Semerádové se proklouzali na konec sezony

Martin a Josef Semerádové o uplynulém víkendu zakončili sezonu na Pražském Rallysprintu.

Pro Martina i Josefa Semeráda je XVI. TipCars Pražský Rallysprint domácí soutěží. Josef se Pražského Rallysprintu zúčastňuje pravidelně a dokonce tvrdí, že si bez této soutěže ukončení roku téměř nedokáže představit. Pro Martina to byl de facto druhý start na domácí soutěži a pozval sem mnoho svých přátel i týmových partnerů. „Na Pražský rallysprint jsem se samozřejmě moc těšil. Je to již tradiční ukončení soutěžácké sezóny, a i když se za podmínek, jaké v současné době panují, jednalo o trochu kontroverzní ročník, rozhodně jsme si ho užili,“ říká Martin Semerád, vedle kterého na Pražském Rallysprintu usedl jeho stálý spolujezdec Michal Ernst.

Hlavně pořadatelům přípravu na XVI. TipCars Pražský Rallysprint řádně zkomplikovala sněhová nadílka, která se na okolí hlavního města počátkem minulého týdne snesla. Připravit se na sněhovou variantu musel ale i Semerád Rally team, pro něž to ale nebyl zásadní problém, protože je vybavený speciálním sněhovým podvozkem i pneumatikami. Na použití speciálních úzkých zimních pneumatik s hroty nakonec nedošlo, protože je česká vyhláška na silnicích až na výjimky nepovoluje. Na soutěžní jezdce čekalo celkem sedm rychlostních zkoušek a hned na té první, v pátek na atletickém stadioně, oba Semerádi řádně vyzkoušeli pevnost mantinelů a svých Mitsubishi. „Páteční specíálku jsme chtěli pojmout hlavně jako zábavu, a i když mě Zdenda Hrůza varoval, že jižní zatáčka hodně klouže, stejně mě překvapila, narazil jsem do mantinelu,a nadělal jsem tak mechanikům zbytečné starosti s ohnutým ramenem,“ vysvětluje Martin Semerád delší pracovní dobu mechaniků Semerád Rally teamu, kteří v pátek večer opravovali identické poškození i na vozu jeho otce, který atakoval stejný mantinel. Inu, jablko nepadá daleko od stromu.

Mechanici drobná poškození vozů Semerád Rally teamu dali v pátečním servisu bez problému dohromady a tým mohl v sobotu ráno odstartovat do ostrého závodu, kde pro ně na rozehřátí čekaly dva průjezdy klasickou rychlostní zkouškou Karlík-Roblín. „Sobotní dopolední zkoušky mi vůbec nevyšly. První průjezd Karlíkem jsem jel v klidu, ale rozhodně jsem neměl pocit, že bych mohl jet o moc rychleji. Možná už jsem moc zhýčkaný pneumatikami s hroty, které jezdíme ve světě, a nedokázal jsem správně přizpůsobit svůj styl těmto podmínkám. Auto na špuntech nechtělo odjíždět ze zatáček a neustále hrabalo. Naši ztrátu z dopoledne si nedokážu vysvětlit. Chuchle mohla být opravdu nádherná zkouška. Asi se dalo zapřemýšlet o povolení pneu s hřeby alespoň na tuhle RZ, ale takhle narychlo by stejně asi většina posádek zůstala na tom, co měla. S počasím zkrátka ani pořadatel nehne a byla to jen další klouzačka, která mě zpočátku opravdu nebavila,“ komentoval proklouzaný úvod závodu Martin Semerád, který se svým otcem ve Velké Chuchli i na klouzavém povrchu předváděl jízdu plnou smyků a nasazení.

To starší a zkušenější z rodu Semerádů musel hned na první rychlostní zkoušce řešit prekérní situaci, kdy se ocitl na zahradě rodinného domku pana starosty. „Chtěl bych poděkovat divákům, kteří nás při průjezdu první sobotní rychlostní zkoušky vrátili na trať, když jsme zůstali na břiše poté, co jsme zbourali kus plotu starostovi Karlíka, kterému se tímto omlouváme :) . Ředitel závodu nám ale po soutěži říkal, že to pan starosta bere sportovně,“ říká s úlevou Pepa Semerád.

