Daniel Porazil - eWRC.cz
7. 6. 2005 00:00 − 3019× − 7

Analýza 33. SEAT Rallye Český Krumlov

Analýza – O bojích ve třídách krumlovské soutěže vypovídá naše pravidelná analýza.

Snaží-li se nám FIA a i někteří domácí pořadatelé namluvit, že vozy kategorie WRC vlastně ubližují rally, fatálně se mýlí. Trend je ovšem nasazený a realita příliš tristní. Dokladem budiž pouhé 4 vozy WRC na startu jedné z nejkrásnějších domácích soutěží – SEAT Rallye Český Krumlov, která se před nedávnem odehrála na jihu Čech za tradičně krásného počasí. Všeobecná absence vozů nejsilnější třídy A8 měla a i nadále bude mít za následek nejen chudší startovní pole, ale menší divácké návštěvy. Jistě, kdo má rád rally bude na soutěže chodit za každých okolností, ale pro rally jako takovou je to přeci jen málo. Na druhou stranu jezdci, kteří v minulosti byli ve stínu „těch velkejch kluků“, jsou rázem vpředu a jsou daleko více vidět. O bojích ve třídách krumlovské soutěže vypovídá naše pravidelná analýza.

A8
Počet vozů na startu: 6
Počet vozů v cíli: 4
Počet zemí: 2 (5x CZ, 1x A)
Počet značek: 5 (2x Škoda, 1x Peugeot, Ford, Toyota, Subaru)
Počet WRC: 4 (Pech, Š. Vojtěch, Triner, Trněný)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


Dan PORAZIL eWRC.CZ

Do Českého Krumlova dorazilo znovu pouhých 6 vozů nejsilnější třídy A8. O vítězství měli tradičně bojovat Václav Pech s Fordem Focus WRC a Štěpán Vojtěch na Peugeotu 206 WRC. Ten před soutěží avizoval, že se právě v Krumlově bude lámat chleba a existuje-li nějaké místo, kde zahájit frontální útok na titul, bude to na jihu Čech. Pravost svých slov stvrdil hned na RZ 1, kterou o neuvěřitelných 18,6 s. před Václavem Pechem vyhrál. „RZ 1 mi vůbec nesedla, nic moc výkon, proto ta ztráta na Štěpána,“ komentoval lakonicky Pech svůj výsledek. V následujících měřených testech však Pech ztrátu umazával, že se časomíra prvního dne zastavila na manku 8,5 s. Druhý den se ovšem rozhodlo velice záhy, na RZ 9 měl Václav defekt: „Pneumatiku jsme udělali na nájezdu na panely pod skokem na Jistebníku. Byla to vyloženě moje chyba. Dlouho jsme hledali místo, kde gumu vyměnit. Dělali jsme ji až na hlavní silnici v Zátoni. Stálo nás to asi dvě minuty. Za Malšínem jsme dojeli Mörtla, ale neměl nám kde uhnout. Ačkoliv letěl jako blázen, my jsme za ním jeli tréninkovým tempem.“ Rázem bylo po závodech. Štěpán Vojtěch si svoji pozici uhlídal a po koncentrovaném výkonu vyhrál. Na Václava Pecha zbyla stříbrná pozice. Ostatním konkurentům ve třídě se příliš nedařilo. Karel Trněný s Octavií WRC skončil už na RZ 1, Emil Triner s další Octavií WRC pocházející ze stáje Ollyho Marshalla skončil na RZ 3. Proslýchá se, že Marshall, který v loňském roce nakoupil několik soutěžních vozů Škoda, není s kvalitou vozů a služeb poskytovaných automobilkou příliš spokojen. Uvidíme, zda se z jeho velkorysého plánu založit jakési béčko továrního týmu vyklube… Třetí ve třídě dojel Otto, který se trápil se zadními brzdami, čtvrtý pak byl Rakušan Jahn, který s Imprezou hodně divočil a několikrát lehce havaroval.

