Ogier, vycházející hvězda v zemi vycházejícího slunce

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia dosáhli úžasného vítězství při jejich premiérovém startu na Japonské rally.

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia dosáhli úžasného vítězství při jejich premiérovém startu na Japonské rally. Posádka Citroën Total World Rally Teamu tak zaznamenala své druhé prvenství v seriálu WRC v kariéře. Sébastien Loeb a Daniel Elena, kteří dojeli na pátém místě, si připsali další body do obou šampionátů.

Jako Jin a Jang

Třetí den Rally Japonsko nabídl oproti předcházejícím maratónským dnům kratší program. Z celkem osmi rychlostních zkoušek hned šest neměřilo více než pět kilometrů. Posádky Citroën Total World Rally Teamu měli cíle odlišné jako Jin a Jang. Sébastien Ogier na třetím místě se ztrátou 5,4 s se chystal na souboj o vedení s Petterem Solbergem a Mikko Hirvonenem. Sébastien Loeb na šesté pozici a se ztrátou 37,9 s volil vyčkávací taktiku s cílem nevyjít naprázdno a získat co nejvíc bodů, které by ho přiblížily k jeho sedmému titulu mistra světa. Tak to byl ' Banzi' pro Ogiera a ' Zen' pro Loeba!

Ogier: „Musel jsem to zkusit“

Po rozehřátí na Bizanu se posádky pustily do Naekawa (RZ 20), výjimce v programu díky 18 kilometrům. Ogier jako pilot druhého továrního C4 WRC jel na krev a zajel nejrychlejší čas a vrátil se do vedení, které ztratil na konci RZ 3. "Rychlostní zkouška se jela na suchu a měl jsem lepší povrch než první dva. Musel jsem to zkusit a jít do brejku."

Ogier pak zvládal zvýšit svůj náskok na Naekawa 2 (RZ 23) na 11,3 s před Solbergem. "Budu muset být plně koncentrovaný až do úplného konce," řekl v průběhu etapy Francouz. "Ještě čekají tři krátké zkoušky a také tři možnosti udělat osudovou chybu." Nakonec zůstalo jen u teorie, ve finiši už se pořadí neměnilo a dvojice Ogier – Ingrassia mohla vystoupat na nejvyšší stupeň!

"Samozřejmě jsem spokojený s druhým vítězstvím, prvním v barvách týmu Citroën WRT. Nemohl jsem si přát lepší dárek, kterým bych jim oplatil důvěru, kterou mi dali," smál se Ogier. "Všechno šlo přesně tak, jak jsme si naplánovali. Nebyl jsem příliš nadšený ze zdejších tratí, ale dokázal jsem přizpůsobit svůj styl jízdy a najít správný rytmus. Myslím si, že jsme přes tento víkend hodně pokročili."

Loeb: Pro Francii jasná kalkulace – vyhrát!

Byl to nakonec Loeb, kdo dojel pátý, i přes tři nejrychlejší časy poslední etapy. Stejný počet ale zaznamenal i Ogier.

"Ještě nikdy jsem takhle nešel za vítězstvím, ale nakonec jsem rád za deset bodů. A náskok 43 bodů na čele pro zbývající tři podniky šampionátu představuje docela uklidňující postavení. Moje kalkulace pro Rally Francie však jsou nakrásně jednoduché – vyhraju titul, když dojedu první bez ohledu na postavení mých soupeřů. Rád bych pogratuloval Sébastienovi k jeho vítězství a mohu vám říci, že najít správnou dávku rychlosti pro japonské podmínky a terén bylo samozřejmě velmi těžké."

Nejrychlejší časy:
1. den – RZ 1 a 2: Sébastien Ogier (Citroën C4) – RZ 3 a 4: Petter Solberg (Citroën C4) – RZ 5: Henning Solberg (Ford Focus) – RZ 6: Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 7 a 8: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 9: Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 10: P. Solberg.
2. den – RZ 11: P. Solberg – RZ 12: Latvala – RZ 13: Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 14: P. Solberg – RZ 15: Sordo – RZ 16 a 17: P. Solberg – RZ 18: Hirvonen.
3. den – RZ 19: Loeb – RZ 20: Ogier – RZ 21: Loeb – RZ 22: Ogier – RZ 23: Latvala – RZ 24: Loeb – RZ 25: Ogier – RZ 26: Latvala.