Po krátkém servisu na účastníky XVI. TipCars Pražského Rallysprintu čekaly dva průjezdy oblíbeným okruhem kolem Strahova a závěrečná super RZ na stadionu. „Strahovské zkoušky mě naopak bavily velmi, a tam naše auto s daným obutím fungovalo hezky. Odměnou nám byla vyhraná RZ 6, kde chyboval Venca Pech. Zároveň jsme na ní dojeli Tondu Tlusťáka, kterému se tímto omlouvám za trochu silná slova, jenž jsme s Myšákem v zápalu boje vypouštěli z úst. Trochu jsme se nechali unést, a jet za někým s horším obutím zkrátka není moc příjemné. Obzvláště na brzdách mu auto dělalo různé věci. Já se opravdu strachoval, abychom ho netrefili a necítil jsem se příjemně. Poslední RZ v útrobách stadionu jsme si s tátou užívali, což snad bylo dostatečně vidět, a podařilo se mi spojit rychlost se zábavou. Výsledkem byl hezký 2. čas, se kterým se loučíme s letošní soutěžáckou sezonou. Tento ročník samozřejmě měl své chybky a já doufám, že s pomocí nás soutěžáků se je příští rok podaří odstranit a sprint bude ještě lepší,“ uzavírá hodnocení XVI. TipCars Pražského Rallysprintu Martin Semerád, který hned po závodu nastoupil do nemocnice. „V úterý po sprintu jsem konečně absolvoval operaci nohy, kde mi drátem zpevnili zlomenou zánártní kůstku, která mě trápila od havárie z léta. Do příští sezony tak doufám vstoupím v plné kondici,“ těší se Martin „Máca“ Semerád.

Pepa Semerád, který stál na startu Pražského Rallysprintu téměř pokaždé v jeho historii se nemohl nevyjádřit k vlně kritiky, která se na hlavu pořadatelů strhla kvůli sněhu a ledu, který pokrýval celou trať nebo části rychlostních zkoušek. „Jako každoročně se po pražském sprintu, který je podle mě pro celý rallysport nepostradatelný, strhla vlna kritiky. Je to snad už takový folklór. Mrzí mě, že i od lidí, kteří by celou trať mohli jet poslepu, protože ji pomáhali Petrovi Mihulemu stavět. Já na Chuchli byl až při oficiálním tréninku poprvé. Jezdíme rally a máme to všichni stejné, tak nechápu, co se stále řeší. Na Karlíku byl led a my jsme tam Mácu dali jen proto, že na takovém povrchu ještě nikdy nejel, tak jako mnoho jiných. Na Valašské zimě, kterou jsem jel po roce 1984 asi 4x se to takhle jezdilo vždycky a nikoho by nás nenapadlo proti tomu říci ani slovo. Bez podobných příležitostí se to ani nikdo nenaučí ! O TOM TA RALLY JE ! V TOM JE TA KRÁSA TOHOTO SPORTU ! Mohlo se to v Karlíku posypat, ale neposypalo,a měli jsme to všichni stejné. My jsme se ve druhém průjezdu dokonce (díky tomu, že jsme nebyli venku) i zrychlili a obecně vzato to pro mě byla a je doteď úžasná vzpomínka na léta, kdy se nebrečelo a závodilo na všem, co bylo v itíku. Petra znám už 30 let a vím, stejně jako mnoho kritiků, že když říká, že na nás s…, tak to myslí tak, že si to udělá po svém. Stejně přijde a zeptá se mě, Vaška Pecha, Vojty Štajfa, ale i Luboše Tenkla na náš pohled na tu či onu situaci. Většina z nás to ale bere jako radu a nejsme dotčeni, když se na nás vys… a udělá si to po svém. Nejde se nikdy zavděčit všem a názory na to, zda-li sypat, či nesypat byly od nás jezdců dost různorodé. To, že se závodí 1500 m od Pražského hradu si uvědomují asi jenom ti sponzoři ? Klouzání na ledu v servisu byla asi jediná věc, kterou mohl ředitel ovlivnit. Pokud si ale od někoho pronajmete nějakou plochu či stadion, tak by se o to měl postarat ten, kdo vám to za úplatu pronajal. Nikdo z nás neví přesně, co stojí pronájem silnic, policie ani stadionu, natož potom jednorázová betonová dráha. Myslím, že nemůžeme ani hodnotit přiměřenost ceny vstupenek, to mohou už jen diváci, jestli jim naše výkony za ty prachy stojí. Hlavní podle mě je, že pokud se nám něco nelíbí, máme to svéráznému řediteli třeba svérázným způsobem říct hned a do očí a ne se ventilovat na internetu,“ dodává Josef Semerád.