A7
Počet vozů na startu: 4
Počet vozů v cíli: 2
Počet zemí: 1 (4x CZ)
Počet značek: 4 (1x VW, Honda, Nissan, Seat)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


Dan PORAZIL eWRC.CZ

Mezi „úzkými“ á-sedmičkami se postavily na start pouze 4 posádky, mezi nimiž zpočátku kraloval Šimeček s Almerou. Poté ho vystřídal Fišer s Golfem, ale ani jeden z nich do cíle nakonec nedorazil. Ve hře tak zbyli už jen dva, Mol s Ibizou a Pospíšil s Integrou. Více se dařilo Molovi, který na trati vyrobil méně chyb.

A7 VK
Počet vozů na startu: 3
Počet vozů v cíli: 2
Počet zemí: 2 (1x CZ a PL)
Počet značek: 3 (1x Nissan, Peugeot a Škoda)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


Dan PORAZIL eWRC.CZ

Velké kity mohu bodovat jen do absolutního pořadí, a tak jsou vlastně další nechtěnou technikou. Bohužel. Jejich třída není oficiálně vypsána, a tak řada jezdců je takříkajíc demotivována. Přesto se v Krumlově objevily tři krásné vozy náležící do této kdysi prestižní třídy. Až do svého odpadnutí vedl rychlý Polák Frycz s Almerou Kit Car, ale porucha motoru ho vyřadila z boje o přední příčky absolutního pořadí. Na jeho místo se posunul Marian Šín s Peugeotem 306 Maxi, ale ani on se z vedení neradoval dlouho. Po výletu mimo trať musel přepustit první místo Bergerovi s dvoulitrovou Octavií. Bývalý tovární jezdec Škody si již své místo uhlídal i přes problémy s ložiskem levého předního kola.

A6
Počet vozů na startu: 15
Počet vozů v cíli: 8
Počet zemí: 1 (15x CZ)
Počet značek: 6 (8x Škoda, 2x Suzuki a Citroen, 1x Fiat, Renault a Peugeot)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


Dan PORAZIL eWRC.CZ

Na a-šestky bylo znovu pěkné pokoukání. Zvítězil Martin Prokop s Ignisem S1600, ale především na RZ 4 mu společně s Petrem Grossem bylo hodně horko. Vinou defektu se totiž propadli až na čtvrté místo ve skupině, ale během dalších 4 vložek byli zase zpátky ve vedení. O druhé místo sváděli boj Tlusťák se Saxem a Peták s Cliem. Ten navíc bojoval i s nedostatečnou kondicí svého vozu a s chybějícími díly. „Auto je po výkonové stránce „socka“, nejede podle mých představ,“ komentoval momentální výkon na RZ 1 Peták. Snad i proto skončil úřadující mistr východu až třetí. Stříbro tak připadlo Tlusťákovi, který si souboj s Petákem nechtěl moc připouštět: „Pojedeme stále svoje tempo a buď to na Petáka bude stačit nebo ne. Do souboje s ním se nebudeme za každou cenu pouštět.“ Velice solidním výkonem se na jihu Čech prezentoval kladenský Vlček s Peugeotem 206 S1600, který za zády udržel Kneifela s Felicií KC i Matyse na témže voze. Stínem soutěže se stala nehoda Romana Odložilíka s Ignisem S1600, který se střetl s divákem. Soutěž byla o 20 minut opožděna, ale rozhodující se ukázal fakt, že nehoda nebyla tak závažná, jak se zprvu zdálo, a to především pro samotného diváka.
Cíl neviděli i další tradiční zástupci této třídy – Brynda a Kundrát s Felíciemi KC, Vlašín na pohárové C2 nebo Kouřil s Puntem S1600.

