Ve Světlé se radoval z vítězství Martin Šikl

O vítězství v Rallye Světlá i v celém Volném poháru si to chtěli rozdat Martin Šikl a Jiří Kalista.

Uplynulou sobotu se v okolí Světlé nad Sázavou konal devátý ročník Rallye Světlé, do které odstartovalo 49 posádek z České republiky, 6 posádek z Polska a 1 posádka z Ukrajiny. O vítězství v Rallye Světlá i v celém Volném poháru si to chtěli rozdat Martin Šikl (Mitsubishi Lancer Evo IX) a Jiří Kalista (Mitsubishi Lancer Evo V). Pojďme se tedy podívat jak se nejen jejich souboj vyvíjel.

Hned na první rychlostní zkoušce se podíval mimo trať Jiří Kalista a ztratil tak necelých 24 vteřin. Rychlostní zkoušku vyhrál trochu překvapivě Pavel Gajar (Lancer Evo V), který byl o necelých 7 vteřin rychlejší než Polák Pawel Danys (Lancer Evo VIII). Třetí byl se ztrátou 8 vteřin další Polák Arkadiusz Urbanowicz (BMW M3). Na druhé erzetě už se prosadili oba favorité, když ji vyhrál Šikl o vteřinu před Kalistou. Třetí byl opět Urbanowicz. Na poslední rychlostní zkoušce první sekce se poprvé prosadil Kalista, když byl o 3 vteřiny rychlejší než druhý Šikl a o 6 sekund rychlejší než Danys.

Po první sekci tedy vedl Martin Šikl o necelých 5 vteřin před Pawlem Danysem a o necelých 11 sekund před Kalistou. Čtvrtý byl potom se ztrátou 11 vteřin Urbanowicz a pátý Gajar, který ztrácel necelých 13 vteřin. Totožné pořadí platilo i ve třídě A4. Ve třídě A3 na tom byl po třech erzetách nejlépe Jiří Svoboda (Škoda Octávia Kit Car), který měl náskok 17 vteřin na druhého Vaška (BMW 320i) a třetí byl Kudrnáč (Renault Clio), ten ztrácel již 18 vteřin. Třídu A2 ovládal již v tuto chvíli Ladislav Belinger (Citroen C2), který vedl o 34 vteřin před Goliszkem (Citroen Saxo VTS) a o 42 vteřin před Michalem Trojanem (Škoda Felicia Kit Car). Ve třídě A1 si vedl nejlépe Ladislav Buchar (Škoda Felicia), jenž měl náskok 3 vteřiny na druhého Klingera (Škoda Felicia) a 13 vteřin na Roberta Kořistku (Škoda 130L). Ve třídě H3 zbyl po odstoupení Poláka Miziaka již pouze Zdeněk Šmahel, který si tak jel pro jasné vítězství. Ve třídě H2 vedl po dvou rychlostních testech Hary Ředitel (Škoda 130 RS) o 16 vteřin před Alešem Padriánem (Škoda 120 S) a o necelou minutu před Jan Hosnedlem (Škoda 120 S Rallye).

Druhou sekci začal nejrychleji Jiří Kalista, který se díky tomu posunul na druhé místo absolutně. Druhý byl se ztrátou 7 vteřin Martin Šikl a třetí Pawel Danys, který ztratil 12 vteřin. Pátá erzeta se stala kořistí opět Jiřího Kalisty, když byl o necelé 2 vteřiny rychlejší než opět druhý Šikl. Třetí Danys ztratil necelých 7 sekund. Poslední erzeta měla stejné pořadí jako ty dvě předchozí, jen s tím rozdílem, že se Kalista posunul na první místo.

V polovině soutěže byl ve vedení Jiří Kalista o 2 vteřiny před Martinem Šiklem. Třetí Pawel Danys ztrácel již 22,5 vteřiny. Čtvrtý byl Urbanowicz a pátý Gajar. Totožné bylo i pořadí ve třídě A4. Ve třídě A3 stále vedl Jiří Svoboda, ovšem na druhé místo se posunul Jiří Kašpar (Škoda Octávia), protože doposud druhý Kudrnáč ztratil na poslední erzetě dvě minuty. Třetí byl stále Jan Vaško. Třídu A2 vedl i po šesti erzetách Ladislav Belinger, který již měl náskok přes minutu na druhého Goliszka. Třetí Trojan ztrácel 7 vteřin na Poláka. Velmi vyrovnaný byl souboj mezi Ladislavem Bucharem a Janem Klingerem, kteří mezi sebou v pořadí třídy A1 měli po šesti erzetách rozdíl pouze 7 vteřin ve prospěch Buchara. Třetí byl Kořistka, který ztrácel již 26 vteřin. Ve třídě H3 si jel svůj vlastní závod Zdeněk Šmahel s BMW 2002 Ti, který byl celkově 22. Ve třídě H2 vedl stále Ředitel Hary o 23 vteřin před Alešem Padriánem a o dvě minuty před Janem Hosnedlem.