Kromě Martina a Josefa Semerádových se na XVI. TipCars Pražském Rallysprintu objevily další dvě posádky startující za Semerád Rally team. Jednalo se o mladého Vláďu Mandíka, který vodil dieselovou Škodu Fábia RS a dokazoval, že i s tímto vozem se dá jet hodně rychle a atraktivně. Jeho ladné průjezdy smykem na strahovském stadionu musely potěšit oko každého znalce rally a vyhraná rychlostní zkouška absolutně mezi všemi dvoukolkami ve Velké Chuchli svědčí o tom, že nám zde roste nový velký rally talent.

Historický Opel Ascona Jirky Petráška byl k nepřehlédnutí na všech rychlostních zkouškách. Posádka se účastí v závodě vyloženě bavila, předváděla divokou jízdu plnou smyků a mávala na všechny kolem cesty. Mohutné kolečkování na stadionu na Strahově musel kvůli blížícímu se soumraku přerušit pořadatel, který Petráškovi zatarasil průjezd do dalšího okruhu tím, že stál v bráně s fotobuňkou. Jirka Petrášek ale srdnatě bránu objel a nenechal se připravit o další kolo, kde poděkoval všem kamarádům a fanouškům dalšímy divokými smyky :)

Celý Semerád Rally team děkuje všem partnerům týmu, kteří mu pomáhali v závodění a všem lidem okolo, bez jejichž pomoci si nejde kolotoč rally představit. „Zvláštní poděkování si zaslouží moje žena Irenka, která nám připravovala logistiku po celou sezonu, a opravdu si s náma vytrpí své, stejně jako skvělý tým mechaniků, kteří měli letos opravdu hodně náročný rok. Všem přeje krásné a pohodové vánoce, hodně zdraví a štěstí do nového roku a spoustu krásných zážitků na rychlostních zkouškách při sledování sportu jménem rally,“ přeje za tým Pepa Semerád.

