Vlastimil Resl - eWRC.cz
6. 10. 2010 22:02 − 2695× − 12

Omluva Martině, Vaškovi a Julovi

Obrovské překvapení fanouškům a soupeřům připravila pro Herkul Rally Příbram posádka Jan Dohnal – Martina Škardová.

Obrovské překvapení fanouškům a soupeřům připravila pro Herkul Rally Příbram posádka Jan Dohnal – Martina Škardová, když namísto tradičního clia odstartovala s vozem elitní kategorie S2000. Byl jím vůz Peugeot 207, který v posledních letech vodil po domácích tratích Roman Kresta. Sympatická posádka se s novou technikou sžívala velmi rychle. Po páteční etapě figurovala na senzačním čtvrtém místě, které ztratila až sobotním výletem mimo trať. Chuť si však spravila dalšími kvalitními časy a především skvělým pocitem z jízdy.

Honza Dohnal původně plánoval absolvovat příbramskou soutěž za volantem svého clia. Nakonec si však odbyl svoji závodnickou premiéru za volantem čtyřkolky. „Jednalo se o výjimečnou nabídku a dárek od našich reklamních partnerů a manažera týmu. Chtěli bychom jim za něj moc poděkovat. Mé první seznamovací svezení s novou technikou se odehrálo v úterý před startem na úseku známém z Rallysprintu Kopná – populárním Podhoranu. Do tajů jízdy s vozem S2000 mě zasvěcovali Roman Kresta a Petr Gross. Za jejich asistence jsem absolvoval asi třicet kilometrů. Hned první dojmy byly skvělé. V porovnání s dvoukolkou jsem ocenil především možnost později brzdit a přidávat plyn už v nájezdu do zatáček. Auto je také hravější, ale o to náročnější je jeho ovládání,“ svěřuje se s prvními dojmy ze svezení s krásným peugeotem pražský pilot, zatímco Martina se s vozem vzhledem k pracovním povinnostem seznámila až v Příbrami.

Už od začátku soutěže se posádka se startovním číslem 23 usadila v elitní desítce a po úvodní etapě figurovala na krásné a nečekané čtvrté pozici. „Začali jsme poměrně nejistě a nevyvarovali jsme se mnoha drobných chyb. Ty jsem však neřešil. Snažili jsme se poznávat možnosti vozu především v rychlých pasážích, získávat sebedůvěru a maximum poznatků z jízdy se čtyřkolkou. Dosaženými časy v závěru páteční etapy jsme byli potěšeni a velmi překvapeni. Před startem jsem si říkal, že pokud bychom se pohybovali okolo patnácté příčky a v závěru soutěže zajeli nějaký čas v top ten, byli bychom spokojeni,“ popisuje první etapu za volantem čtyřkolky Honza po vyzkoušení suché varianty nastavení peugeota.

Meteorologové však nelhali a na sobotu správně předpověděli zataženou oblohu a déšť. Bílý peugeot tak byl pro úvod druhé etapy nastaven na vlhko a obut prořezanými slicky. Po zhoustnutí deště pak v závěrečné sekci došlo i na mokrou variantu nastavení a více řezaná intermedia. „Ani čtvrtá startovní pozice naše ambice nezvyšovala. Chtěli jsme pokračovat ve svém tempu a sžívání s vozem. Bohužel, krátce před cílem klučenické rychlostní zkoušky jsme se nevyvarovali výletu mimo trať. Mrzí mě tím více, že byl naprosto zbytečný. Osudnou se nám stala má vlastní chyba v rozpisu, v němž chybělo nějaké avízo před levou tři, šest,“ lituje šestiminutové ztráty Honza a cítí povinnost přidat dvě omluvy. „V onboardu, zveřejněném na stránkách mediasportu, jsem Martinu obvinil z pozdního přečtení rozpisu. Její chyba to však nebyla. Odvedla výbornou práci. Chybu beru čistě na sebe a Martině se ještě jednou omlouvám. Zároveň se chci znovu omluvit Vaškovi Arazimovi a Julovi Gálovi. Když nás diváci vyprostili ze škarpy, dostali jsme se na trať krátce před jejich příjezdem. Nechtěně jsme je tím trošku zdrželi. Byl jsem z celé situace vyplašený a soustředil jsem se především na případný problém s podvozkem našeho auta.“