Sedmou rychlostní zkoušku vyhrál opět Kalista, tentokrát o 8 vteřin před Šiklem a o 20 vteřin před Danysem. Stejné pořadí bylo i na osmé rychlostní zkoušce, tedy 1. Kalista, 2. Šikla a 3. Danys. Poslední rychlostní zkouška třetí sekce přinesla zvrat ve vývoji soutěže a vlastně i Volného poháru, když pro poruchu převodovky odstoupil Jiří Kalista a volnou cestu k vítězství tak měl Martin Šikl.

Po devítí erzetách se tedy vrátil do vedení Martin Šikl. Druhý byl se ztrátou 33 vteřin Pawel Danys. Na pódium se po odstoupení Kalisty posunul i další Polák Arkadiusz Urbanowicz (BMW M3), který ztrácel na Šikla minutu. Čtvrtý byl Pavel Gajar a pátý Pavel Omelka (Ford Escort Cosworth). Totožné bylo i pořadí třídy A4. Ve třídě A3 stále vedl Jiří Svoboda o necelých 30 vteřina před svým jmenovcem Kašparem. Třetí byl stále Vaško ovšem čtvrtý Mach na něj ztrácel necelých 7 vteřin, což slibovalo zajímavý souboj v poslední sekci. Po třech čtvrtinách soutěže vedl v rámci třídy A2 Ladislav Belinger, který měl na druhého Goliszka náskok již minutu a půl. Třetí byl stále Michal Trojan, ten ztrácel 9 vteřin na Goliszka. Ve třídě A1 si stále držel vedení Ladislav Buchar, jenž měl náskok 15 vteřin na druhého Klingera. Třetí Kořistka ztrácel 41 vteřin. Ve třídě H2 nadále vedl Hary Ředitel o 29 vteřin před Alešem Padriánem a o tři a čtvrt minuty před Janem Hosnedlem.

Poslední sekci začal nejrychleji Pawel Danys a připsal si tak své první dílčí vítězství na této soutěži. Druhý čas zajel Martin Šikl, který byl o osm desetin vteřiny pomalejší. Třetí byl Danysův krajan Urbanowicz, který ztratil 2 vteřiny. Předposlední rychlostní zkoušku vyhrál Šikl, o 6 vteřin pomalejší byl druhý Danys. Třetí čas a ztrátu sedmi vteřin si připsali Arkadiusz Urbanowicz a Pavel Gajar, kteří zajeli stejný čas. Poslední rychlostní zkoušku vyhrál opět Martin Šikl a dojel si tak pro vítězství v Rallye Světlá i ve Volném poháru. Druhý čas zajel Pawel Danys a stejnou pozici měl i v konečném pořadí soutěže, ve Volném poháru obsadil čtvrté místo. Třetí čas na poslední rychlostní zkoušce zajel Arkadiusz Urbanowicz, který byl v celkovém pořadí na totožném místě a ve Volném poháru skončil pátý.

Třída A4 měla stejné pořadí jako Absolutní klasifikace, tedy 1. Šikl, 2. Danys a 3. Urbanowicz. Čtvrtý byl potom vítěz první rychlostní zkoušky Pavel Gajar a pátý skončil jeho jmenovec Omelka.

Ve třídě A3 si připsal čtvrté letošní vítězství Jiří Svoboda, který dokázal o 50 vteřin druhého Jiřího Kašpara. Třetí byl se ztrátou 1 minuty a 22 vteřin Jan Vaško. Čtvrtý potom byl David Mach (Ford Puma) a pátý Jan Sommer (Opel Astra GSi).

