Barumka? Dojet, neudělat ostudu a přežít

Petr Pelech vodí Hondu Civic Type-R převážně jen sprintovými luhy a háji. Letos však vyrazil i na velmi populární Barumku.

Nevím přesně, jestli na začátku rozhodnutí zkusit letos Barumku byla přemíra alkoholu, chvilkové šílenství nebo jen nadšení z rallye, každopádně trému jsem cítil už při vyplňování přihlášky.

Petr Pelech vodí Hondu Civic Type-R převážně jen sprintovými luhy a háji. Letos však posádka ve složení Pelech – Zimolka vyrazila i na velmi populární Barumku. Ambice na výsledek se nesly v duchu dojet do cíle, neudělat ostudu a přežít.

Své pocity před soutěží vyjadřuje Petr slovy: „Už seznamovací jízdy ukázaly, jak náročná soutěž je před námi. Přiznávám, že koukat jsem byl na Barumce ještě když závodil táta, takže jsem občas nevěřil vlastním očím, co je před námi. Smekám klobouk jak před organizátory za trať, kterou dokážou připravit i před místními, že jim to vůbec dovolí:-)“


Foto: Jiří Zapletal

Soutěž odstartoval městskou speciálkou, která se posádce v Civicu Type-R úplně nepovedla. Třetí čas po bloudění hned v prvním retardéru ale nebyl na úvod špatný. Závodění přišlo na řadu až v sobotu a v neděli. „V sobotu ráno jsme navzdory proměnlivému počasí obuli slicky a vyrazili,“ popisuje pilot. „Byli jsme hlavně zvědaví, jak vůbec obstojíme v přímém srovnání – Smékal, Křížek, Rada, to bude masakr. Na Egona jsme naprosto nestačili, ale s ostatními jsme k našemu velkému překvapení dokázali držet krok. Možná měl Petr Křížek nějaké technické problémy, nevím, naše auto fungovalo v sobotu skvěle, takže večer jsme končili na pro nás nečekaném druhém místě.“ Třešničkou na dortu byla výhra ve třídě na druhých Biskupicích a Semetíně. Však Semetín se Petrovi moc líbil. „Sobotní erzety v dešti, to byl pro nás závodnický ráj – Troják je každopádně legenda, jestli mě ale něco nadchlo, byl to neuvěřitelný Semetín. Já vím, že jsem tam měl šetřit auto před Trojákem, ale to prostě nešlo si to neužít.“

V neděli se již tolik nedařilo. Brzdy odcházely rychleji, posádka, tak jako většina, laborovala i s pneumatikami. Vrcholem byl rozpadlý hever při výměně pneu, výsledkem tak byla dokončená soutěž na jedné přední suché a jedné mokré gumě. I v neděli zajel Petr nejrychlejší čas ve třídě, tentokráte na prvních Kudlovicích. Sečteno a podtrženo, druhé místo ve třídě a 35. absolutně je výsledek, který zahřeje.

„Barumka byla pro nás letos neuvěřitelně šťastná a úspěšná. Na jednu stranu jsme jasně viděli, jak rychle dokáže Egon jet, na druhou stranu jsme se snad rychle naučili šetřit auto na důležité erzety, zajíždět srovnatelné časy s dalšími a za celou dobu autu neublížit. Po dlouhé době máme prostě čistou radost, že se nám něco povedlo.“

„Můj velký obdiv patří všem organizátorům, kteří v tom strašném počasí zvládají dělat svoji práci tak dobře, fanouškům, kteří jsou na Barumce skutečně tak super, jak se píše a samozřejmě našim mechanikům, kteří vážně skvěle připravili auto. Zvláštní díky patří našemu hlavnímu sponzorovi – nealkopivu Fríí, kteří nám tentokrát umožnili realizovat další z našich snů,“ dodává Petr závěrem.

Komentářů celkem: 1
2. 9. 2010 11:00
0 0
Já myslím, že good work..překvapili jste mě, jen tak dálsmajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!