Ondřej Plšek - eWRC.cz
17. 9. 2010 20:23 − 2404× − 14

Japonská rally doufá v návrat do MS

Příští rok bude Japonská rally v kalendáři MS chybět, další rok se ale tato asijská soutěž hodlá do mistrovství světa vrátit.

Japonská rally je součástí mistrovství světa od roku 2004, minulý rok pak padla za oběť nepopulární rotaci a v roce 2011 pro ní v kalendáři místo znovu nezbylo. Pořadatelům do karet nenahrává ani absence japonských automobilek mezi továrními týmy, ale jistá naděje dle organizátora Dmitri Krivtsova ještě existuje.

"Naše naděje spočívají na Toyotě," řekl Krivtsov wrc.com. "V červenci se v jednom časopisu, který se specializuje na fámy, které se později naplní, objevil překvapivý článek. Šlo o Toyotu a její návrat do mistrovství světa v rally. Toyota to nikdy nepotvrdila, ale také nikdy nedementovala. Jsem si jist, že se se vrátí a pak se vrátíme i my."

Do té doby se Krivtsov bude starat o pořádání podniku APRC. Zároveň ale přiznává, že jeho hlavním zájmem je uskutečnění další soutěže MS. "Japonsko si soutěž MS zaslouží. Když se pořádá mistrovství světa, tak musí být minimálně jedna soutěž v Asii. Nyní se vrátí i Mini. Myslím, že pro BMW je Japonsko mnohem zajímavějším trhem než například pro Citroen. A také jsem slyšel, že do MS chce vstoupit i Mazda, z toho bych měl velkou radost," dodal Krivtsov.

Komentářů celkem: 14
17. 9. 2010 21:05
0 0
takže ještě Mazda???smajlík
17. 9. 2010 21:17
0 0
Pochybuju, Mazda patří Fordu a víme, jak dopadl Peugeot s Citroenem...smajlík
17. 9. 2010 21:30
0 0
2 LeniLuki: ford část svého podílu prodal..myslím.
17. 9. 2010 21:30
0 0
Mazda je blbost
17. 9. 2010 21:46
0 0
já chci mazdu smajlíksmajlíksmajlíksmajlík
17. 9. 2010 23:06
0 0
jist, Ford má v Mazdě teď 13%, ale to má i v Aston Martinu, který vlastní s Davidem Richardsem, tím samým který vlastní Prodrive nebo napůl s Fordem v Austrálii FPV.

Mazda stejně jako on může do WRC směle jít. Ford své zájmy ohlídá i bez zákazů, Ford není VW ani PSA, tyto věci řeší jinak.
18. 9. 2010 09:08
0 0
Nechápu tyhle nesmyslný zakazování koncernu. Třeba VW. Audi jezdí cesťáky, škodovka rally, VW Dakar a Seat WTCC. Najednou tady běhaj fámy o tom, že Volkswagen chce zpátky do rally a škodováci se začínají bát. Opravdu to nechápu. Škodovka má v rally tradici, doufám, že ji nevyšoupnou!!!
18. 9. 2010 12:08
0 0
Dovolím si malou "koncernovou" opravu. V rámci koncernu Volkswagen jsou dle informací z poslední doby sportovní aktivity zaměřeny takto: Audi - priorita Le Mans a DTM, dále veškeré závody GT, hlavně všechny národní šampionáty GT, připravují vůz pro mistrovství světa GT1. VW - stále mluví o vstupu "nemeckého národního týmu" do Formule 1, Formule 3, značkové poháry a stále oznamují vstup do rallye... S čím a kdy, to je otazníkem... Údajně zvažují i vstup do WTCC... Dakar jedou letos naposledy a Kriss Nissen jako šéf sportovního oddělení nemá vůbec dobrou pozici... Seat ve WTCC loni skončil, vozy převzaly soukromé týmy, neprobíhá žádný další vývoj ani vývoj nového motoru pro WTCC a vzhledem k ekonomické situaci byla prý Seatu zakázána jakákoliv sportovní činnost... Porsche - značkové poháry, nižší kategorie GT, údajně připravují zcela nový prototyp pro Le Mans... Lamborghini - mají volnou ruku ve všech seriálech GT... Škoda - ??? To musí vědět oni sami... Myslím, že mají zelenou pro S2000 a všechny evropské a národní šampionáty, vždyť je to nejlepší reklama, jakou si mohli přát...
18. 9. 2010 13:59
0 0
Dovolím si malou "koncernovou" opravu... Lamborghini už je v GT1, tak že Audi má v GT1 myslím smůlu, do GT1 chce BMW i Lexus atd., volná místa jsou jen dvě (místo Maserati).

