Orsák vyhrál průpravu na „Monte“

Mikuláš rally ve Slušovicích vyhrála posádka Orsák-Vajík.

Sněhovou tečku za letošní sezonou udělal druhý ročník Mikulášské rally ve Slušovicích. Stejně jako o týden dříve na Pražském rallysprintu se rozlučkové akce zúčastnil i Svatý Petr, který přispěl notnou dávkou sněhové nadílky. S náročnými podmínkami se nejlépe vypořádal Jaroslav Orsák se svým produkčním Lancerem Evo 9, který dominoval na klasické vložce Kopná a ve finále porazil okruhového šampiona Tomáše Kostku se speciálem Škoda Fabia S2000 o 12 sekund.

Ještě v sobotu ráno to vypadalo, že se krátká soutěž odbude na mokré trati, kterou jen místy zpestří led a bláto. Celé dopoledne před startem však hustě sněžilo a oba měřené úseky pokryla vrstva čerstvého sněhu. Posádky tentokrát mohly použít speciální pneumatiky s hroty alespoň na okruhové zkoušce v dostihovém areálu, na klasické zkoušce Kopná si musely vystačit se zimním obutím. Posádka Jaroslav Orsák – Karel Vajík odstartovala do úvodní zkoušky s číslem 6 jako pátá v pořadí za úřadujícím mistrem Valouškem, sprintovým šampionem Krestou, Odložilíkem s atraktivním Citroënem XsaraWRC a domácím Tlusťákem. Do elitní společnosti patřily ještě další tři Fabie S2000 Kostky, Béreše a Grzyba nebo Octavia WRC Silvestra Mikulaštíka. Při přímých soubojích s Krestou a Tlusťákem ztratil populární „Jarin“ několik drahocenných vteřin a musel se spokojit se sedmým časem. Po přezutí na zimní gumy však na obtížně průjezdné zkoušce Kopná exceloval nejrychlejším časem. Druhého v pořadí Pavla Valouška porazil s mitsubishi skupiny N téměř o 5 sekund a pozoruhodný výkon ho katapultoval do čela.

Odpoledne konečně přestalo sněžit a podmínky se stabilizovaly. Druhý průjezd dostihovky se nejlépe podařil hostujícímu Tomáši Kostkovi, který využil bohaté okruhové zkušenosti i možnosti speciálu Škoda Fabia S2000 a převzal štafetu lídra soutěže. Šestadvacetiletý Orsák se nenechal zahanbit a zaznamenal třetí čas. Před krátkou finálovou vložkou vedl o pouhé 3 desetiny sekundy Kostka před Orsákem, do strhujícího souboje o vítězství se zapojil ještě mladý Martin Bujáček. Při opakovaném průjezdu Kopné vrátil „Valda“ Orsákovi porážku, ale ze soupeřů o první místo nedokázal tempu posádky Orsák – Vajík nikdo sekundovat. Lví podíl na vítězství mají i všichni týmoví mechanici, kteří celý podvozek mitsubishi přestavěli na podmínky zimní rally a během soutěže po každé vložce měnili kola.

Pro valašského jezdce to bylo nejen skvělé rozloučení s nepříliš povedeným rokem 2010, ale také příprava na novou sezonu. Tu zahájí Jaroslav Orsák stejně jako letos na věhlasné Rallye Monte Carlo. Startovat tentokrát bude se zbrusu novým Citroënem DS3 R3T specifikace 2011, který připravuje renomovaná francouzská stáj Barroso Sport.

