnuje. Projekt mistrovství světa zraje v mé hlavě již nějaký rok. Zabýval jsem se i myšlenkou na IRC, ale Barum rally je v tomto seriálu špičkou a bylo by nešťastné řešení se snažit o konkurenci, protože by to bylo jen k neprospěchu věci. Snad jedině, kdyby v seriálu byly obě soutěže. Proto zpráva o tom, že jednáme s promotérem IRC, není pravdivá. Žádná jednání s promotérem neproběhla. Navíc listopadová návštěva Sébastiena Loeba v České republice názorně ukázala, jak média reagují a jakou sledovanost mají jezdci ze seriálu mistrovství světa. Už v rámci příprav letošního ročníku jsme začali s implementací změn, které jsou potřeba. Od nové image až po změnu a rozšíření organizačního výboru. Je potřeba angažovat odborníky ze všech oblastí a musím říci, že v týmu již řadu takových odborníků máme. Bez nich bych si fungování Rally Bohemia nedokázal představit. Příkladem je vedoucí trati Petr Pavlát, zástupce ředitele soutěže Stanislav Kafka a samotný ředitel závodu Jan Mochan, dále šéf servisního parku David Novotný a nejdéle fungující osoba u Rally Bohemia Ing. Jaroslav Mansfeld. Navíc v letošním roce se tým rozrostl o několik dalších členů, kteří se osvědčili, a doufám, že naše spolupráce bude pokračovat. Tímto bych jim ještě rád jmenovitě poděkoval, především Zdence Mocové a Josefu Novotnému a samozřejmě dalším 1.750 pořadatelům, kterým se letošní ročník povedl na jedničku!

Mistrovství světa v rally?


Foto: Jíří Fryje – Novodobá Rally Bohemia má nač navazovat

Ano, chtěli bychom se pokusit přesvědčit všechny, že mistrovství světa do naší země patří. Díky základně fanoušků, počtu závodníků a příznivců, vždyť se stačí podívat na záběry z Rally Deutschland, a již podle národních vlajek u trati je všem jasné, ze které části Evropy fanoušci přijeli. Cesta k samotnému světovému závodu je velice složitá a zdlouhavá a je potřeba splnit spoustu náležitostí, ve kterých nám musí být a je nápomocen Autoklub ČR. Málokdo si uvědomuje, jaké odborníky a persóny světového motorsportu máme. Příkladem je Radovan Novák, kterého obdivuji a vážím si toho, co dokázal.

Opravdu si myslíte, že by se v České republice mohlo konat mistrovství světa v rally?

Ano, na Bohemii (smích). Kdybych si to nemyslel, tak se tím vůbec nezabývám. Musíme ale odlišovat moje představy a představy našich partnerů a realitu mistrovství světa. Pořádat mistrovství světa v automobilových soutěžích si vyžaduje kooperaci s nejsilnějšími partnery. Již dnes se přípravě Rally Bohemia věnujeme na 200% a ono trávit 30 – 40 víkendů v roce v práci, není pro mnohé ani představitelné. Počet žadatelů o MS je velmi velký, v každém případě jsme na počátku cesty a máme za sebou několik jednání s promotérem mistrovství světa, firmou NORTH ONE Sport. Každý zájemce musí splnit řadu kritérií. Za několik dnů budeme postaveni před konfrontaci, budeme-li schopni naplnit očekávanou představu. To je asi tak vše, co k tomu teď mohu říci. Zkrátka, jednáme. Předpokládáme, že závěr a jasné stanovisko, dostaneme-li šanci postavit se na start případného projektu MS v České republice, budou zveřejněny na tiskové konferenci v druhé polovině září.

Děkuji za rozhovor.

Autor článku si nepřeje, aby byl článek komentován

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!