Komentářů celkem: 27
12. 12. 2010 14:3021
0 0
forde: mýliti se je lidské. Semerád nikdy nebyl a není pořadatelem ani spolupořadatelem Pražského rallysprintu.
12. 12. 2010 16:1022
0 0
No tak to je potom jiná..smajlík
13. 12. 2010 15:3823
0 0
Můj názor je takový ,že když si at jako divák či jako jezdec něco zaplatím tak to musí být těm penězum adekvátní.To je asi přeci normální.To je za prvé.Pokud to tak není tak je jasný že se bude remcat na obou stranách.
Za druhé ....nemohu tu srovnávat že dřív se jezdilo hlava nehlava...sám jsem to zažil když jsem se honil na krev s Ládou Kopelentem na RZ ,ale tenkrát stála celá škodovka jak dneska stoji differák do eva,blatník 10 táců tak se nejde divit že prostě nikdo poukáže na rozflákanou trat a nebo chtěj jet na gumách které prostě na sníh a led nikdo vymyslel.
a za třetí.....jak nikdo nahoře napsal ,že vynikající fotbalista zahraje i v holinách..... to bych nějakýho z těh primadon chtěl vidět.Proč v nich tedy nehrajou.? To by bylo pokoukání na Messiho jak kopne a na jednu stranu letí holina a na druhou meruna....smajlík
13. 12. 2010 17:2224
0 0
OK, tak ja tedy taky prispeju svou trochou do mlyna. Na PR jsem nebyl, mam to krapet moc z ruky, ale jinak bych klidne sel. Jeste jsem nebyl na soutezi kde bych si nenasel nejaky pekny mistecko, pred dvema lety jsme byli v lednu na Rally of Mull. Trat nebyla pokryta snehem, ale cistym ledem. Je to v podstate amaterska soutez, nevim jestli byly pneu s hreby povoleny, ale nikdo na nich stejne nejel. Presto jeli nekteri jedinci desnou kudlu, teda vezmu-li v potaz ze jeli na trati kde se skoro nedalo ani chodit (mam videa jak se na trati klouzeme a ze slo sklouznout se porednej kus!). Nikdo si po soutezi nestezoval, proste kazdej jel jak umel a jak mu jeho rozpocet dovolil - chapu ze pro nektery je odepsani auta likvidacni.
Pokud se nekomu nelibili podminky na PS - OK, tak si meli stezovat, kdyz nebylo vyslyseno tak meli odstoupit. Chapu ze sponzori odstoupeni nevidi radi, ale troufam si tvrdit ze v pripade zduvodneni tim, ze se jedna o zdravi posadky a ohrozeni techniky by to snad kazdy pochopil. No a priste by si to poradatele treba rozmysleli, kdyz by jim na konci prejelo rampu 5 aut a hrozilo by ze pristi rok treba skoro nikdo neprijede....
14. 12. 2010 09:5425
0 0
Stig: Petře, máš pravdu, poznám grip čtyřkolky, nikdy jsem s ní nesoutěžil ani s výkonným uštěkaným zado hrabem, neumím s tím a proto se do toho ani necpu. Pokud někdo neumí dávkovat plyn v silném autu, měl by začít se slabším a osvojit si základy ovládání techniky. Tím nemyslím kluky Semerádů a jim podobné jezdce, ti to již umí velmi dobře.
RAcKY: Radku, uznej, že v té době pneu s hřebíky neměl nikdo, ani zahraniční špička co k nám přijela na zimní soutěž. Bylo to z toho důvodu, že nebyly, a dodnes nejsou u nás povoleny, až na pár akcí, na které byla udělena výjimka. Tam se potom řešil obvykle problém se silničáři. Hájíš jezdce, že je drahá součástková základna pro různé typy EVO modelů. Sám dobře víš, kolik rozmlátí jezdci blatníků a roztrhají rozvodovek i na pěkném, sluncem prohřátém asfaltu, za krásného letního počasí v rozkvetlé krajině kudy vede ta nejkvalitnější vložka.
14. 12. 2010 10:2526
0 0
Jo Ládíku máš pravdu já to napsal jen pro představu lidí kteří třebas neví že aktivní differák stojí skoro 100 000 kč. Mám v sobě něco ,že spíš vždy budu na straně jezdců,ale snažím se na to koukat vyváženě a spravedlivě,....myslím si ,že jsem furt jeden z nich i když už ted rally nejezdím ,ale furt se aktivně zůčastnuju nějakých kopečků a pokukuju i po Rally Cupu. To víš na tu atmosféru člověk nikdy nezapomene....
Víš koho jsem potkal? Našeho spolubojovníka M. Kalinu st.č.101 . Bylo to na Barumce a je to pořád fain kluk. I přes nepřízen osudu co ho potkala ( nevím jestli víš co se v jeho rodině onehdá stalo),tak je to furt ten správnej soutěžák a kamarád. Mám na něj i telefon,kdyby náhodou.Snad říkal ,že má Clio a přijede se k nám někdy povozit do kopce..
14. 12. 2010 10:4527
0 0
Láďo:Semerády jsem s Tenklovým ani s Navrátilovým autem jet na ledu neviděl,takže nemůžu hodnotit.Jedno je ale jisté,když pojedou Tenkl s Navrátilem na ledu s Myšákem jsem přesvědčen,že budou s ostatními v N4 držet tempo i styl.Jako divák bych si ale výměnu aut sakra nepřál.Neřešte jenom hřebíky,tady stačilo trochu posypat a projevit nějakou vstřícnost od organizátora.S "blbou náladou" od startu se jede špatně ,zvlášť když se nejede "pracovat",ale pobavit.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!