...vždyť je to nejlepší reklama, jakou si mohli přát... vždy, když slyším že je něco nejlepší a navěky, musím se smát. smajlík
18. 9. 2010 19:07
0 0
No, myslím, že nemáte pravdu. Do světa GT trochu vidím a vím zcela s jistotou, že do mistrovství světa GT1 míří Audi s modelem R8, dokonce snad už první kus začali testovat a zcela určitě tam Lamborghini zůstane, protože v rámci okruhových závodů opravdu dostali volnou ruku... Viz mistrovství Evropy FIA-GT3 a celá řada národních šampionátů, kde startují úspěšně jak vozy Audi R8, tak Lamborghini Gallardo. Stejně tak nemáte pravdu s nějakými volnými místy. Stephane Ratel jako promotér klidně nechá jet 30 a více vozů, když budou. Podle aktuálních informací nastoupí příští rok 4 vozy Lexus, 4 vozy BMW B6 Alpina, odejdou 4 vozy Maserati a v roce 2012 nastupují Audi R8 a Mercedes SLS. A to ještě v kuloárech probíhajíé neustále zprávy o návratu Ferrari do GT1 s modelem 599... Dokonce italští novináři tvrdí, že už se pilně testuje...
Nechytejte mě za slovíčka, myslím, že to je zbytečné... Že Škoda Fabia S2000 vítězí, nebo dojíždí na bedně doslova na všech frontách, v IRC, v ME, v národních šampionátech, ale i v rámci mistrovství světa, to je fakt a nevidím na tom nic k smíchu...
Ale to je už mimo téma Japonské rallye...
19. 9. 2010 13:04
0 0
jjz: Tak tohle jsem ještě nečetl, to je pro mě nová zpráva. Já jsem poslední zprávy o Seatu a o tom, že jsou úplně na dně, četl na začátku léta. Řakl bych "kéž by to byla pravda"! Protože odchod z WTCC oznámilo BMW, bude se nadále angažovat "jen" v GT, v DTM a v motocyklovém sportu, nevylučují ani návrat do Formule 1. A kdyby v šampionátu se statutem mostrovství světa měl jezdit jen tovární tým Chevrolet a soukromníci, bylo by to hodně smutné... Ale uvidíme... Různých zpráv a spekulací je spousta a myslím, že ta realita se začne ukazovat až tak koncem roku...
19. 9. 2010 14:51
0 0
Vypadá to, že marketingově skvěle zvládnuté WTCC je ve stejným svrabu je MS v rallye a jiné skvělé šampionáty. Pomalu všude jde o souboj dvou značek (to v lepším případě) a několika statistů. V horším případě závodí jen týmy jedné značky proti sobě. Někdo někde dělá chybu...
19. 9. 2010 18:44
0 0
Ano, myslím, že WTCC je marketingově velmi dobře zvládnuté, to je prostě fakt... Že někdo někde dělá chybu, to je taky fakt. Ta chyba se dá nazvat sloučením neslučitelného... Dvoulitr TDI a atmosferický dvoulitr benzín... Tohle, pokud vím, vadilo Alfě Romeo, tohle vadilo velmi i BMW... Tohle odradilo Volvo a Hondu... Lada odešla z finančních důvodů, aby následně napumpovala miliony dolarů do Formule 1... Pokud se teď pojedou "jednotné" motory 1,6 benzín turbo, zřejmě to přiláká Japonce. Chevrolet už má vozidlo připravené a pilně testují... Ale kdo příští rok bude jezdit, to asi neví zatím ani promotéři... Taky si myslím, že zhruba půlhodinové závody, kde se nedá moc předjíždět, jsou také špatné...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!