Luboš Tenkl – ještě ke sprintu
"Podle ohlasů na můj první článek o XVI. TipCars Pražském Rallysprintu je vidět, že jsem tnul do živého. Podle toho co jsem si přečetl a podle toho, jak se mi vyjádřili někteří známí je vidět, že většina s tímto názorem souhlasí. Někdo mi v komentářích psal, že kdybych byl obchodník, tak bych počínání ředitele pochopil, že chtěl ušetřit náklady a neposypal. Právě proto, že jsem obchodník a podnikám, toto počínání nechápu. Na motokárové dráze, kterou provozujeme, si nedovolím šlendrián a nějakou nedokonalost. Když by u nás v restauraci kuchař ošidil jídlo, tak ho vyhodím. Právě proto, že podnikám, tak vím, že když od někoho chci peníze, tak mu musím poskytnout služby! Bohužel v Čechách jsme ještě stále zvyklí platit i za zelenej řízek. Já za něj ale platit nehodlám! Za vysoké startovné jsem očekával služby, ale nedostal jsem je!
Teď zrovna koukám na fotbal a napadá mě, jak by to bylo fajn, kdyby se fotbalistům odšroubovaly špunty z kopaček. Na hřišti by se krásně klouzali, motali by se jak mátohy,…to by byla podívaná ! To by ty platící diváky bavilo, to by si na ně zanadávali, jaké to jsou paka, a že takhle hrajou i doma na plácku za barákem… To by pak byl sponzor, kterého si na stadion pozvali, nadšený a určitě by rád dal peníze na takovou trapnost…A nebo, že by ne? V Rallysprortu je to podobné, každý povrch má svá specifika, a proto jsou taky vymyšlené suché, mokré a zimní pneumatiky s hroty na sníh. Nejezdí se na hrotech na asfaltu a nejezdí se na mokré gumě na suchu. Když nemůžu zajistit, aby se jelo s hroty, tak zajistím, aby trať byla k závodění na jiných pneumatikách. To znamená, že trať posypu nebo z ní odstraním sníh. To se ale na sprintu nestalo a v tom je ten problém.
Pokud někdo říká, že jízda čtyřicetikilometrovou rychlostí na sněhu ho bavila víc než jízda na suchém či mokrém asfaltu, tak nikdy nebyl na rally. Nebo snad chcete říct, že pohled na bezvládně klouzající se auto je lepší, než na řízený rychlý průjezd zatáčkou ve smyku? A že to bavilo jezdce? Za vzor show byl v Praze dán Martin Semerád, kterému to na kluzkém povrchu jde jako málokomu. Podívejte se na jeho onboard tady a pusťte si zvuk, jak ho to klouzání baví… Ředitel sprintu se prostě jako obchodník nechová. Obchodník chce vydělat a ví, že pokud poskytne dokonalé služby tak vydělá na konci víc. Ví, že budou spokojení jezdci, rádi si připlatí, aby mohli na skvělém závodě startovat, a že budou spokojeni diváci a nebude jim líto sáhnout hlouběji do kapsy, pokud uvidí pořádné závody.
Letos se třeba ještě na sprintu vydělalo, ale příští rok to se stejným přístupem může být jinak."
Luboš Tenkl