Nejrychlejší časy celkem:
P. Solberg, 7 – Ogier, 6 – Loeb a Latvala, 4 – Hirvonen, 3 – Sordo, 2 – H. Solberg, 1.

Vedení v soutěži:
RZ 1 až 3: Ogier – RZ 4 až 12: P. Solberg – RZ 13 až 15: Latvala – RZ 16 až 19: P. Solberg – RZ 20 až 26: Ogier.

Konečné pořadí Rally Japonsko:
1. Ogier / Ingrassia Citroën C4 3:10:26,4 hod.
2. P. Solberg / Patterson Citroën C4 +15,7s
3. Latvala / Anttila Ford Focus +26
4. Sordo / Vallejo Citroën C4 +35,2
5. Loeb / Elena Citroën C4 +53,3
6. Hirvonen / Lehtinen Ford Focus +1:13,5 min.
7. H. Solberg / Minor Ford Focus +3:03,1
8. Villagra / Perez Companc Ford Focus +10:17,9
9. Ketomaa / Stenberg Ford Fiesta +14:47,1
10. Prokop / Tománek Ford Fiesta +15:20,8

Komentářů celkem: 7
13. 9. 2010 08:27
0 0
Vše je popřeno. Sbírání zkušeností při prvním startu. Svázané ruce taktikou, aby dojel na jistotu a spolehlivě sbíral body do hodnocení značek. Nervozita, protože jede za tovární tým. Ukázalo se, že kdo umí umí.

Navíc se ještě ukazuje, že není důležité, aby bylo hodně značek, ale aby bylo víc aut, co jedou o vítěztví. MS světa je letos zajímavé, protože na šotolině může vyhrát kdokoliv ze šesti nejlepších.
13. 9. 2010 08:48
0 0
Souhlas .... smajlík doufam jen, že nezačíná dalších 7 let totální nadvlády jednoho Sebastiena .... ale zajel skvěle smajlík
13. 9. 2010 09:04
0 0
Nějak jste pozpomněli, že teorie o skvělých bojích více aut jedné značky je podmíněna dostatečným bdovým náskokem Loeba. Pokud by to tak nebylo, nevím, jestli by se vám taktika ala Polsko líbila. Jinak samozřejmě gratulace malýmu Sebovi, jel skvěle. Trošku mi v článku chybí informace o technických problémech Latvali, nebýt jich, tak by to dost pravděpodobně dopadlo jinak. Ale je dost možný, že si za tu poloosu může Latvala sám a uznávám, že na kdyby se nehraje.
13. 9. 2010 10:35
0 0
Kastan: To jako, že si řekl, mám naskok, tak pojedu pomalu. Věř tomu, že kdyby to šlo, tak by zatáhl, aby vyhrál. Zvláště když už má náskok a může si dovolit i zariskovat.
13. 9. 2010 11:12
0 0
kastan : toto je PR firmy Citroen, zde není místo pro fordíky, proto se zmínky o Latvalovi nedočkáš smajlík
13. 9. 2010 11:35
0 0
No, do konce 3 závody. Velkej Seb má náskok 69 bodíků na Patlalu. Nedokážu si představit, že by ho Jari dohnal, nebo že by, nedejmarx, malej Seb nedržel basu.
13. 9. 2010 15:13
0 0
Rajle: No jo, vono je to čistokrevný PR, já mrknul na autora(ku) a ne na znak vpravo a nedošlo mi to. Asi by se to pro nás blbý mělo v redakci víc rozlišit. Subarák: Blbě sem se vyjádřil (prostě nemám svůj den), myslel jsem tím, že by se přetahovali mladý pušky až do konce (nebo do chvíle, kdy by udělali chybu), protože mimo Latvalovo problémy zajížděli prakticky neustále stejné časy. Takhle mi to přišlo, že malej Seb si jen hlídal Pettera a JML Daniho a jeli co museli.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!