A5
Počet vozů na startu: 14
Počet vozů v cíli: 7
Počet zemí: 2 (13x CZ, 1x GB)
Počet značek: 1 (14x Škoda)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


Dan PORAZIL eWRC.CZ

Ve třídě áčkových čtrnáctistovek stále kralují pohárové Fabie. Z plánovaného boje o krumlovské vítězství mezi Hughesem a Sedláčkem sešlo ale velice záhy. Brit se jednak trápil na asfaltu, se kterým nemá příliš mnoho zkušeností, a nakonec ho na RZ 9 zradila převodovka. To Sedláček srdnatě bojoval s Novákem na další pohárové Fabii a znovu vyhrál. Třetí dokončil soutěž Asch před Kopelentem a Levorou. První Felicia v cíli patřila Šaškovi – šestému ve třídě. Další jezdci již tolik štěstí neměli a cíl neviděli. Mezi nimi i Benda na kitové Felicii, kterou na Rally Bohemia bude s největší pravděpodobností pilotovat Zdeněk Janda.

N4 – PRODUKČNÍ VOZY
Počet vozů na startu: 19
Počet vozů v cíli: 8
Počet zemí: 3 (17x CZ, 1x SK a A)
Počet značek: 2 (16x Mitsubishi, 3x Subaru)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


Dan PORAZIL eWRC.CZ

Vítaným zpestřením nejen ve skupině produkčních vozů na krumlovské soutěži byl Rakušan Achim Mörtl s Imprezou. Celkový vítěz „velkých enek“ Václav Arazim byl sice poněkud zklamán, že mu velká hvězda a celkově druhá posádka v kategorii produkčních vozů nestačila, ale Mörtl měl připravenou odpověď: „Mám dva problémy, jedu tu poprvé a chybí mi zkušenosti. Ty drobnosti, které se při pomalém trénování odhalit nedají. Druhým problémem je maximálka našeho vozu, která je jen 180 km/h, což je třeba na Malontech oproti Arazimovu Mitsubishi na málo. „Mišáci“ jedou minimálně o 25 km/h více,“ řekl Mörtl, který by se měl u nás objevit i na dalších soutěžích. Třetí místo vybojoval Trojan, čtvrtý skončil Barvík a pátý Vlček. Obrovskou smůlu měli dva favorité – Kopecký a Štajf. Kopecký skončil s problémy s brzdami, které způsobil defekt pneumatiky, Štajfovi začala na Malontech hořet Impreza. Náročná trať si vybrala svou daň v podobě 11ti odstoupivších posádek.

N3
Počet vozů na startu: 6
Počet vozů v cíli: 4
Počet zemí: 1 (6x CZ)
Počet značek: 3 (3x Peugeot a Honda, 1x Renault)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


Dan PORAZIL eWRC.CZ

Sériové vozy o obsahu motoru do dvou litrů stále nepatří v letošním roce k bohatě obsazovaným třídám. Dokladem je pouhých 6 posádek na startu. Systémem start – cíl zvítězil Křížek s Civilem, který se dokonce prosadil i do absolutního pořadí, když získal body za 10. místo. Stříbro vybojoval Bičák s Peugeotem 206, bronz Stejskal s Cliem.

N2
Počet vozů na startu: 9
Počet vozů v cíli: 4
Počet zemí: 1 (9x CZ)
Počet značek: 2 (7x Honda, 1x VW a Citroen)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


Dan PORAZIL eWRC.CZ

9 vozů na startu a 4 v cíli – takové je resumé bojů „en-dvojek“ v Českém Krumlově. Vítězný Tarabus s Civicem nedal nikomu šanci a jasně zvítězil. O druhé místo bojovali Trojan s Polem a Hozák s dalším Civicem. Trojanovo Polo bylo nakonec rychlejší. Čtvrté místo vybojovala Eva Vykydalová s Hondou Civic.

