Budoucnost továrního týmu Škoda v IRC?
Server rally-magazin.de zveřejnil v pátek na svých stránkách další spekulace o budoucnosti továrního týmu Škoda v IRC.
Budoucnost nejasná – Škoda se má zřejmě opět více koncentrovat na zákaznický sport. Působí kritika sportovního ředitele Peuegeotu Oliviera Quesnela? Francouz požadoval odchod továrního teamu Škoda z IRC. Tato série měla být podle jeho názoru doménou soukromých týmů a nikoliv prostorem pro dominanci továren. Pokud by Śkoda na jeho kritiku nezareagovala, otevřeně hrozil stažením všech vozů Peugeot z IRC.
Češi prý skutečně po získání obou titulů mění postoj a redukují značně tovární starty. Důvodem ovšem nebude pouze soustředění na dodávky vozů zákazníkům, ale i kalendář IRC na rok 2011. Tento kalendář se nesetkal u výrobců s nadšením, neboť zahrnuje podniky v málo atraktivních zemích, rozuměj automobilových trzích. Podle prvních informací se má sice Freddy Loix zúčastnit Monte Carla s továrním vozem, ale další starty nejsou prozatím plánovány. Belgičan si dokáže představit pro zbytek sezony přechod k jinému výrobci. Také Jan Kopecký se pravděpodobně zúčastní pouze jednotlivých podniků. Týmový kolega Juho Hänninen bude po jezdeckém titulu v tomto roce pokoušet štěstí v SWRC a možná prý dokonce skončí u nového Mini. Fin, který se netají názorem, že tovární jezdec má pokud možno jezdit v nejvyšší lize ve voze WRC, ke všem fámám mlčí.
Anglický pilot Guy Wilks převzal po Krisu Meekovi osiřelý Peugeot 207 týmu Peugeot UK. Wilks doufá, že se změnou značky dostane možnost se zapojit do testů Citroenu, stejně jako Meeke letos. Britský dovozce Škody plánuje přes odchod Wilkse v roce 2011 nasazení jednoho vozu. Kdo bude jezdcem, by mělo být oznámeno v nejbližší době.
Je otázkou, jak moc dobře informované zdroje má německý server k dispozici. Tým Škoda Motorsport totiž stále oficiálně tvrdí, že IRC se zúčastní i příští rok.