Komentář k RALLY SAN MARINO
4. podnik Mistrovství Itálie (C.I.R.),
27. – 29. května, San Marino
šotolina, 15 RZ – 223 km
posádky (start/cíl) – 75/41
V okolí San Marina se odehrál další souboj na rozpálených šotolinových cestách mezi nejlepšími italskými jezdci. Oproti předchozímu podniku byl navíc obohacen o účastníky jiných šampionátů. Z PCWRC se do Itálie přijel svézt Argentinec Marcos Ligato se Subaru, z Asijsko-Pacifické oblasti do domoviny zavítal Nico Caldarola s Mitsubishi a jako přípravu na další evropský podnik Rajd Polski pojal účast v Itálii Michal Kosciuszko se Suzuki.
První vítězství si připsal Andrea Navarra, když vyhrál krátký úvodní test. Jeho vedení však nemělo dlouhého trvání a hned na dalším měřeném úseku byl po defektu a ztrátě půl minuty v čele vystřídán Andrea Aghinim. Do prvního servisu po RZ 3 přijel Aghini s náskokem devíti sekund na Piera Longhiho, třetí pak byl o 23 sekund Daniele Ceccoli, pilotující nejrychlejší Mitsubishi. V tu dobu už v soutěži po defektu a následných potížích nepokračoval Umberto Scandola, mimo byl také Sandro Sottile. Během další sekce složené ze stejných úseků Aghini nepatrně zvýšil svůj náskok, a sice na 15 sekund. Ceccoli už ztrácel něco málo přes půl minuty. Na RZ 6 odstoupil smolař roku Gianfranco Cunico, když mu zcela shořel jeho vůz. Čtyři starty a tři odstoupení pro technickou závadu jistě nejsou dobrou vizitkou týmu Rally Project, který mu Lancera připravuje. Během poslední sekce prvního dne, jenž byla opakováním dvou předchozích, Longhi na Aghiniho zaútočil a umazal 10 sekund z jeho náskoku. Na třetí místo poskočil Matteo Gamba, na záda mu však v rozmezí několika sekund dýchal Andrea Navarra a Daniele Ceccoli s identickými vozy Lancer EVO VIII MR.
Druhý den ráno Longhi zasadil Aghinimu těžký úder. Na prvních dvou testech mu nadělil 15 sekund. Na dalších čtyřech pak ještě deset přidal a mohl tak slavit své druhé letošní vítězství. Vzhledem k tomu, že zajíždí stabilně dobré výsledky a zatím nebyl horší než druhý, může se těšit ze značného náskoku 37 bodů v klasifikaci C.I.R. Aghinimu se poslední dvě soutěže podařily také na výbornou a průběžně mu patří šestá příčka. V boji tří Mitsubishi o poslední místo na bedně se nakonec radoval jediný ,,přeživší“ Matteo Gamba. Navarra po potížích s převodovkou vzdal na předposledním testu, Ceccoli s nefunkčním diferenciálem pak na posledním. V klasifikaci vozů Super 1600 se nestalo nic závratného. I přes potíže a malou kolizi na prvním testu zvítězil fenomenální Paolo Andreucci. Ze zahraničních hostů nikdo příliš nezazářil. Marcos Ligato obsadil konečnou pátou příčku a Michal Kosciuszko odstoupil z páté pozice ve skupině na RZ 13. V tu chvíli ztrácel propastných 8 minut na Andreucciho.
Místem konání další soutěže je oblast Lecce, kde se na rychlých asfaltech za čtrnáct dní pojede Rally del Salento.
Pořadí v cíli:
1. Piero Longhi – Maurizio Imerito | Subaru Impreza WRX STI spec C | |
2. Andrea Aghini – Massimiliano Cerrai | Subaru Impreza WRX STI spec C | +19,1 |
3. Matteo Gamba – Emanuele Inglesi | Mitsubishi Lancer Evo VIII MR | +2.21,2 |
4. Luca Cantamessa – Piercarlo Capolongo | Subaru Impreza WRX STI spec C | +3.03,6 |
5. Marcos Ligato – Ruben Garcia | Subaru Impreza WRX STI spec C | +3.09,9 |
6. Paolo Andreucci – Anna Andreussi | Fiat Punto Abarth S1600 | +3.23,9 |
7. Renato Travaglia – Flavio Zanella | Renault Clio S1600 | +4.25,4 |
8. Andrea Dallavilla – Daniele Vernuccio | Citroen C2 S1600 | +5.22,8 |
9. Gianluca Vita – Monica Cicognini | Subaru Impreza WRX STI | +5.30,9 |
10. Bruno Bentivogli – "Gio-Rally" | Subaru Impreza WRX STI | +5.40,2 |
Stav C.I.R. po 4 soutěžích:
1. Longhi 70, 2. Travaglia 33, 3. Andreucci 31, 4. Navarra 30, 5. Cantamessa 28, 6. Aghini 25