Zbyněk Čermák - eWRC.cz
5. 10. 2010 19:56 − 2769× − 1

Plzeňský ARTFordSPORT připraví na 2011 celkem 9 speciálů

Promotér letošního seriálu Fiesta Cup 2010 připravuje do příští sezony další tři závodní speciály na Rallye Cup a Volný pohár.

Promotér letošního seriálu Fiesta Cup 2010 připravuje do příští sezony další tři závodní speciály na RallyeCup a Volný pohár. Tentokrát se ale bude jednat o silnější speciály než cupové Fiesty. V přípravě jsou tři speciály do třídy A3.

Sezona 2010 se již řítí ke svému konci. Tzv. „velké“ mistr. ČR již skončilo, sprinty mají před sebou poslední akce. V rámci Rallye Cupu či Volného poháru byla tato sezona velmi turbulentní – nicméně i zde se nakonec odjela velká porce akcí a v této chvíli se již chystají poslední závody. Proto je rozhodně čas, připravovat plány na sezonu příští. Novinkou na českém rallye poli byl v letošním roce nový FiestaCUP 2010. A protože pořadatel tohoto seriálu, plzeňský ARTFordSPORT rozhodně nezahálí, rozhodli jsme se nahlédnout do jejich plánů. Na plány, možnosti, novinky a informace k sezóně 2011 jsme se zeptali šéfa teamu Jiřího Galušky.

eWRC.cz je zejména o rallye. Představte nám Váš team a plány v rallye na rok 2011? Na jaké speciály se můžeme v příštím roce těšit ?

JG: začnu jen ve zkratce – detailně se k tomu asi dostaneme. Věnujeme se hlavně speciálům na rallycross a letos jsme k tomu přidali FiestaCUP, který startoval v rámci Rallye Cupu i akcí Volného poháru. Pro příští sezonu v rámci rallye podniků chceme i nadále provozovat šest Fiest 1,3Cup. Nově pro rallye připravujeme tři auta – Ford Puma KitCar – do třídy A3, Ford Fiesta ST 2,0 /model 2008/- také do třídy A3 a pak úplnou novinku NewFiesta 2010 – ve vlastním bodykitu /ve stylu S1600/ – která bude připravena také do třídy A3 /obsah do 2000ccm/. No a zůstaneme i jednou nohou v rallycrossu – pro Mistr. Evropy v rallycrossu budeme připravovat speciál do Divize 1A /1600ccm – také NewFordFiesta 1,6ARC a pro Mistr.ČR pak Ford Fiesta ST-1,6. Celkem to bude 9 aut pro rallye a 2 auta pro rallycross.

V rámci Vašeho teamu zatím převažovala auta na rallycrossové závody. Letos jste se ale ve „velkém“ pustili do rallye. Kde, kdy a jak vznikl tento plán ?

JG: Před letošní sezonou jsme provozovaly dva speciály pro Mistr.ČR v rallycrossu a v plánu bylo dostavět třetí speciál NewFord Fiesta1,6ARC pro mistrovství Evropy. Nicméně záměr posunout se do rallye jsme měli už déle, jen jsme jako všichni řešili způsob – finance, podmínky a hlavně vhodné náčiní. Už podle názvu teamu je patrné, že se zaměřujeme na zn.Ford. A tady správné náčiní chybělo. Až když se v 2009 objevila nová Fiesta – byl to ten správný impuls. Hezké malé nové auto, které je pro závodní přestavbu jako dělané. Rozhodli jsme se na konci roku 2009 velmi rychle a byl z toho rovnou FiestaCUP – a řekl bych, že to byla správná volba.

Jak hodnotíte letošní Fiesta Cup jako promotér? V rámci rallye akcí jste byli hodně vidět. Splnily Fiesty očekávání ?

JG: Vždycky to může být lepší. Musím ale říct, že moje hodnocení je tak ze 70% kladné a z 30% záporné. Když vezmu klady – tak jsem spokojen s technickým provedením Fiest a s jejich úspěšnými starty. Z celkem 9startů – tj. asi 45 aut v závodě jsme měli jen dvě technické závady. Jinak všechna auta úspěšně fungovala a když nedojela tak jen z důvodu crashe jezdce či posádky. Jsem spokojen také s akcí SOUBOJ TITANŮ v Sedlčanech-kde za volantem seděli známí jezdci z české rallye scény. Tam se ukázalo, že Fiesty skutečně dokáží závodit a že jsou to auta, která se neztratí ani mezi silnějšími speciály. A poslední spokojenost je vlastně i s účastí Fiesta Cupu v rámci všech rallye podniků – kde se vystřídalo na šesti autech zatím 14 posádek. A skoro všechny posádky hodnotily Fiesty pozitivně. Stejně tak jsou výborné některé výsledky ve třídě A1 – někdy to bylo jen kousek za stupni vítězů – to byla dobrá informace. A nespokojenost –tak ta je hlavně s přístupem některých „závodních orgánů v ČR“, kterým jak se zdá náš Cup vadil a neměli zájem o jeho plné nasazení v rámci Mistr.ČR v rallycrossu. Druhý díl nespokojenosti je asi na naší straně – prakticky vůbec nebyl zájem o pronájem Fiest na závody do vrchu. Zde jsem asi špatně odhadl potenciál trhu vs. cenu na tyto akce.

