Francouzským šotolinovým králem Jean-Marie Cuoq

Úvod roku Cuoqovi vyšel znamenitě, když vyhrával jednu soutěž za druhou.

Není to tak dávno, co Jean-Marie Cuoq ve velkém trojboji pilotů na Peugeotech 307 WRC soutěžil až do konce sezóny o titul ve francouzském asfaltovém mistrovství. Atraktivní souboj „velryb“ skončil velkým fiaskem a Cuoq tehdy za porušení pravidel kromě odečtu bodů dostal i několikaměsíční zákaz startů. Od roku 2007 již ale uplynulo hodně času a francouzský pilot mezitím změnil své priority a ze zpevněných úseků se přesunul na šotolinu. Letos nastoupil s Peugeotem 307 WRC do tohoto šampionátu s jasným cílem ukořistit pro sebe titul.


Foto: www.rally-news.fr

Úvod roku Cuoqovi vyšel znamenitě, když vyhrával jednu soutěž za druhou. Ani na jednom ze čtyř podniků nenašel nikoho, kdo by se mu dokázal vyrovnat, natož aby jej porazil. Po čtyřech jasných triumfech se mohl pilot Peugeotu začít radovat z titulu. Do odjetí šampionátu pak zbývalo odjet ještě závěrečný podnik ve Vaucluse. Proti Cuoqovi se tam postavila místní hvězda Juan-Luc Morel s identickou technikou a o zajímavý duel bylo postaráno.


Foto: www.rally-news.fr

Morelovi se dařilo v počátku rally to, o čem mohli během roku ostatní borci jen snít. Novopečeného šampióna dokázal držet úspěšně za svými zády. Bohužel ale něco takového vyžaduje maximální nasazení a v případě Morela to byla jízda zcela na limitu. V pátém testu pokus o udržení mistra za sebou skončil výletem mimo trať a koncem všech nadějí. Cuoq se tím pádem vyhoupnul do čela a mohl vesele směřovat za ziskem rekordního pátého letošního triumfu. Jeho cesta za touto metou ovšem skončila na předposlední zkoušce, když poškodil pravou přední poloosu.


Foto: www.rally-news.fr

Na předních příčkách se během soutěže pohyboval i Brice Tirabassi, který si pro tento start pronajal Škodu Fabia WRC z holandských dílen Wevers Sport. Když ale po RZ 6 kvůli potížím nedojel včas do další časové kontroly, byl z druhé příčky nemilosrdně vyloučen. V dobrém světle se prezentovaly i některé posádky speciálů Super 2000. Emmanuel Gascou vyhrál RZ 2, ale o dva testy později se jeho 207 zastavila. Richard Doux obdobný vůz rozbil o zkoušku později. Ze stříbra se tak nakonec radoval jiný borec s 207 Jerome Jacquot. Pro premiérové vítězství si v poslední šotolinové rally roku 2010 dojel Julien Maurin. Pilot Fordu Fiesta Super 2000 sice nevyhrál ani jedinou zkoušku, ovšem díky problémům soupeřů to byl právě on, kdo do cíle dorazil jako nejrychlejší.


Foto: www.rally-news.fr

Pořadí v cíli Rallye Terre de Vaucluse
1. Julien Maurin/Olivier Ural (F) Ford Fiesta S2000 1:26.10,1
2. Jerome Jacquot/Max Nouvion (F) Peugeot 207 S2000 +47,7
3. Paul Chieusse/Philippe Guellerin (F) Peugeot 206 WRC +1.36,4 (1. A8W)
4. Noël Tron/Jacques-Julien Renucci (F) Mitsubishi Lancer Evo IX +2.49,5 (1. N4)
5. Herve Guignard/Didier Meffre (F) Mitsubishi Lancer Evo IX +2.52,5 (2. N4)
6. Lionel Baud/Fabien Craen (F) Peugeot 206 WRC +3.54,7 (2. A8W)
7. Nicolas Riviere/Eric Domenech (F) Mitsubishi Lancer Evo IX +4.02,8 (3. N4)
8. Richard Frau/Marielle Grandemange (F) Mitsubishi Lancer Evo X +4.21,0 (4. N4)
9. Patrick Rouillard/Gilles de Turckheim (F) Mitsubishi Lancer Evo X +5.36,1 (5. N4)
10. François-Xavier Blanc/Alexandre Vida (F) Citroën Saxo T4 +6.02,2 (1. A6K)

Konečný stav šampionátu: 1. Cuoq 80, 2. Guignard 42, 3. Amourette 40, Blanc 40, 5. Chieusse 39, 6. Battut 38, 7. Gilhodes 36, 8. Carbonaro 34, Julia 34, 10. Munster 32

Podrobnějších výsledků soutěží letošního francouzského šotlinového šampionátu se můžete dopátrat zde na ewrc-results.com

Komentářů celkem: 2
6. 12. 2010 21:36
0 0
J.M.Cuoq v úvodu sezony startoval s voze Peugeot 206 WRC (ne s 307 WRC jak milně píše autor).
6. 12. 2010 22:22
0 0
Cuoq se hlavně na šotolinu nepřesunul, on na ní jezdí už dlouhé roky a je to jeho doména spíš než asfalt. Konkrétně je čtyřnásobným mistrem šotolinového mistrovství Francie (2005, 2006, 2007, 2010), jedenkrát se stal vicemistrem (2004).
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!