11. 10. 2010 20:27 − 2468× − 0

Rally Costa Smeralda – komentář

V italském šampionátu byl o víkendu odehrán jeho další díl, znovu se jednalo o dramatickou soutěž.

7. podnik italského mistrovství, 8. – 9. října, šotolina, Sardinie, 7 RZ


Italský šampionát před několika týdny navštívil hory nad San Remem, kde se s tamními borci střetli i zástupci seriálu IRC. Dva z nich dorazili i na start předposledního podniku italského mistrovství, který se odehrál na ostrově Sardinia. Jan Kopecký pilotuje Škodu Fabia Super 2000 v tomto šampionátu pravidelně a na Salentu si připsal i vysoce ceněný triumf, když dokázal kompletní italskou špičku porazit. To samé se vloni na San Remu povedlo Krisu Meekovi, jenž nemohl odmítnout pozvání italského zastoupení značky Peugeot a na Sardinii se objevil za volantem 207 z dílen Racing Lions.


Foto: www.rallylink.it

Boj o šampionáty vrcholí a ve hře byl před rally stále titul jak v jednotlivcích, tak ve značkách. Domácí stáj Abarth před San Remem posílil přeběhlík od Peugeotu Renato Travaglia, na což francouzská značka reagovala posílením svých řad loňským mistrem IRC z Británie. S identickým Peugeotem 207 Super 2000 samozřejmě startoval Paolo Andreucci, který si zde již mohl zajistit titul mezi jezdci. Luca Rossetti mu byl se starší a později i inovovanou verzí Punta Super 2000 zdatným soupeřem. Na posledních dvou soutěžích kvůli problémům s diferenciálem a defektu ale dost bodů ztratil.


Foto: www.rallylink.it

To Giandomenico Basso zůstával od začátku sezóny ve stínu svého týmového kolegy a nejvíce o sobě dal vědět hlavně při San Remu. Když jej ale postihly stejné potíže jako Rossettiho v Alpách, tak z dobrého výsledku nezbylo vůbec nic. O dobrém výsledku si zatím mohl nechat jen zdát občasně startující Andrea Navarra. Costa Smeralda se ale odehrávala na jeho favorizovaném povrchu, tedy šotolině, takže se dalo očekávat, že tady už někdejší mistr Evropy za volantem Fordu Fiesta Super 2000 něco předvede.


Foto: www.rallylink.it

Úvodní etapu tvořil pouze jediný dvacetikilometrový úsek, který posádky absolvovaly dvakrát po sobě. V ani jednom z průjezdů nenašel přemožitele Meeke, jenž si do sobotní části dokázal vyjet pěkný náskok 20,7 sekundy. Nutno ale říct, že druhý v pořadí Andreucci se spíše staral o časy Rossettiho. Moc dlouho ovšem tuhle observační činnost provádět nemusel, pilot Abarthu mu situaci usnadnil odstoupením na RZ 2 (poškození vozu po defektu), čímž se připravil i o poslední zbytky nadějí na titul. A nadějím na titul se pomalu vzdaloval i samotný Abarth, když po pátku Travaglia setrvával na páté a Basso šesté příčce (dvě přetočení a defekt).

Vůbec špatně si v prvním dnu nepočínal Navarra, který etapu zakončil na třetí pozici s odstupem 23,5 vteřiny na Meeka. Druhý den jej ale hned z rána zradila technika, pilot Fordu se musel odporoučet s poškozeným chladičem. Na druhou pozici se na třetím testu vyšvihnul Kopecký, kterého ale na RZ 4 zpět srazil defekt pravé zadní pneumatiky. Český pilot Fabie následně vyhrál pátý i šestý test a do cíle nakonec dorazil coby druhý nejrychlejší. A jelikož italská špička zaznamenala časy pomalejší než on, dokázal Kopecký pro sebe získat druhý letošní triumf v rámci C.I.R.

Andreucci nemusel nikam pospíchat a soustředěnou jízdou si dojel pro třetí místo, které mu zajistilo pro letošek domácí titul. A další bude s největší pravděpodobností následovat i pro jeho chlebodárce značku Peugeot, neboť Abarthy tentokrát propadly, tempu 207 nestíhaly a skončily až za stupni vítězů. Pro jasný triumf si pak dojel Meeke, který dokázal využít znalostí tratí, které byly zčásti součástí rovněž Rally Sardegna.

Stav šampionátu: 1. Andreucci 58, 2. Rossetti 45, 3. Basso a Kopecký 40, 5. Travaglia 26, 6. Scandola 14

Podrobnější verze konečných výsledků k nahlédnutí na ewrc-results.com

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!