Peníze pomáhají ale také rozdělují lidi
Při Admiral Rally ve Vyškově jsem si všiml jedné zvláštnosti na voze Milana Pantálka. Přes vybrané reklamy sponzorů byl další nápis „TATO REKLAMA NENÍ ZAPLACENÁ“. Vydal jsem se proto za Milanem, aby mi tuto nezvyklost vysvětlil.
Na konci loňského roku se Milan Pantálek rozmýšlel, s jakým vozem vyrazí do letošní sezony. Měl možnost dvou variant. Za peníze, které by zlínský jezdec investoval do špičkově připraveného Mitsubishi Lancer EVO IX od LOCARU, by s Jardou Novákem odjel kompletní rallysprintový seriál, plus vybrané soutěže z mezinárodního mistrovství, včetně Barum rally. „Druhou variantou bylo startovat se Škodou Fabia WRC od Karla Trněného. Samozřejmě, že bych raději startoval s wrcem ostatně, kdo ne. Když došlo na lámání chleba, přišel za mnou Petr Vilímek s tím, že by se rád vrátil do soutěží. Navrhl jsem variantu WRC s tím, aby se Petr podílel na spolufinancování. Dohoda zněla: já zaplatím pět sprintů a Petr zaplatí šestý závod, na což mitfára přistoupil. Myslel jsem si, že chlapská dohoda platí, ale zmýlil jsem se,“ připomíná první kroky spolupráce Pantálek. Mikuláš rally tedy odjel zlínský jezdec s Vilímkem (bez funkčního interkomu), na místo původně Jardy Nováka. Letošní výsledky mohly být ze strany posádky s ohledem na vůz, se kterým startovala lepší. Na úvod to bylo 10.místo v Třebíči, dále pak 6. místo v Lužických horách a propastné 18. místo v Krkonoších. Jediný výpadek byl z dobře rozjeté Kopné díky technické závadě.
„Já jsem jezdil všechny závody s Petrem vlastně na oči. Petr není dobrý spolujezdec a během erzet se dokázal i několikrát ztratit. Například v Krkonoších se během první zkoušky na čtyřech kilometrech ztratil třikrát. Proto jsem se snažil zapamatovat trať už během seznamovacích jízd a nespoléhat se na rozpis. Na sprintech to není až tak problém, neboť se jezdí málo úseků. Pouze v Krkonoších je trať velmi těžká a tady to bylo poznat i na výsledku. Před sezonou mne kamarádi varovali, že je Petr v autě nespolehlivý, přesto jsem do toho šel,“ vysvětluje zákulisí dosažených výsledků Pantálek.
Jméno zlínského jezdce bylo i mezi přihlášenými posádkami na Barum Czech Rally Zlín 2010. Tentokráte ovšem bez spolujezdce. A bez spolujezdce se Pantálek objevoval i na nedávných sprintech. „Původně jsme chtěli odjet i Barumku, ale tady začala naše spolupráce s Petrem skřípat. Proto jsem start ve Zlíně zrušil. Naše dohoda pět soutěží zaplatím já a šestou Petr jakoby neexistovala. Když jsem chtěl po Vilímkovi na začátku roku slíbené peníze, tak mi jednoduše řekl, že mi je nedá, neboť je nedostal od sponzorů. Později mi nebral telefony nebo se nechal zapírat s tím, že je mimo republiku. Nejvíce mne ovšem dostala jeho věta: já vím, že jsem ti slíbil peníze, ale mě peníze jiní lidé slibují denně. Takový podraz jsem od něj rozhodně nečekal. Myslím si, že Petr šel do sezony záměrně s tím, že platit bude pouze startovné ale jinak nic víc. Já nejsem ochotný vozit někomu reklamu na voze wrc zadarmo. To ať se na mne nikdo nezlobí, ale nejsem charitní společnost. V Petrovi jsem se neskutečně zklamal a nechápu, jak se takto může člověk zachovat. Jestli se chtěl zviditelnit a vozit se wrcu s vědomím, že na to nebude mít, tak je podle mne hajzl. Jeden sprintový závod vyjde s vozem WRC, který jsem letos jezdil na určitou položku. Není to velká položka a s tím, když si tuto částku rozdělíte na celou sezonu, tak zaplacení jednoho sprintu s wrcem není taková nedostupná částka,“ odhalil problémy Milan Pantálek a doplňuje. „S člověkem, se kterým sedíš v autě, riskuješ s ním vlastně život a on plánovitě se veze s tím, že nezaplatí, to je něco hrozného. Já se s tím pořád nemohu smířit. Když jsem jezdil u Locaru, AP motosportu, Karla Trněného nebo JM Engineeringu, vždy jsem měl své pohledávky vyřešené daleko dříve, než jsem se postavil s vozem na start rally. Nedokáži si představit, že bych něco někomu nasliboval a pak to nesplnil a nebo, že bych někdy někoho podvedl. Na veškeré mé dřívější dohody s ostatními týmy nebo jezdci jsem nikdy nepotřeboval žádný papír. Sakra jsme chlapi, tak chlapské slovo dodržíme. Já v této chvíli nevím, zda Petrovi sponzoři dali peníze a on si je nechal pro sebe nebo mu peníze nedali vůbec. To je ale věc, která mne nezajímá. Na autě jsem prokazatelně vezl reklamy sponzorů, které tam chtěl mít Petr Vilímek a stejně prokazatelně v autě seděl se mnou Petr Vilímek. V této chvíli zvažuji právní cestu, kdy se budu snažit vymáhat ušlé pohledávky. Petr mi ani nechtěl ukázat smlouvy k sponzorům. Nejprve tvrdil, že je má v práci, pak zase, že jsou doma. Dokonce tvrdíl, že je nemůže najít atd.. Kdo ví, jestli vůbec nějaké jsou. Rozhodně bych nechtěl být v kůži Vilímka, pokud mu sponzoři dali peníze. Kdyby se takto chovali v rally i další lidé jako Petr, tak je automobilový sport dávno pohřbený. Chtěl jsem tady objasnit, jaká je skutečná pravda. Nic jsem si nevymyslel, nic jsem si nepřidal, ale taky neubral a vše mohu doložit. Jediné pozitivum spolupráce s Vilímkem je, že jsem poznal jeho kamaráda Pavla Randílka z Pelhřimova, perfektního kluka zapáleného pro rally a kterého si vážím."
Nyní je jasné že Vyškov jel Milan Pantálek s Jardou Novákem. V Jeseníkách zlínský jezdec určitě nebude startovat neboť tento sprint nebyl v plánu A zda pojede Vsetín, to je nyní ve hvězdách. „Dalo by se říci, že pojedu, pokud někdo tento start zaplatí. Může to být kdokoli, kdo se chce svézt ve wrcu. Pojedu stejně jako s Vilímkem na oči,“ doplnil Pantálek.
Petr Svěrák
Lukasmateju: V tom případě se tu všichni náramně pobavíme vzájemným obviňováním a špínou. Škoda, že fandové do toho zákulisí vídí víc než je třeba...spousta jezdců a spolujezdců co byla obdivována budou pro smích a uštěpačné poznámky. na každého se vždycky něco najde, jsme jen lidi. A pokud se tu bude probírat všechno, co by měli řešit lidi mezi sebou popřípadě u soudu, bude to tu náramné počteníčko.