Třídu A2 ovládl Ladislav Belinger, který porazil o dvě minuty druhého Michala Trojana, třetí jen čtyři vteřiny za Trojanem byl Polák Darek Goliszek. Čtvrtý skončil Tomáš Paldus a pátý Josef Hampejsek (oba Škoda Felície).

V nejslabší třídě soudobých automobilů, tedy A1 zvítězil Ladislav Buchar, který dokázal o půl minuty porazit druhého Jana Klingera. Třetí byl se ztrátou minuty a čtvrt Robert Kořistka. Čtvrtý skončil Tomáš Zeman (Škoda 130 L) a pátý Petr Lukašík (Ford Fiesta 1,3 Cup).

Ve třídě H3 dojel do cíle pouze Zdeněk Šmahel a zvítězil.

Vítězem druhé zastoupené třídy historiků – H2 se stal Hary Ředitel, který vyhrál devět rychlostních zkoušek, když ho na třech průjezdech rychlostní zkouškou Olešnice – Malčín porazil Aleš Padrián, který na vítěze ztratil 30 vteřin. Třetí skončil Jan Hosnedl, který ztratil propastné čtyři minuty. Čtvrtý skončil Pavel Balíček (Škoda 130 LR) a posledním kdo v této třídě dojel do cíle byl Pavel Nedoma (Škoda 130 RS).

Kompletní výsledky naleznete zde.

Na závěr se sluší a patří poděkovat všem, kteří měly podíl na konání této akce – V první řadě řediteli soutěže Zdeňkovi Seckému, všem pořadatelům, hlavnímu sponzorovi – firmě Chládek a Tintěra a.s. Havlíčkův Brod, dále ostatním sponzorům – firmám Amylon, Dvořák, Barum – Continental, Signum Print, Rossi, Terol, Glass Line s.r.o., Auto Racek a.s., kovářství Jan Herold a hotelu Brixen, mediálním partnerům, kteří jsou – R1 Vysočina – regionální televize, Havlíčkobrodský deník, kabelová televize HB in a magazín RELY.cz . také všem jezdcům a divákům, kteří se soutěže zúčastnili a obyvatelům světlé nad Sázavou, že přetrpěli všechna omezení s rallye spojená.

Komentářů celkem: 7
Jon
9. 10. 2010 10:531
0 0
Kam tyto soutěže spějí, rychlostní průměr na vložce 144,4 a celkový 129 je k zamyšlení.
9. 10. 2010 15:082
0 0
Jone,spějí k tomu,že na ně chodí čím dál víc diváků! Musíš si uvědomit,že tyto rychlosti dosahují 3-4 auta,ostatní jsou daleko pomalejší. Současná enka a S2000 by tam měli průměr o 10-15km menší. Jedou tam stará dobrá áčka smajlík))
9. 10. 2010 15:103
0 0
... a na víc je vodí páni mistři(Kalda,Šikl)smajlíksmajlíksmajlík
10. 10. 2010 06:584
0 0
Pájo zapomměl jsi ještě na největší střelce,na jakeho si Čendu a jeho mitfárusmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
Jon
10. 10. 2010 11:575
0 0
Tak jsi to podrobně kuldysyne objasnil, zbledl závistí i Loeb s WRCem a smekl, který na erzetě ve Francii dosahoval průměru okolo stovky a celkově něco přes ní. Každý má jiné gusto, někomu se více zamlouvá tachnická trať, někomu zase rovné rychlé úseky. Jak píšeš o vzrůstajícím zájmu diváků, asi i oni přišli na chuť spatřit auto na rovině v rychlosti hodně přes dvěstě. Z mého pohledu je to škoda, že se tyto soutěže ubírají tímto dálničním stylem.
10. 10. 2010 21:496
0 0
....páni mistři.. pomoc, to mě poser...!!! Škoda, že si "mistři" netroufnou jinam...
11. 10. 2010 12:087
0 0
Jone,taky nejsem rád že to občas bývá letiště!!! Úzký a technický je nejlepší,to je jasný smajlík A neboj se že ze špičky VP a RC všichni kluci neremcají že to je nesmysl!!! Nikoho nebaví letět s autem na vytočenou 5-6 v aleji! Musí se tlačit na pořadatele. A pro pana torgora: Nesuď,když nevíš!!! Dle názoru všech "velkých kluků" kteří se byli dívat na VP a RC tito dva by hodně provětrali v mistráku první desítku!!!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!