21. 9. 2010 18:03 − 2654× − 1

Schutte Informatisering Hellendoorn Rally – komentář

Holandský šampionát pomalu spěje do svého závěru a situace na jeho čele se pořádně přiostřuje.

5. podnik holandského mistrovství, 17. – 18. září, Luttenberg, asfalt a šotolina, 17 RZ – 171 km


Holandský šampionát pomalu spěje do svého závěru a situace na jeho čele se pořádně přiostřuje. Před aktuální rally si to holandští borci se svými speciály WRC, kterých jezdí v Nizozemí i přes jejich pomalý skon stále pořádné množství, rozdali na tratích ADAC Deutschland Rallye. Jejich skupina tam byla natolik početná, že by vystačila na oddělenou klasifikaci. V tomto interním měření sil si nejlépe počínal Mark van Eldik se Subaru Impreza WRC S14, jenž musí doma udělat pořádný finiš, aby se dotáhl na stále vedoucího Erika van Loona s Fordem Focus WRC.

Obdobnou technikou disponuje úřadující holandský šampión Bernhard ten Brinke, který ale letos startuje jen občasně. Na Deutschlandu chybět pochopitelně nemohl, dojel si tam pro pomyslné druhé místo mezi Holanďany a pořádně se nastartoval před účastí v Hellendoorn Rally. Dennis Kuipers odjel německý díl MS s Fordem Fiesta Super 2000, doma se ovšem vrátil za volant Subaru Impreza WRC S14, kdy ve stáji Ipatec znovu utvořil dvojici se svým otcem Reném pilotujícím identický speciál.

Se čtvrtou S14 do předposledního dílu holandského šampionátu nastoupil nevýrazný Edwin Schilt. Podobně nevýrazným způsobem se během roku prezentoval Bert de Jong, který zaujal snad jedině překvapivým druhým místem v předešlé Exotic Green Rally. Do druhého Mitsubishi Lancer WRC 05 vedle někdejšího nizozemského mistra usedl mladíček Timo van der Marel, jenž dosud pilotoval „enkové“ Mitsubishi a premiéru ve WRC si odbyl teprve na nedávném rallysprintu v Amsterodamu. Již druhý start za volantem WRC čekal v Hellendoornu Jeroena Swaanena, který při debutu se starším Subaru Impreza WRC S9 překvapil třetím místem.

Na prvním testu zajel nejlépe ten Brinke, který se tak stal prvním vedoucím mužem této rally. Další dvě zkoušky se staly kořistí van Eldika, což jezdci Subaru vyneslo postup do čela klasifikace. Úvod druhé páteční sekce se ale znovu podařil lépe jezdci Fordu, jenž se hned po RZ 4 vrátil na vedoucí příčku. A když byl ten Brinke rychlejší i v poslední zkoušce prvního dne, zvednul svůj náskok na van Eldika již na 29,3 vteřiny. Na toho již dotíral další pilot s S14 D. Kuipers. Dvěma nejrychlejšími časy se prezentoval nováček v Lanceru WRC van der Marel. Jelikož ale v první sekci na nejrychlejší nechal celou minutu, průběžně se pohyboval až na šesté pozici.

Druhý den jedno úskalí vystřídalo jiné, namísto tmy jezdce potrápil mokrý terén. Noční déšť nadělal z četných šotolinových pasáží bahenní lázeň, na kterou si jezdci museli dávat pořádný pozor. Van Eldik si s tím hlavu vůbec nelámal a na první ranní zkoušce zajel nejrychleji. Jeho sok na dalších dvou testech kontroval a svůj náskok zvedl přes půl minuty. Nicméně hned záhy nastala chvíle jezdce Subaru. Ten pro sebe rozhodl hned celých šest testů po sobě a riskantní jízda mu přinesla kýžené ovoce, když se v průběžném pořadí dokázal svému soupeři přiblížit na rozdíl pouhých 6,1 vteřiny.

D. Kuipers tím přišel o své hlavní sousto pro sobotní etapu a jelikož jej ani nikdo ze zadních pozic neohrožoval, mohl si nikým a ničím nerušen během druhého dne směřovat za ziskem bodů za bronzový post. Na čtvrtou pozici poskočil během dne van der Marel, když vyhrál další test. Po velké časové ztrátě na předposlední zkoušce se sice propadl na šestou pozici, ale to nic nezměnilo na sympatickém výkonu, jaký předvedl. V závěru se navíc po výpadku Gerta Huzinka (Subaru Impreza WRC S12) vyhoupl na místo páté. Naopak druhý nováček ve WRC Swaanen po pěkném bronzu v Exotic Green Rally tentokrát tempu elitní desítky vůbec nestačil a po slabém výkonu cíl spatřil až jako jedenáctý.

Ve skupině N se prezentoval světový juniorský zástupce Holandska Kevin Abbring, jenž se posadil do Subaru Impreza Sti. S tou zajížděl slušné časy, pravidelně pojížděl slabší jezdce WRC a nakonec svou skupinu vyhrál a celkově dojel devátý. Až sedmý po několika incidentech do cíle dorazil vedoucí muž šampionátu, kterému se v průběžném hodnocení mistrovství znovu o hodně přiblížil van Eldik. Toho v závěrečných dvou testech čekal tuhý boj o vítězství. Po šesti vyhraných zkouškách měl dobře našlápnuto. Ten Brinke ale jeho snahu zachytil a v úplném konci rally zase trochu zabral, vyhrál poslední dva testy a vítězství si nakonec přeci jen sebrat nenechal.

Pořadí v cíli
1. Bernard ten Brinke/Eddy Chevaillier (NL/B) Ford Focus RS WRC 08 1:38.20,6
2. Mark van Eldik/Robin Buysmans (NL/B) Subaru Impreza WRC S14 +8,6
3. Dennis Kuipers/Frédéric Miclotte (NL/B) Subaru Impreza WRC S14 +1.08,7
4. Bert de Jong/Carina van Westen (NL) Mitsubishi Lancer WRC05 +3.23,5
5. Timo van der Marel/Annemieke Hulzebos (NL) Mitsubishi Lancer WRC05 +4.01,3
6. René Kuipers/Erwin Berkhof (NL) Subaru Impreza WRC S14 +5.13,9
7. Erik van Loon/Harmen Scholtalbers (NL) Ford Focus RS WRC 08 +5.19,3
8. Kevin Abbring/Lara Vanneste (NL/B) Subaru Impreza WRX STI N14 +6.08,9 (1. N4)
9. Piet van Hoof/Niels Leermakers (NL) Mitsubishi Lancer Evo IV +6.36,4 (1. H12)
10. Eric Bolhaar/Gert Kamphuis (NL) Škoda Fabia WRC +7.37,1

Stav šampionátu: 1. van Loon 295, 2. van Eldik 280, 3. van Hoof 210, 4. van der Marel 205, 5. ten Brinke 200, 6. de Jong 175

Podrobnější konečné výsledky soutěže je možné nalézt na ewrc-results.com.

Komentářů celkem: 1
21. 9. 2010 19:191
0 0
Takto je to opravdu paráda, videa pěkné ... ale když je pak člověk vidí ve světě, tak ten rozdíl je fakt velký a zrovna 2x jim to v Německu nešlo, až na výjimky.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!