N1
Počet vozů na startu: 8
Počet vozů v cíli: 4 (Přibyl byl dodatečně diskvalifikován)
Počet zemí: 2 (7x CZ, 1x A)
Počet značek: 5 (3x Škoda, 2x VW, 1x Peugeot, Toyota, Suzuki)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


SHARKIE www.rally-foto.cz

Neuvěřitelných 8 posádek se sešlo ve třídě sériových čtrnáctistovek. Tento počet poslední dobou nebývá zrovna obvyklý. Nejlépe odstartoval Jinderle s Peugoetem 106, ale na RZ 3 po nehodě odstoupil. Na chvíli se do čela dostal Ježek s Felicií, ale ten také odstoupil. Na RZ 4 se do čela vyhoupl Přibyl s Felicií a až do cíle svůj post neopustil. O vítězství ho ovšem připravili komisaři, kteří ho po dojetí do cíle diskvalifikovali. Z vítězství se tak radoval Rakušan Pfeiffer na VW Polo, který svůj výkon komentoval slovy: „Rally to byla hezká a těžká. Nejeli jsme rychle a občas jsme i šetřili auto. Jedeme spíš pro radost a zábavu a ti před námi vlastně jen odpadávali.“

D9
Počet vozů na startu: 3 Počet vozů v cíli: 1 Počet zemí: 1 (3x CZ) Počet značek: 1 (3x Škoda)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


Michal Oberstein

Závody mezi diesely se jakoby ne a ne rozeběhnout. V Krumlově absentujícího Tučka doplnil do obvyklého počtu tří „nafťáků“ Dawson s Fabií. Zelenka i Boček tak měli nového soupeře. Přesto k přímému boji prakticky nedošlo. Boček zůstal stát po RZ 1 kvůli turbu, Dawson skončil na RZ 4. Jediným vozem, který tak dorazil do cíle, byla zelená Fabia TDI Zelenky.

33. SEAT Rallye Český Krumlov 2005
Datum: 26.5. – 28.5. 2005
Místo: Český Krumlov, Česká republika
Zařazení: Global Assistance Mezinárodní mistrovství ČR
Délka soutěže: 743,43 km
Počet RZ: 14
Délka RZ: 205 km
Počet posádek na startu: 86
Počet posádek v cíli: 44
Vítězství v RZ: Š. Vojtěch 9x, Pech 5x.

Absolutní pořadí po pěti podnicích Global Assistance MMČR:
1. Václav Pech, Ford Focus WRC 114 bodů
2. Štěpán Vojtěch, Peugeot 206 WRC 97 bodů
3. Jan Kopecký, Mitsubishi/Škoda 52 bodů
4. Václav Arazim, Mitsubishi Lancer 45 bodů
5. Achim Mörtl, Mitsubishi Lancer 39 bodů

Komentářů celkem: 7
Anonym IP:80.188.119.166
7. 6. 2005 17:011
0 0
Někde bude asi chyba..ten text se postupně zmenšuje a zmenšuje až je na konci uplně nečitelnej...?!?
Anonym IP:80.188.119.166
7. 6. 2005 17:152
0 0
Jo a dělá to jenom ve Firefoxu...!!!
Anonym IP:212.24.142.52
7. 6. 2005 21:473
0 0
a vite proc, protoze nekdo ma html jako snusku nesmyslu a neukoncuje tagy, kdyz zmensuje pismo u DAN PORAZIL tak ho zapomene odzmensit, to jen IE kasle na normy a proto je to OK
Anonym IP:80.188.119.166
7. 6. 2005 22:534
0 0
jj..máš pravdu..koukal sem na to taky...Docela by stálo za to to opravit...
Anonym IP:81.27.192.18
8. 6. 2005 01:195
0 0
... fatálně se mílí .... ?!
Anonym IP:62.168.14.142
8. 6. 2005 09:346
0 0
v N2 je taky chyba,vidděl jsem Citroena Saxo a v sumaři se neobjevilo je tam 8x Honda 1x Polo
Anonym IP:193.108.106.20
8. 6. 2005 15:547
0 0
co říkáte na ty "dýzle", zatím jim to moc nejede...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!