19. 10. 2010 23:02 − 2617× − 13

Jak se přepravují WRC do Japonska ?

Pro tovární týmy WRC je to do Japonska přeci jen z ruky a kdo by chtěl mít wrco v kontejneru dva měsíce na lodi? Jedinou možností je letadlo.

Japonská Rally má pro tovární týmy WRC možnost prezentovat svoje vozy v zemi vycházejícího slunce, která je považována za jednu z automobilových velmocí. Současně s dobrou prezentací, která možná není na místě úplně oceněna davy fanoušků u rychlostních zkoušek, ale Japonská Rally přináší i logistický problém, jak do vzdálené ostrovní země přepravit materiál a vozy WRC. Ani tovární týmy nechtějí mít auta dva měsíce v kontejneru na lodi a o technickém vybavení týmů ani nemluvě.


Boeing 747-400 Jumbo s naloženými vozy WRC před startem do Japonska

Jedinou cestou, jak vzácný materiál do Japonska dostat, je letadlo. Není ale úplně jednoduché přijít na letiště a koupit si lístek pro dvě wrca a pár beden náhradních dílů a vybavení.


Nakládání materiálu továrních týmů WRC

Společnost TNT, která má své pobočky ve dvou stech zemích světa, se tohoto úkolu zhostila a z evropského překladiště firmy v Lutychu vypravila speciál Boeing 747-400 ERF. Do Lutychu jednotlivé týmy přivezly své vybavení podle stanoveného harmonogramu a nakládalo se. Jednou z miliónů zásilek, které TNT denně vyexpeduje, tedy byly vozy WRC, které do svých útrob pojalo populární Jumbo. Přímý let na letiště Shin Chitose poblíž Sappora proběhl bez problémů a z útrob Jumba technici vyložili 11 nepoškozených speciálů WRC, které nebyly nijak extra zabalené, jen pevně připevněné na speciální transportní plošiny, které se vkládají do útrob letounu. Spolu s vozy WRC se v kontejnerech přepravovalo i technické vybavení týmů. Na kolik takový transport přijde, vám bohužel neprozradíme, ale jistě se nebude jednat o levnou záležitost.


Solbergův Citroen C4 WRC


Speciální nakládací rampa

Komentářů celkem: 13
19. 10. 2010 23:28
0 0
Velmi zajimavy clanek, snad to neni jen nejaka vyjimka a bude takovych clanku pribyvat smajlík
19. 10. 2010 23:35
0 0
a jak to dělal třeba Prst??
19. 10. 2010 23:40
0 0
Tomu tam auto poslal Nasser smajlík
19. 10. 2010 23:52
0 0
Někdo zapoměl zamaskovat reklamu pod pravým světlem toho Citröena smajlík
20. 10. 2010 08:13
0 0
super článek smajlík
20. 10. 2010 12:09
0 0
Já bych je tam nechal jet po vlastní ose........smajlík
20. 10. 2010 12:37
0 0
No jo, TNT Post, pro ty jsem roznášel poštu... smajlík
20. 10. 2010 17:17
0 0
Jen pro info, dělal jsem nabídku na nákladní charter. Sice to bylo na Nový Zéland a větší letadlo než Jumbo a cena byla cca 1 mil. USD...
21. 10. 2010 09:34
0 0
Raduno, čistě technicky a jako bývalého člověka od letadel by mě zajímalo o jaké letadlo (větší než Jumbo) se jednalo?
21. 10. 2010 10:03
0 0
Jumbo Maxi Kit? smajlík
21. 10. 2010 10:11
0 0
C5 galaxysmajlík Nebo ruské stroje Antonov ( Mria, Ruslan) ale myslím že tady to nikdo nelítá. Z těch větších tu líta leda IL 76 a pak už jen Boing či Airbus ale Jumbo je největší co přes ČR léta.
21. 10. 2010 11:04
0 0
Mravenec: Teď to bude trochu mimo téma... smajlík Možná jsem to napsal nepřesně, jednalo se o AN 124 Ruslan, ktrý sice když to vezmu podle rozměrů, tak možná není stroj větší než Jumbo, ale rozhodně má větší kapacitu, co se týká rozměrů nákladu, který do toho naložíš. Jumbo má dvě paluby (je to v podstatě přestavěná pasažerská verze) a vzhledem k průřezu se do Jumba nevejdou příliš velké a široké bedny(možná bych i našel maximální rozměry naložitelné zásilky..smajlík). V mém případě se jednalo o výšku cca 240 cm, což je v pohodě (jumbo má na hlavní palubě 300 cm) ale šířka a délka byla moc velká a proto by se to do Jumba nevešlo a muselo se kalkulovat na Ruslana, který je v podstatě jen velká "roura" s motorama a křídlama a ty velké bedny se tam dají v pohodě naložit... smajlík Jinak, vím, že jsi taky celkem "fanda" do letadel, takže se zase můžem někdy pobavit... smajlík

jurisek: AN124 je na Ruzyni teď celkem pravidelným návštěvníkem a poslední návštěva AN225 Mria v Praze byla cca v roce 2006.smajlík
22. 10. 2010 14:24
0 0
Raduno dík, přesně to jsem si myslel. Já jako velký milovník letadel (tak nějak jsem se v letectví i pohyboval) si návštěvu Ruslana v Praze ujít většinou nenechám. Mriju jsem v Praze potkal dvakrát. Poprvé to bylo v roce 1988 nebo 89 když se vracela z Paříže a nouzově tady přistávala a pak jsem ji tu stihl právě 2006, kdy jsem dokonce točil video. Je to krásnej kousek. Je to úplně mimo téma, ale i tak díky, hodně mě to zajímalo.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!