Co bude v plánu s Fiestami v příštím roce ?

JG: Naše plány se budou finalizovat hlavně dle termínového kalendáře. Podle posledních informací ohledně akcí FASu, my rozhodně zůstaneme na úrovni volných podniků. Navíc máme rozjednané dvě-tři zajímavé rallye akce v Německu, kde mají tamní autoklub a pořadatelé rozhodně větší zájem. Přesto pro ČR -plánujeme vyhlásit opět Fiesta CUP 2011 – který bude obsahovat max. 5-6 atraktivních soutěží v rámci ČR. Samozřejmě, že sháníme aktivně Generálního partnera na Fiesta CUP 2011. Pokud se nám to podaří,pak by to znamenalo,že pronájem Fiesty na šest akcí by měl stát maxim.144.tis.Kč, možná i méně /a to včetně pneu, benzínu, servisu,dopravy,atd./. V této chvíli nejsem schopen říci, jestli se bude jednat o podniky Rallye Cupu nebo Volného poháru, to hodně záleží na kalendáři a na jednání s jednotlivými pořadateli. Je také možné, že pokud bude na výběr dost dalších akcí a bude zájem ze strany posádek, budeme se snažit nabídnout ještě tzv. “malý pohár Fiest“ – kde by byly např. jen 4 kratší či menší rallye a kde by byla cena za komplet seriál cca 80.tis.kč.

Změní se nějak technické parametry Fiest pro sezonu 2011 ?

JG:Co se týká technických parametrů Fiest – tak zadání a úkol je jediný – doplnit převodovky o krátký stálý převod a kratší kvalty /samosvor již dnes Fiesty mají/. Již v posledních dvou soutěžích zkusíme do jedné Fiesty kompletní novou závodní převodovku nainstalovat a vyzkoušíme, jak to Fiestám pomůže. Jsem přesvědčen, že tím se posune auto hodně vpřed a závodění bude ještě zábavnější.

Dostáváme se k další technice – jaké budou mít parametry další tři Fordy z Vaší dílny a pro koho jsou určeny?

JG: Začnu od konce- jsou určeny pro jezdce, kterým je 98PS v našem Fiesta CUPu málo. V průběhu sezony se ukázalo, že jsou zde zájemci, kteří mají zájem o auta z vyšších tříd. A také jsou zde jezdci, kteří letos stabilně závodily ve Fiesta Cupu a mají zájem postoupit o kousek výše. Takže jsme se rozhodli nově připravit či upravit pro rallye tři nové speciály. Začnu od toho nejnovějšího- Ford Fiesta 2010 – v zeleném provedení – auto má body kit dle původní třídy S1600 a osadíme ho motorem s obsahem 2000ccm -ve výkonové verzi cca 185Ps. Samozřejmostí by měla být krátká skříň Quaife, včetně samosvoru, 17“ kola, atd. Bližší specifikace bude přímo na jednání s konkrétním zájemcem o pronájem na rok 2011. Druhým autem bude klasika – Fiesta ST 2,0/model 2008/ – s motorem o obsahu 2000ccm a výkonem cca 160-170Ps, se závodní převodovkou, tlumiči HP sporting, 16“ kola, atd. Třetím autem bude již známá tmavě modrá Puma KitCar – ta ale pro rallye dostane nový motor- 1700 ccm /cca 140-150Ps/, nové tlumiče a projde přes zimu celkovou repasí.

Plány jsou to rozhodně zajímavé,ale…není to spíše přání ? V jaké fázi je stavba těchto aut?

JG: Samozřejmě, že je to vše otázka zajistit dostatek financí – a těch není nikdy dost. Ale jsem přesvědčen, že plány jsou reálné. V této chvíli se snažíme vyřešit veškeré záležitosti ohledně Fiesta Cupu a předpokládáme, že do konce roku budeme mít vše uzavřeno. Fiesta Cup tak bude připraven, budeme řešit jen kontrolní zimní servis a převodovky. Zelená NewFiesta 2010 –je co se týká karoserie a podvozku /převodovka, tlumiče/ kompletně připravena. Čekáme na motor a chybí jen osadit zelenou novinku motorem a elektrikou. Stejně tak bílá Fiesta ST 2,0 – je již kompletně odlehčená, vyrámovaná kastle, připravené tlumiče, nápravy, převodovka, atd. – vše jen namontovat. Také zde budeme jen čekat na motor a elektriku. No a FordPuma je již komplet, zde pouze po skončení sezony uděláme výměnu uvedených dílů. Důležité ale je, že u všech těchto tří aut jsem schopni upravit auto ještě přímo dle přání nového nájemce pro sezonu 2011. Pokud se tedy již teď najde zájemce o některý z těchto speciálů na rok 2011, budeme dělat auta plně na míru – a to včetně plánu jednotlivých akcí. Výhodou pro tyto tři speciály je, že posádky si sama může naplánovat kalendář akcí, kterých se bude chtít zúčastnit, sama si rozhodne o pneu, atd. Proto – pokud se objeví zájemce o některé z našich aut na sezonu 2011, stačí když mě bude kontaktovat a dozví se více.

www.artfordsport.com nebo mail: hanstoodV12@seznam.cz

Komentářů celkem: 1
5. 10. 2010 21:081
0 0
Bude nějaký z těchto aut na "erkových" značkách???????
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!