Marek Felt - eWRC.cz
1. 6. 2005 00:00 − 2313× − 2

Vojtěch zaslouženě vyhrál v Krumlově

Komentář O uplynulém víkendu se uskutečnil již 33.ročník SEAT Rallye Český Krumlov započítávaný do šampionátu Global Assistance Mezinárodní mistrovství ČR.

O uplynulém víkendu se uskutečnil již 33.ročník SEAT Rallye Český Krumlov započítávaný do šampionátu Global Assistance Mezinárodní mistrovství ČR. Z Jelení zahrady v Českém Krumlově odstartovalo do slunečného pátečního dne 86 posádek z 87 převzatých.

Před soutěží vše nasvědčovalo tomu, že bude v průběhu teplé počasí. Ovšem že teploty budou dosahovat extrémních letních hodnot a atakovat teplotní rekordy ČR zřejmě čekal málokdo. Krumlovská soutěž patří mezi nejoblíbenější soutěže jak mezi diváky, tak mezi jezdci. Ovšem „divoké“ počasí velkou část diváků odradila a u posádek dokonale prověřila připravenost na letošní šampionát.


Foto: Marek FELT eWRC.CZ

Na startu se objevily pouze čtyři vozy specifikace WRC. Největšími favority byli Václav Pech s Petrem Uhlem na voze Ford Focus WRC a Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem s vozem Peugeot 206 WRC. Na přední příčky myslel rovněž oblíbený Emil Triner startující s vozem Škoda Octavia WRC. Právě s Oktávií předvedl příbramský jezdce strhující vítězný souboj s Tomášem Hrdinkou (Subaru Impreza WRC). O vítězi tehdy rozhodovalo umístnění v první rychlostní zkoušce, neboť čas měli oba piloti naprosto stejný. Čtveřici vozů specifikace WRC doplnil Karel Trněný s Octavií WRC, který v Tišnově potvrdil vzrůstající formu.

Mezi produkčními vozy se největší šance dávali Janu Kopeckému, Václavu Arazimovi, Karlu Trojanovi (vš. Mitsubishi Lancer EVO VII), a dále pak dvojici s vozy Subaru Impreza WRX STi, které pilotovali Vojtěch Štajf a rakouský pilot Achim Mörtl. Ve skupině A se po vydařeném výkonu na Valašské Rally diváci těšili na výkon Martina Prokopa s vozem Suzuki Ignis S1600. Spravit si chuť z letošních nepříliš výrazných výkonu přijel do Krumlova Josef Peták (Renault Clio S1600). Pozadu nechtěli zůstat ani Roman Odložilík (Suzuki Ignis S1600), Dušan Kouřil (Fiat Punto S1600), či Antonín Tlusťák se Saxem.Skupina N měla největšího favorita v Křížkovi startujícího s Hondou Civic Type-R.


