Marek Felt - eWRC.cz
14. 12. 2010 17:43 − 2741× − 4

Vlk útočil na titul, ale…

Letošní sezóna v podání posádky V-group Racing Teamu Jiří Vlček a Radim Strnad se celkem vydařila.

Letošní sezóna v podání posádky V-group Racing Teamu Jiří Vlček a Radim Strnad se celkem vydařila, o čemž svědčí konečné páté místo ve skupině A a především, i když poněkud smolný boj o titul ve třídě A6. Na druhou stranu byla na závodech opět pohoda a žádný větší karambol, což je pro nás nejdůležitější.

Prioritou kladensko-zlínské posádky, která startovala s vozem Peugeot 206 S1600 bylo MMČR v rally. Dvojice se představila celkem na šesti závodech, vynechala pouze Rally Bohemia, kde nemohl Jiří Vlček startovat kvůli nemoci a sluníčku. Na zbývajících závodech však nechyběla a ba naopak bojovala až do závěrečného závodu šampionátu o zisk titulu ve třídě A6. Před příbramským závodem měla posádka červeného Peugeotu 206 S1600 na svém kontě třetí místa na Valašce, Šumavě, Barumce a čtvrté místo na Rally Český Krumlov ve třídě A6. To v součtu znamenalo minimální odstup od vedoucího Honzy Černého a velkou šanci vybojovat cenný triumf na oblíbené, téměř domácí trati. Na to by si Vlk nevsadil na začátku roku ani korunu. Bohužel jezdecká chyba a následně technická závada způsobená návštěvou hluboké škarpy tuto možnost znemožnily. Z titulu se tak nakonec nečekaně radoval Antonín Matys, který před závodem figuroval dokonce až na pátém místě v průběžném pořadí třídy A6, a tímto mu gratuluji. Ale takový je sport, a proto je i tak krásný a zajímavý. " V letošním roce se nám jelo výborně. Kromě Šumavy, na kterou mám kvůli funkcionářům a především panu Babkovi nepříjemné vzpomínky. Rozhodnutí celého týmu bylo jednoznačné. Máme tohle za potřebí? Ne!!! Určitě nemáme, a proto jsme se rozhodli, že na podobných soutěžích a na Šumavě pod tímto vedením raději startovat nikdy nebudeme. Jiné soutěže však vše vynahradily a díky skvělé navigátorské práci Radima Strnada jsem během závodů neměl žádné starosti a problémy, za což mu patří obrovský dík. Po jezdecké stránce mi bohužel nevyšly dva závody. V Hustopečích, kde jsem na šotolině oddělal převodovku, když jsem se snažil řadit bez ohledu na zastavená kola, a tím jsem bohužel přišel o body do šampionátu. Nejvíce mne však mrzí Rally Příbram, kde jsme spadli po velmi dobře rozjetém závodě do příkopu. Ve snaze vyjet z příkopu jsem ohnul táhlo převodovky, které na páté RZ prasklo a Karkulka řekla nejedu. Tento okamžik nás s Radimem mrzel nejvíce. Přišli jsme o možnost bojovat až do konce soutěže o titul ve třídě. Přesto jsme však se sezónou spokojeni. Velké díky patří také mechanikům V-group Racing Teamu, jmenovitě J.Kafkovi, J. Perniklovi a J. Thonovi, za jejich pečlivou a bezchybnou práci na závodním voze," zhodnotil v krátkosti průběh MMČR v rally Vlk.

V-group Racing Team vlastní dva speciály Peugeot 206 S1600. V letošním roce však pokaždé druhá dvěstěšestka stála v teple a suchu garáže, nebo jezdila pouze se sponzory, nebo na firemních akcích. A jaké, že jsou plány na příští sezónu? " Trošku ubereme na tempu. Nabízíme jeden závodní vůz k prodeji, za myslím si velmi dobré peníze cca. 900 000 Kč a chceme rovněž prodat jeden z obytných vozů, který jste mohli vidět na závodech. Máme navíc připraveny reklamní akce se závodním vozem, na některé závody bude dvěstěšestka pronajatá a na některých závodech bych rád startoval i já osobně. Které závody MMČR, nebo MČR v rally to budou, to se ještě rozhodneme začátkem roku," řekl kladenský prodejce vozů Peugeot. Ve světě rally se Jiří Vlček pohybuje již řadu let. Jaký je vůbec jeho pohled na kolektiv a jím vyhledávanou pohodu při sportu, konkrétněji v rally? "Je mnoho sportů, navíc o mě je známo, že miluji kupříkladu vodní lyžování, potápění, hory, atd. a tady všude je opravdu skvělá pohodička. A co se týká rally? Z počátku mě hodně překvapila atmosféra a ne moc soudržnost kolektivu během závodu. Většina posádek tráví čas mezi etapami závodu na různých hotelech od sebe hodně vzdálených. Měl jsem představu kempu obytných vozů s grilováním, kytarou a nějakými hospodyněmi:-)," popisuje atmosféru v rally Vlk.