Komentářů celkem: 17
12. 12. 2010 17:491
0 0
Zatímco ostatní dělali show pro diváky a jezdili dveřmi napřed, tak Jarin chtěl prostě vyhrát a to, jak naháněl posádky, které jely před ním a snažil se je předjíždět na nejhorších možných místech, mi přišlo trochu ujeté. Může být rád, že si při tom jeho divočení nenamlátil hubu
12. 12. 2010 18:062
0 0
Jarin dělal svými průjezdy taky show, o tom žádná. Viděl jsem jeden předjížděcí manévr a musím souhlasit, stačilo málo a mohl být průser....btw "měnili kola", malá chybička se vloudila. Jinak doufám, že si na Monte povede dobře, přeju mu to!smajlík
12. 12. 2010 18:073
0 0
Houby chybička, správně to máte kluci, omlouvám se - závada na mém přijímači smajlík Omlouvám se za OT.
12. 12. 2010 18:514
0 0
Taky sem to předjíždění nad dostihovkou viděl a musím říct, že to bylo fakt zatmění, to bylo tak na hraně až mi to přišlo ujetý.smajlík
12. 12. 2010 18:525
0 0
Ale jinak samozřejmě nádherná střelba to zas klobouk dolů!smajlík
12. 12. 2010 18:586
0 0
marek.du: Zatmění,ujetý a přitom to byla nádherná střelba...Hmmm zajímavé. Tak příště to bude asi bez zatmění a plížením plazením vpřed,ale nevím jestli se ti to bude líbit!!
12. 12. 2010 18:597
0 0
Co tu všichni řešíte Jarinovo předjíždění,byl to závod byl.Bylo to na čas,bylo tak co.A z onboardu sem viděl,že ho Kresta i Tlustak brzdili pekne dlouhou dobu a sami ho před sebe nepustili.Sám sem to předjíždění viděl a nijak bych to nepřeháněl.Jel si pěkně Jarine.!!smajlík
12. 12. 2010 19:468
0 0
Radši už sem psát nebudu. To byl jen muj pohled na věc a trošku o tom vím.A jestli z mojeho příspěvku někdo nepochopil "Jarin jel skvěle, na můj vkus zbytečně riskoval při pžedjíždění" o tom, že má jet plížením vpřed nepadlo ani slovo tak to ani nemá cenu.smajlík
12. 12. 2010 20:589
0 0
Pajalini: presne tak. Jelo se na cas a je to rally. Klouzat se kluci muzou za barakem. Jarin jel moc pekne smajlík zadne nebezpeci tam nebylo a tak uz to na okruhu v rally je, ze se i musi predjizdet. To ze ho pomaly Kresta nebo Tlustak nepustil by nemelo Jarina limitovat.
12. 12. 2010 22:2910
0 0
vllada:Naprostý souhlas.
13. 12. 2010 11:2211
0 0
vllada: Jestli to třeba neni tím,že Tonda i Roman jedou se svojim autem a nechtějí si ho na pouti rozmlátit.
13. 12. 2010 11:4812
0 0
to starej pes: Jarin jel taky se svým autem
13. 12. 2010 11:5313
0 0
Jestli to nebude tím,že ho to na klouzačce baví a navíc to na ní umí,jak ukázal i v Prazesmajlíksmajlík
13. 12. 2010 12:5514
0 0
starej pes: prosim te a kde to mel jako rozmlatit? Snad si nemyslis, ze to klouzani po dostihovce je pro mistra republiky nejaka maturita?! Zavodit nemusel kdyz nechtel, ale uhnout rychlejsimu je snad normalni. Jenze on to neumi a nedela to nikdy, ani v mistraku.
13. 12. 2010 13:0915
0 0
Pustit ho mohl, ale na druhou stranu - Kresta s Tlusťákem nebyli jediní, kdo někoho zpomalovali. Někoho pouštět jsem viděl snad jen Mikulaštíka, který jel jedenáct koleček... Třeba takový Dunovský před sebe nechtěl pustit Tomaštíka s WRCem a ten kvůli tomu skončil částečně mimo trať se zhasnutým motorem smajlík Já jen narážel na to, jak se Jarin cpal před Krestu a pak i před Tlusťáka v tom místě, kde se projíždělo mezi balíky slámy, to byla pěkná hovadina... Ale tak aspoň bylo na co se dívat
13. 12. 2010 14:1316
0 0
I když ho ti dva brzdili / Romana zase Tonda - taky ho mohl pustit/, Jarin celkově vyhrál, takže to nikoho nemusí mrzet. V opačném případě by to asi pěkně naštvalo. Nevím za jakým účelem startovali ostatní jezdci, ale Jarek přijel vyhrát! Ne? Perfektní práci odvedli kromě posádky taky mechanici - za to jim velký dík, auto bylo skvěle nastavené na tyto podmínky a na sněhu je Jarin ve svém živlu smajlík A co se týká rizika, když předjížděl Jarin Tondu? - mrkněte na onboard, moc rizikové mi to tam teda nepřipadlo smajlík A takové ty pokusy o předjetí i jinde... jen to přispělo k pobavení diváků - to bylo zřejmě účelem okruhové zkoušky kolem dostihovky. Já jako divák si přišla na své a podle reakcí okolostojících fanoušků myslím, že si taky užili nějakých těch akčnějších okamžiků.
17. 12. 2010 15:2717
0 0
Jen dvě věci. Jarina sice brzdili,ale byla to show a ne klasická rally. Takže jeho manevry byli odvážné a k zamyšlení. A za drué. Nvm jestli to někdo řešil,ale je pěkné jak si sami jezdci umí upravit trať, viz. zkracování na dostihovce.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!