Náladu si Honza s Martinou v závěru spravili druhým časem na závěrečné rychlostní zkoušce. „Poslední erzety jsme si vychutnávali excelentně fungující mokré nastavení peugeotu a jeli v poklidu. Jsem rád, že jsme auto dovezli celé až na cílovou rampu. Závěrem chci moc poděkovat celému týmu Romana Kresty. Staral se o nás fantasticky v průběhu testování i samotné soutěže. Poskytl nám od A do Z vše, nač jsme si vzpomněli, a cítili jsme se jako v bavlnce. Ze všech členů týmu doslova čiší obrovská profesionalita a zkušenosti. Za cenné rady děkuji také Pepovi Petákovi.“

Již nadcházející sobotu čeká Honzu pokračování boje o obhajobu sprinterského titulu ve skupině A. Na startu AZ Pneu Rally Jeseníky se představí se svým cliem S1600 a pracovně zaneprázdněnou Martinu Škardovou na sedadle spolujezdce zastoupí Klára Šillerová.

Komentářů celkem: 12
6. 10. 2010 22:33
0 0
To je slovo chlapa. Ode mě máte palec nahoru smajlík
6. 10. 2010 22:41
0 0
Speeder: Borec na konec? smajlík
7. 10. 2010 00:22
0 0
Kolik jezdců dokáže říct,že chyby byla jejich?Smekám.
7. 10. 2010 00:38
0 0
Klobuk dolu Pane. Dufam ze Vasa Pani spolujazdkyna Vám prepaci
7. 10. 2010 02:06
0 0
já už tady někde psal,že mu tu zatáčku rozhodně Martina nepřečetla pozdě,dle onboardu to bylo zjevné,takže ocenuju omluvu Martině a zároven přiznání Honzy a já osobně jsem rád,že takový lidi ještě mezi náma v dnešní době existujou smajlík
jinak co se týče výkonu posádky,nelze než smeknout,opravdu parádní debut s S2000 a snad příští rok více startu s timhle speciálem,protože určitě na to Honza má a zase bude aspon věčí konkurence....tak at se daří...smajlík
7. 10. 2010 09:48
0 0
smajlíksmajlíksmajlík
7. 10. 2010 10:45
0 0
Na Dohnalovi je vidět,že naše špička nejsou dva-tři jezdci.A pevně věřím,že takových lidí,kteří mají talent od boha je víc.To ostatně předved letos Valda.Dostal podmínky a je mistr.Bohožel,za vším jsou prachy.Ale i takováhle příležitost je dobrá.Dostat do ruky dobrý nářadí a ukázat co ve mne je.Snad se mu povede jednou zajistit finance na celou sezonu.Byla by ho škoda.
7. 10. 2010 12:00
0 0
Starej pes, pod to se podepisuju.
7. 10. 2010 14:26
0 0
Starej pes: Část věty (snad se mu povede) si můžeš v duchu umazat!!smajlík
7. 10. 2010 14:52
0 0
Walacien:Jestli máš pravdu,tak mi věř,že mu budu držet palce.Nějaký čas ho sleduju a nikdy sem u něj neviděl slabou chvilku.Ve startovním poli se nedá přehlídnout.Pokaždý jede s nasazením,ale ne bezhlavě hop nebo trop.Nejlíp je to vidět na brzdách,že nikde nejsou zbytečný,jen tam kde mají bejt.A to se mi líbí.Tak ať se posádce daří.
7. 10. 2010 15:06
0 0
smajlík Honza a Martina jsou oba velcí sympaťáci, držím jim palce smajlík smajlík smajlík
11. 10. 2010 10:53
0 0
Na vytáhnutí jejich káry jsme byli čtyři a dalo nám to zabrat. Byli zapadlí zadkem ve škarpě a předek ve vzduchu. Takže jeden byl vlezlí na kapotě z které urval vše co bylo z plastu smajlíka zbylí tři ( s Martinou čtyři, taky musela potlačit ) se nám to postupným rozhoupáváním podařilo dostat na cestu. Mezi tím projeli cca 3 auta, takže to bylo veselé. Jejich výkon byl parádní a jsem rád, že se nám je podařilo vytáhnout, sice jak se zmínili nám to trvalo 6min, ale rychleji to fakt nešlo smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!