31. 5. 2005 00:00 − 2595× − 2

Kneifel konečně v cíli! Ale po mnoha problémech…

Jediným pozitivem se tak stalo dojetí do cíle náročné soutěže, na pátém místě v klasifikaci skupiny A i třídy A6.

Letošní sezona je pro posádku PEGAS Rally Teamu Milan Kneifel – Jaroslav Blažek zakletá. Po neúčasti na slovenské Matador Rally neprolomila smůlu, která je provází od havárie na loňské Barumce, ani v okolí Českého Krumlova. Jediným pozitivem se tak stalo dojetí do cíle náročné soutěže, na pátém místě v klasifikaci skupiny A i třídy A6.

Seat Rally Český Krumlov patří k nejoblíbenějším soutěžím Milana Kneifela, a proto před startem doufal v co nejlepší výsledek. Téměř dvouměsíční pauza a nemožnost otestovat kitovou felicii na trati shakedownu se odrazila na úvodních časech, celkový dojem navíc ještě více zhoršila porucha servořízení v polovině třetího testu. „Jeli jsem po šotolinovém úseku, když mi v jedné za zatáček praskla trubka servořízení a téměř jsme skončili ve blízkém stromě. V dalším průběhu vložky jsme museli výrazně zpomalit, navíc v několika vracečkách této zkoušky jsme couvali a musel mi pomáhat zatáčet spolujezdec. Vývojem jsme byli dost zklamáni a chtěli jsme odstoupit," popsal své pocity při cestě do prvního servisu Kneifel.


Foto: Petr SAGNER eWRC.CZ

V servisu mechanici závadu odstranili, bohužel jen za cenu pozdního příjezdu do časové kontroly a penalizace 1:50 minuty. Tím však páteční trápení zlínské dvojice neskončilo. Motor felicie neměl tradiční průběh, výkon byl optimální jen ve vysokých otáčkách, ale bylo obtížné najít příčinu. Ta byla odhalena ve večerním servisu, kdy se ukázalo být nefunkční čidlo teploty vody. Dvojice Pegas Rally Teamu tak zakončila smolný den s výraznou ztrátou až na desáté pozici v nabité třídě A6, což bylo před náročnou sobotní etapou pro obhájce loňského vítězství značně frustrující.

Do druhé etapy vstoupili Kneifel s Blažkem s cílem prolomení letošní smůly a dojetí na cílovou rampu krumlovské soutěže. Komplikace však pokračovaly i nadále. Na prvním průjezdu Zátoně museli několikakilometrový úzký úsek před cílem vložky absolvovat za Běhálkovým civikem, na přejezdu na populární Malonty „nacvakávali“ vytaženou poloosou a jejich jízdu ovlivnily výparu z oleje, který se dostal na výfukové potrubí z převodovky. Když už se zdálo, že se zlínská posádka po výpadcích soupeřů umístí na čtvrté pozici ve třídě, přišel defekt na druhém průjezdu Římova a propad zpět na pátou příčku. „Do poslední vložky bylo obtížné jít vyloženě bezhlavě, neboť druhá rezerva se do vozu nevejde a při dalším defektu bychom zřejmě do servisu v Českých Budějovicích nedojeli. Nakonec nám na čtvrtého Vlčka chybělo 2.4 sekundy,“ litoval Kneifel.

Pegas Rally Team prožívá po loňských úspěších slabší období, což ovlivňuje i vzrůstající kvalita třídy A6 a příliv speciálů S1600. Tyto vozy jsou jednoznačně nad síly kitových felicií a výsledky tomu odpovídají. Z tohoto důvodu jsou prozatím nejisté i další starty Milana Kneifela. „Určitě bychom chtěli jet obě největší soutěže – Bohemii a Barumku, ale pak vůbec nevím. Snad pro nás už v polovině srpna sezona neskončí,“ nastiňuje zlínský pilot.

Komentářů celkem: 2
31. 5. 2005 15:40
0 0
Kolobouk dolů.Já už bych asi odstoupilsmajlík)).....Ale Felicie stále jede!!!!smajlík...Držte se kucí!!
1. 6. 2005 10:16
0 0
Milane, nepropadej skepsi...Vše se v dobré obrátí a Ty zase budeš bojovat o první fleky... A i kdyby to nebylo o první fleky, tak nezapomeň že jezdíš hlavně pro radost svoji a taky nás fanoušků... ;o)
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!