Jirka Vlček zmínil, že jeden z vozů je na prodej, neuvažuje tedy o pořízení nové techniky? "Zatím ne, i když vůz S2000??? Ale S1600 je prostě závoďák. Vzteklý, neposlušný, na každém metru se musí řídit. A já tento vůz prostě miluji. Kde je hranice techniky S1600, to nám názorně ukázali Bryan Bouffier na Barum Rally v roce 2006 s vozem Peugeot 206 S1600, anebo o rok dříve Renato Travaglia a S. J. Joseph s Renaulty Clio S1600. Tím dokázali, že vůz S1600 patří k tomu nejlepšímu, s čím se dá v rally závodit. Vyžaduje to však větší nasazení, aby tento vůz fungoval na 100%. Problém je, že jsme amatéři, kteří po práci jdou závodit, a tak se to musí brát. Je to prostě náš koníček. Nejhorší však jsou ambiciózní jezdci, kteří každý neúspěch, nebo i slabou chvilku svádí na techniku a tým mechaniků. Ti by se měli nad sebou zamyslet. Trošku to zamrzí a je mi líto týmu připravujících např. vůz Suzuki Ignis S1600, když vím, co za přípravou tohoto továrního speciálu je práce a nemalých finančních prostředků," odpovídá jezdec Karkulky.

V českém šampionátu startuje čím dál více nových tváří s vozy skupiny A. Kteří jezdci tě zaujali? "Moc se mi líbí závodění a přístup mladého Dunovského, který startuje s Ignisem S1600, a pak také Honza Šlehofer. S dvoukolkou, sice ne S1600 jede moc pěkně rovněž Honza Černý, kterého považuji za největší talent. Těmto mladým jezdcům hodně fandím," dodává Vlček.

Na závěr sezóny navíc jako poděkování všem fanouškům se Jiří Vlček zúčastnil v barvách Peugeotu Česká republika tradičního zakončení rallyové sezóny v Čechách. V rámci Pražského rallysprintu startoval stejně jako v loňském roce s Josefem Faiglem, jedním z partnerů týmu. Pravé zimní podmínky posádce svědčily, a tak nakonec mohli Vlček s Faiglem slavit druhé místo ve třídě A6 a jednadvacáté místo absolutně.

Závěrem by ještě celý V-group Racing Team rád popřál všem příznivcům rallysportu krásné prožití vánočních svátků, hodně štěstí, zdraví, úspěchů a především nádherných rallyových zážitků v novém roce 2011. Fotografie z letošní sezóny naleznete na stránkách www.vgroup.cz v sekci Sport.

Komentářů celkem: 4
14. 12. 2010 20:151
0 0
Proč pořád pan Vlček upozorňuje na svojí chybu na Šumavě?
14. 12. 2010 20:282
0 0
Ať jde tedy jezdit Volný pohár, tam ty kempy, grily, kytary a hospodyně jsou smajlík
15. 12. 2010 11:093
0 0
No jo.Začal až na starý kolena,když vydělal prašule.Měl začít dřív.To už tady všechno bylo.A nebo začít,jak píše Niem,mezi normálníma klukama,co závodama žijou.
15. 12. 2010 17:404
0 0
V něčem má pravdu Pokud jezdíte a závodíte tak máte přehled o každým pořadateli a závodě jak se k vám chovají .
Samořejmě Rallye Šumava je na vkladu nejdražší beru to z popzice jezdce který chce bodovat ve velkým mistráku ČR , žádnou evropu atd . to stejně posádky od čísle 20 a více nezajímá , dále na čas strávený včetně tréninku nejdelší , to znamená nejdražší .Platit ubytování plno lidem od úterka není sranda a to neříkám o mechanikách a dovolený už jen kvůli tomu třeba , že se máme někde předvádět na náměstí ( x 7 podniků tak nemám dovolenou už žádnou , ani s rodinou si nemohu vyjec na dovolenou nebo kdyby se doma něco stalo . ) . Jinak doopravdy s pořadateli rallye šumava byli problémy a to nejen s vkladem . Na jiných podnicích to není a vždy se člověk s pořadateli domluví na všem a to v Klatovech ne. Samořejmě diváka tohle nezajímá ten přijede na okruh v pátek ( některý ani to ne nemají ani ten 1 den dovolený na to ) , a chce vidět pěkný závody nejlébe jízdu bokem . Dneska máme 5-10 posádek na profi úrovni , zbytek mají malý rozpočty , zaměstnavatel nechce pouštět na závody - dovolená , spí kde se dá aby učetřily atd.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!