25. 5. 2005 00:00 − 2405× − 0

Karlu Trněnému se vrací chuť závodit

Teprve Matador rallye, čtvrté soutěži MMČR si po delší době Karel Trněný opět zkusil rychlou jízdu.

Teprve Matador rallye, čtvrté soutěži MMČR si po delší době Karel Trněný opět zkusil rychlou jízdu. O tom, že chytit druhý dech není nic snadného, svědčily i počáteční potíže s rychlými slovenskými piloty produkčních vozů. Tišnovský sprint již potvrdil, že Karel závodit nezapomněl a o stupně vítězů jej nepřipravily ani dva defekty.

Důležitý výsledek ze Slovenska
Hubené tři bodíky po třetině letošní sezony v MMČR z nepovedené Šumavy nikterak nezdobily bodové konto Karla Trněného. Na Rallye Matador Tatry byla proto vhodná příležitost nejen k bodovému zisku, ale i k opětovnému zažití potřebných jezdeckých návyků. Čtvrté místo v cíli plně odpovídalo papírovým předpokladům a to přesto, že zejména na začátku soutěže Karla s Václavem Pritzlem hodně zlobila velká enka Jozefa Béreše mladšího a Tibora Cserhalmiho. „Pro tenhle výsledek jsme sem jeli, protože víme jaké jsou naše možnosti. Přiblížit se první trojce je složité a je hodně znát, že jsme na asfaltu dlouho nezávodili. Jelo se rychle a musel jsem si zase všechno vyzkoušet, zažít a to se dá jenom při soutěži, tady jen testy nepomůžou. S výsledkem jsme tedy spokojeni. Jeli jsme přesně to, co jsme chtěli. Když bylo potřeba zrychlit, tak se zrychlilo, když bylo třeba jet bez rizika a pošetřit materiál, tak také. Teď je třeba zapracovat na rychlosti. Nerad bych komentoval Tibora a Dodiho, oba jeli určitě hodně rychle, ale nemyslím si, že my jsme jeli tak strašně pomalu. S autem nebyly žádné problémy, s výjimkou sobotní první rundy, kdy jsme dolaďovali brzdy. Pak vše bylo tak, jak má být. Tratě jsou tu extrémně rychlé, až nebezpečné a je moc dobře, že se nic vážného nestalo. Bylo důležité se přizpůsobit i klouzavému asfaltu. Tady měli domácí asi malou výhodu v jeho znalosti a snadnějším přizpůsobení,“ zhodnotil Karel výsledek a vlastně i celou soutěž. O pohodě, která v posádce panovala svědčí i veselá odpověď spolujezdce Václava Pritzla: „Karel mě poslouchal na slovo, vždy zatočil tam, kam jsem mu řekl, takže nemám co bych dodal.“

Smutek z Miškolce
Ve stejném termínu jako Matador Tatry se jela druhá soutěž mistrovství Maďarska a Profiko Rally Team zajišťoval servis týmové Škodě Octavia WRC pro loňského šampiona Tamase Turiho. Po výborné první soutěži, kde Turi obsadil po boji druhé místo, přinesl druhý podnik v Miškolci zklamání. Turi zajel dva druhé a jeden třetí čas a celkově držel skvělé druhé místo s minimální ztrátou tří vteřin. Pak přišla porucha převodovky. Rozsah poškození si vyžádal delší čas na opravu v servisní zoně a posádka se raději rozhodla v soutěži nepokračovat. Za zmínku stojí opravdu vysoká technická úroveň maďarského mistrovství. V Miškolci startovalo 18 vozů skupiny A8, z toho 11 bylo specifikace WRC. Další soutěž maďarského mistrovství se jede na Slovensku v Košicích, týden po Českém Krumlově a výprava Profiko Rally Teamu tam nebude chybět.

Tišnovský bronz
Na Tišnovském sprintu se, co do počtu WRC, sešla na startu větší konkurence než v Púchově. Karel, tentokrát po delším čase navigovaný Stanislavem Kafkou, měl prakticky po startu první vložky o zábavu postaráno. Defekt pravé přední pneumatiky si vybral daň v podobě časové ztráty ve výši zhruba půl minuty. Začínalo se tedy z půlky třetí desítky výsledkové listiny. Na druhé vložce se přidal defekt číslo dva a přibližně stejná časová ztráta. Postup o tři místa vpřed k nějakému jásání také nebyl. Zlom přišel na nejdelší Tišnovské vložce, kde třetí nejrychlejší čas pomohl posádce Profiko Rally Teamu ke skoku o patnáct příček výše, na průběžně šesté místo. V tuto chvíli Karel se Standou ztráceli na bronzový stupínek držený prozatím Davidem Komárkem osmnáct vteřin. O dvě vložky později již zdolali Maďara Szabo a odstup za Komárkem klesl na polovinu. O konečném pořadí rozhodoval druhý průjezd devatenáct kilometrů dlouhou Tišnovskou erzetou. Třetí nejrychlejší čas, kterého dosáhli, byl o třináct vteřin lepší, než v jakém přijel do cíle David Komárek a to Karlovi se Standou stačilo k postupu na třetí místo. „Už jsem si říkal, že se smůly nezbavíme. Přeci jenom dva defekty na dvou vložkách, to bylo na nás moc. Naštěstí se vše obrátilo a se zbytkem soutěže jsem byl již spokojen. Dobré byly i naše časy v porovnání s těmi, jakých dosahovali Štěpán Vojtěch s Václavem Pechem. Škoda našich defektů, při problémech jaké měl Vašek, jsme ho mohli trochu potrápit,“ řekl v cíli Karel, který si v Tišnově upevnil celkové třetí místo v MČR v rallyesprintech. Tento úspěch, ale i výsledek na Matadoru, povzbudil nejen posádku i celý tým v přípravě na Rallye Krumlov, kde by si jistě chtěli Karel s Václavem zopakovat vyrovnaný souboj s Emilem Trinerem z roku 2003. Tenkrát do poslední vložky bojovali o třetí příčku a v cíli se nakonec radoval jejich soupeř, uvidíme, jak to bude letos.

Szabo si zvyká na enko
V Českém Krumlově nebude chybět ani Viktor Szabo, který se po Valašské rallye rozhodl pro změnu auta a od Matadoru startuje ve dvoudenních soutěžích s Mitsubishi Lancer EVO VII. „Byl to můj druhý start s enkem. Poprvé to bylo vloni na Šumavě s EVO VI. Tehdy se jelo za úplně jiných podmínek, takže jsem si musel zvyknout na zcela jiné auto a jiný styl jízdy oproti WRC,“ řekl Viktor, který desátým místem ve velké konkurenci ve skupině produkčních vozů o jedno místo vylepšil své umístění z loňské Šumavy.

Kulhan na Jihu Čech nesmí chybět
Krumlovská soutěž je oblíbenou rallye i pro Jiřího Kulhana, dalšího člena Profiko Rally Teamu. Jiří absolvoval letos pro pracovní vytížení jen první dvě zimní soutěže a přesto, že na obou se potýkal s technickými problémy, jízdu na sněhu si opravdu pochvaloval. V Krumlově si poprvé vyzkouší své VW Polo na asfaltu a zatěžkávací zkoušku si prožije i jeho nová sestava mechaniků, kteří ale nejsou v oboru žádnými začátečníky. V minulých dvou letech dojel Jiří vždy na čtvrtém místě a tak by se určitě letos postupu o jedno místečko výše nebránil.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!