Foto: Marek FELT eWRC.CZ

První etapa sčítala 6 rychlostních zkoušek o celkové délce přes 73 kilometrů. Páteční etapa byla rozdělena do dvou sekcí. První rychlostní zkouškou byla již tradiční Tisovka, která se jede převážně ve vojenském prostoru západně od Českého Krumlova. Úvodní měřený test vyhrál s přehledem Štěpán Vojtěch, který druhému Pechovi naložil neuvěřitelných 18,6 sekund. Třetím časem se blýskl Štajf, před Arazimem, Prokopem a Trněným. Emilovi Trinerovi zhasl při průjezdu vracákem motor a ztratil přes 40 vteřin na vítěze. Na druhé rychlostní zkoušce opustil soutěž Karel Trněný, jehož Octavii zastavila porucha spojky. S problémy turba se musel vypořádat Emil Triner, přesto třetím časem postoupil již na páté místo za Arazima. Pořadí na prvních třech místech se nezměnilo a zůstalo v pořadí Vojtěch, Pech a Štajf. Na závěrečné rychlostní zkoušce první sekce zatáhl Pech a snížil ztrátu na Vojtěcha o pět vteřin. Skvělým třetím místem se na stejnou pozici posunul Arazim. O jednu příčku si i přes stávající problémy s turbem polepšil Triner. Ve druhé sekci soutěže pokračoval ve skvělém výkonu Štěpán Vojtěch a zaslouženě vyhrál první etapu soutěže. Minimální náskok 8,5 sekund před plzeňským Pechem však sliboval nádhernou podívanou na sobotní etapu. Velikou smůlu měl Emil Triner, který musel v servisu po první sekci odstoupit. Na vině byly problémy s motorem. Na čtvrté rz odstoupil další z předních jezdců, tentokráte Jan Kopecký. Na čtvrté rz jej postihl defekt, který poškodil bzdové hadice. Až na čtvrté místo ve skupině A se propadl kvůli defektu rovněž Martin Prokop. Do čela mezi áčky se tak dostal překvapivě Antonín Tlusťák, následovaný Petákem a Prokopem, který v závěru etapy přestihl Kouřila.


Foto: Marek FELT eWRC.CZ

Ve druhé etapě čekalo na posádky zbývajících osm rychlostních zkoušek, včetně jedné z nejtěžších rz Malonty a jedné z divácky nejoblíbenějších, kterou je římovská rz. Závěrečná etapa byla rozdělena do čtyř sekcí o celkové délce přes 131 kilometrů. Do tropického dne vstoupil nejlépe Vojtěch, který druhého Pecha porazil o 3,4 vteřiny. Navíc plzeňský jezdec obdržel deset vteřin za předčasný start do následující rz, kterou byla, obávaná malontská rychlostní zkouška. Naopak skvělými časy se na úvodních vložkách prezentoval Martin Prokop a postupoval výsledkovou listinou kupředu. Mezi produkčními vozy využíval své dosavadní zkušenosti Václav Arazim a zcela suverénně si jel pro vítězství. Dobře rozjetý závod skončil na Malontech pro Vojtěcha Štajfa, kterému začal hořet motor a posádka musela ze soutěže odstoupit.

Problémy se však nevyhnuly ani hlavním aktérům soutěže. Pří druhém průjezdu zátoňskou rz postihl doposud druhého Pecha defekt levé přední pneumatiky a posádka tím ztratila nejen téměř tři minuty na Vojtěcha, především však možnost bojovat o vítězství. V dalším průběhu etapy si Vojtěch s Ernstem vedoucí pozici s přehledem uhlídali a po zásluze zvítězili ve 33.ročníku Rallye Český Krumlov a zdramatizovali vývoj šampionátu. Na druhém místě závod dokončil Václav Pech, následovaný vítězem produkčních vozu Václavem Arazimem. Skvělé čtvrté místo a druhé mezi PP obsadil Achim Mörtl, před Karlem Trojanem a vítězem skupiny A Martinem Prokopem. Vynikajícího životního výsledku dosáhl sedmý v cíli Antonín Tlusťák s Citroënem Saxo, který dokonce pokořil příbramskou posádku Josef Peták a Alena Benešová.


Foto: Marek FELT eWRC.CZ

Ve skupině N a na skvělém desátém místě skončil Petr Křížek s vozem Honda Civic Type-R. Náročnou soutěž dokončilo nakonec 43 posádek z 86.

Další soutěží bude od 1. do 3.července Rally Bohemia v Mladé Boleslavi.

Komentářů celkem: 2
Anonym IP:217.29.141.66
2. 6. 2005 09:38
0 0
nema arazim evo 8 ?
Anonym IP:195.113.101.206
2. 6. 2005 13:18
0 0
Nemá, jen tu svou EVO VII přestavěl "vizualně" na EVO VIII. Motor a podvozek je všechno EVO VII, ale plasty a světla jsou EVO VIII.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!