Vlastimil Resl - eWRC.cz
2. 11. 2010 12:31 − 2409× − 4

„Hoši, ujela vám Máňa!“

Po čtyřměsíční pauze se na startu sprinterského šampionátu představila posádka Michal Křemen – Adam Eliáš.

Po čtyřměsíční pauze se na startu sprinterského šampionátu představila posádka Michal Křemen – Adam Eliáš. Jejím hlavním cílem bylo oživit si závodění s vozem Citroën C2 R2 MAX. V příští sezóně by totiž právě účast v kompletním seriálu Citroën Racing Trophy měla být její prioritou.

V úvodu sezóny Michal po loňské anabázi se „sedmičkovým“ lancerem především poznával daleko hravější vůz skupiny A. Po populárním Rallysprintu Kopná se však z tratí rychlostních zkoušek vytratil. „Příčinou absence byly zdravotní problémy šéfa týmu a dědy v jedné osobě a také mého otce. Nyní se již jejich stav zlepšil, jsou konečně z nemocnice doma a tak mohu své myšlenky opět věnovat i závodění,“ vrací se Michal k nelehkému období. Do kokpitu soutěžního vozu znovu usedl až v centru závěrečného sprintu sezóny před technickými přejímkami. „Několikrát jsem se svezl mezi dvěma vesnicemi sem a tam pro oživení návyků. Šílený Max mi hned padl do ruky a stále mi skvělou ovladatelností a funkčností připomíná motokáru. Áčko je prostě áčko.“

Ve Vsetíně startoval Michal podruhé ve své nedlouhé kariéře – při prvním startu s hondou v roce 2007 za obtížných, sněhem ztížených podmínek, havaroval hned na úvodní vložce Vesník a zbořil dřevěné schody. „Vsetínské tratě jsou naprosto fantastické a extrémně náročné. Především několik sjezdů bylo hodně srdcových. Lepší erzety jsem nejel od předloňského startu na domácí Bohemii. Ani mnoha soutěžáky a diváky preferovaná Kopná podle mě obtížností erzet na Vsetín nemá.“

Úvodní sekce se Michalovi vydařila. „Dobře jsme obuli a plánovali postupné zrychlování. Hned od startu jsme s Adamem chytli dobré tempo a šlo nám to pěkně od ruky. Hlídal jsem si kritická místa a přes naši přece jen dlouhou absenci nám Jiří Vrkoslav, ani Kuba Král s dalším maxem, moc neujížděli. Čekal jsem daleko větší odstup. Komplikací byl jen nový interkom, který měl umožnit lepší zvuk na onboardech kvůli pozdější kontrole rozpisu. Nefungoval však správně a sotva jsme se slyšeli. Adam musel hodně křičet a ke konci druhé vložky už nemohl skoro mluvit,“ převažuje spokojenost mladého jezdce s prvním dějstvím.

Daleko hůře se již od začátku vyvíjela sekce druhá. „V servisu jsem nechal obout tvrdší směs gum. Chtěl jsem zkusit, jak na nich za daných podmínek bude auto na asfaltu fungovat. Byly úplně nové. Proto bylo nutné strhnout jejich hrany a pořádně je zahřát. Přejezd k úvodní vložce rundy byl však kratičký a neskýtal k tomu moc prostoru. Proto jsem se do zahřívání pořádně opřel. Náhle mi auto ustřelilo více, než jsem očekával. Jelikož jsem nebyl připoutaný, abych mohl posléze rychle vylézt a gumy odpustit, hodilo mě to vlevo a já nedosáhl na volant. Po stometrovém boji jsem políbil svodidla. Ocitl jsem se uprostřed vsetínského obchvatu se špatným pocitem, že rána byla docela tvrdá. Zastavil jsem a vylezl z auta zhodnotit škody. Naštěstí šlo jen o kosmetické vady. Nejvíce jsem se obával rozhozené geometrie. Ta se však po několika stech metrech ukázala nepoškozená. Pustil jsem se znovu do ohřívání. Jen jsem nevěděl, jestli mám brečet, nebo se smát. Celkem rychle jsem se však přes toto extempore přenesl a na startu čtvrté vložky jsem se cítil v pohodě. Volba gum se ale ukázala velmi špatnou a hodně jsme ztráceli. Snažil jsem se proto alespoň bavit diváky ve vracácích rozevlátými průjezdy. V jednom jsem se však přetočil a to mě štvalo ještě více, než ta chyba na přejezdu. Právě díky záběru tohoto okamžiku kameramanů České televize jsem se poprvé kratičce objevil v televizním pořadu Svět motorů:-)“

V dalším servisu se Michal rozhodl osadit svůj vůz vhodnějšími pneumatikami. Zhruba v polovině sedmé rychlostní zkoušky však musel ze soutěže odstoupit. „Díky dobrému obutí jsme opět chytili solidní tempo. Oba jsme měli z jízdy radost a užívali jsme si jí. Při agresivnějším brzdění do vracáku na vsetínskou hlavní však praskla levá poloosa. Sice jsme pomalým tempem dojeli do cíle vložky, ale tam jsme museli odstoupit. Auto jsme zaparkovali za stopkou erzety, zabrzdili ho ruční brzdou a šli se dívat a fandit našim kamarádům několik set metrů proti směru erzety. V rozčilení z odstoupení mě nenapadlo auto pečlivěji zajistit. Když jsme se k němu po skončení vložky vraceli, několik diváků nám hlásilo: „Hoši, ujela vám Máňa!“ Trochu v nás hrklo a šli jsme se na něj podívat. Naštěstí stálo jen o deset metrů dále v mezi a nezpůsobilo újmu sobě ani přítomným divákům a zaparkovaným autům. Jednu krásnou imprezu přitom minulo jen těsně. Jeho majitel vše s ledovým klidem sledoval v domnění, že odjíždíme. Odstoupení ze třetí příčky mezi juniory mě mrzelo hlavně kvůli Adamovi. Mohl mít svůj první rallyový pohár.“

Ještě letos by si rád Michal svezení zopakoval. „Stejně jako loni chceme určitě startovat na Mikuláš Rally ve Slušovicích a pravděpodobně ještě na Rallyshow Uherský Brod. Především však již spřádáme plány na sezónu 2011. Chtěli bychom v ní absolvovat stále populárnější Citroën Racing Trophy a tím získávat zkušenosti s dvoudenními podniky. Závěrem chci poděkovat za možnost letošních startů a finanční i morální podporu reklamním partnerům, vedení týmu a všem fanouškům a kamarádům.“

Foto: Robert Balcar

Komentářů celkem: 4
2. 11. 2010 12:43
0 0
Kluci super... držím palce.. smajlíksmajlík
2. 11. 2010 13:52
0 0
Tak Křemeni!-pořádně se do toho obujte,ať Vám to jede!
Přejeme hodně štěstí!Horkové.smajlík
2. 11. 2010 14:25
0 0
Učasnil jsem se tlačení auta zpět na cestu a byla to fuška smajlík Celkem mě dostalo že synci neměli cigára a šílený hlad když jim někdo z teamu donesl buchyty tak se na ně vrhlismajlík Tak příště do auta cigára, bagetu a nějakou zarážku pod kolosmajlík
2. 11. 2010 15:57
0 0
jj taky mě udivilo, že ta C2 je taková těžká mrcha :D snad se zase někdy setkáme, synci jsou dobří týpci. A sorry za můj špatný věkový tip smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!