4. 11. 2010 20:13 − 2416× − 3

Waldviertel Rallye – komentář

Finální tečku za proběhnutým ročníkem rakouského šampionátu pravidelně obstarává atraktivní podnik na severu této země.

Finální tečku za proběhnutým ročníkem rakouského šampionátu pravidelně obstarává atraktivní podnik na severu této země. I letos pořadatelé z okolí městečka Horn pro jezdce nachystali směsici zajímavých asfaltových a šotolinových úseků. O domácím titulu se již rozhodlo s předstihem, takže hlavní tahanice měla probíhat o pozici vicemistra. Raimund Baumschlager měl ale i tak hodně oč bojovat, neboť zatím vyhrál všechny letošní odjeté rally a do sbírky mu tedy chyběla pouze tato jediná.

Do bojů o druhé místo v šampionátu nastupoval z nejlepší výchozí pozice pilot Mitsubishi Lancer EVO IX Beppo Harrach, jehož konto oplývalo 71 body. O pět bodů méně si zatím vysoutěžil Andreas Waldherr, který jako jediný z trojice bojující o post vicemistra pilotuje speciál Super 2000 (VW Polo). Nejhorší pozici měl před startem Waldviertel Rallye pilot Mitsubishi Lancer EVO X Mario Saibel, který na start nastupoval s 62 body a puncem nejpomalejšího jezdce z této trojice.

Do šampionátu se na jeho samotném závěru vrátil Andreas Aigner, který před sezónou sliboval boj o nejvyšší post. O skalp Baumschlagera se na začátku roku snažil ve velkém stylu, ale musel se spolehnout pouze na produkční Mitsubishi Lancer EVO X, což jeho šance dost sráželo. Když se rozhádal s přípravcem vozu, stájí Mario Saibela, rakouské soutěže opustil. V Polsku nedávno usedl do „desítky“ tamní stáje Dytko Sport a stejný speciál si přivezl i na finále domácího mistrovství. V první etapě ale krok s rivalem z počátku roku držet nedokázal a na pěti testech za Mundlem zaostal o 18,1 sekundy.

Pilotu Škody ale vyrostl v závěru roku zcela jiný soupeř. Harrach se jej již několikrát marně pokusil z první příčky svrhnout, ale do úspěšného konce to ani jednou nedotáhl. Ve Waldviertelu začal nejrychleji, ale první etapa se nakonec nesla v jeho parádní přetahované s Baumschlagerem. Jejich pořadí se měnilo každým testem a na závěr dne se o 3 desetiny radoval mladý hrabě.

V sobotu začal pro změnu nejlépe pilot modré Fabie a díky nejrychlejšímu času na první zkoušce se vrátil na první příčku. Následující dva testy ale lépe sedly jezdci Lanceru, který dokázal své manko snížit na 1,9 vteřiny. Největší ránu mladšímu soupeři zkušený mazák se Škodou zasadil na RZ 9, kde byl skoro o třináct sekund rychlejší. Když se k tomu připočetly prohřešky s dvojnásobným zkracováním trati v tom samém místě úseku Brenntenberg, které jury ohodnotila celkovou penalizací 15 sekund, rázem Harrach ztrácel již 20,9 sekundy.

Z takového obkladu se již mladík s Mitsubishi mohl jen těžko oklepat, byť se o to v poslední sekci usilovně snažil. Nakonec ale na vítězství nedosáhl a svému soupeři umožnil, aby dokonal letošní čisté skóre, tedy vítězství na všech rakouských rally. Útěchou pro Harracha mohl být fakt, že se díky bodům za druhou příčku stal letošním vicemistrem. To by však nesměl jeho vůz napadnout tým kolem Waldherra, jenž na hraběcím voze nalezl celkem 24 prohřešků a speciál poslal komisařům na rozebírku.

V samotné rally pilot VW předvedl nemastný neslaný výkon, když nestačil ani na „plynový“ Lancer Manfreda Stohla, jen těsně porazil třetího z bojovníků o post vicemistra Saibela a skončil až šestý. Pokud ale se svým protestem uspěje, bude právě on tím, kdo se bude radovat z titulu vicemistra pro letošní rok. Tím, kdo se v případě zjištění nesrovnalostí na Harrachově voze nebude radovat, bude čistota sportu, která opět dostane pořádný políček. Stejně jako v případě francouzského šampionátu před několika lety tak závěr toho letošního rakouského končí fiaskem, narozdíl od Francouzů ale přeci jen v trochu menším měřítku.

Neoficiální pořadí v cíli:
1. Raimund Baumschlager/Thomas Zeltner (A) Škoda Fabia S2000 1:45.30,7
2. Beppo Harrach/Andreas Schindlbacher (A) Mitsubishi Lancer Evo IX +22,6
3. Andreas Aigner/Daniela Ertl (A) Mitsubishi Lancer Evo X +42,5
4. David Botka/Zsolt Szenner (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +2.03,3
5. Manfred Stohl/Daniela Stummer (A) Mitsubishi Lancer Evo IX CNG +2.35,8
6. Andreas Waldherr/Bernhard Ettel (A) Volkswagen Polo 5 S2000-R +2.57,8
7. Mario Saibel/Ursula Mayrhofer (A) Mitsubishi Lancer Evo X +3.04,2
8. Öcsi Balazs/Janos Balogh (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +3.47,7
9. Attila Rongits/Laszlo Hannus (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +4.16,5
10. Jozsef Trencsenyi/Attila Vinoczai (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +4.57,9

Konečný stav šampionátu: Rozhodne se teprve po kontrole Harrachova vozu.

Pro detailnější konečné výsledky zavítejte na ewrc-results.com.

Komentářů celkem: 3
4. 11. 2010 23:491
0 0
"Do bojů o druhé místo v šampionátu nastupoval z nejlepší výchozí pozice pilot Mitsubishi Lancer EVO IX Beppo Harrach, jehož konto oplývalo 71 body. O pět bodů méně si zatím vysoutěžil Andreas Waldherr, který jako jediný z trojice bojující o post vicemistra pilotuje speciál Super 2000 (VW Polo). Nejhorší pozici měl před startem Waldviertel Rallye pilot Mitsubishi Lancer EVO X Mario Saibel, který na start nastupoval s 62 body a puncem nejpomalejšího jezdce z této trojice."

Kde autor vzal tyto údaje? V hodnocení rakouského seriálu se žádné výsledky neškrtají, takže tabulka před startem vypadala zcela jinak. Viz http://www.osk.or.at/klassement/2010/Automobil-Rallye2010.htm.
5. 11. 2010 07:332
0 0
Na to škrtání jsem přišel v rakouských řádech. Konkrétně v tomto http://www.osk.or.at/media/documents/20080707130331.pdf v bodě C dole na straně 1. smajlík
5. 11. 2010 19:043
0 0
Nejsem němčinář, takže fakt, že tento výtah z řádů chápu jinak, nemusí nic znamenat. Nicméně, fakt, že na stránkách OSK je oficiální pořadí šampionátu bez škrtání, to hovoří o tom, že se pravděpodobně mýlíš.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!