Redakce - eWRC.cz
2. 2. 2004 00:00 − 3709× − 0

Zeptali jsme se… Marek Šilhánek

Rozhovor O minulosti, současnosti i budoucích plánech společnosti Proracing Int jsme krátce pohovořili s vedoucím týmu panem Markem Šilhánkem

Společnost Proracing Int. patří již několik let mezi přípravce, jejichž vozy jsou vždy zařazovány mezi horké favority na přední umístění na našich domácích soutěžích. Při zpětném pohledu do startovních i výsledkových listin toto jen dosvědčují jména těch, kteří do speciálů tohoto přípravce usedali. Triner, Hrdinka, Enge a mnoho dalších. Co jméno – to pojem. V letošním roce se plejáda klientů rozrostla o několikanásobného mistra ČR Romana Krestu a mladého nadějného slovenského pilota Jozefa Béreše. S těmito jezdci a loňskými speciály továrního týmu Hyundai se společnost Proracing Int. chystá na prosazení i v seriálu MS. Na rally Monte Carlo jsme byli svědky toho, že tento projekt má reálnou naději na úspěch. O minulosti, současnosti i budoucích plánech jsem krátce pohovořil s vedoucím týmu panem Markem Šilhánkem.

Od jaké doby se datuje existence týmu Proracing. Int. ? Co Vás k realizaci tohoto projektu přivedlo?
Tým jsme založili s mým kolegou ing. Miroslavem Mouchou v roce 2000. Abych pravdu řekl, inspirováni jsme byli J.M. Engineeringem s kterým jsem léta spolupracoval.

Až do nedávna provozoval váš tým vozy Škoda Octavia, proč tehdy padla volba na Octavie WRC?
V roce 2001 jsme dostali nabídku od Škody Motorsport na EVO I, získali jsme tedy posádku Triner – Hůlka a nastoupili do sezóny jako nováček.

Jaké dosavadní úspěchy Vašeho týmu považujete za nejcennější?
Musím naprosto vážně říci, že do neděle jsem si nejvíce vážil prvního místa na rally Č.Krumlov z roku 2001. Dnes je to však šesté msto z první etapy, Romana Kresty a deváté absolutní našeho juniora Josefa Béreše. Ten pocit dojet na devátém místě slavnou rally Monte Carlo je nepopsatelný.

V letošním roce jste změnili značku provozovaných vozů. Proč Hyundai?
Ten důvod je trochu složitější. Celá naše spolupráce se všemi lidmi ve Škoda Motorsportu byla velmi dobrá. Až do příchodu P.Kohoutka. Od té doby se mnoho věcí v tomto podniku změnilo a my jsme usoudili že bude lépe odejít.

Jak započala Vaše spolupráce s MSD?
Na Argentinské rally náš rozkol s P. Kohoutkem vyvrcholil a tak jsem přijal pozvání od Davida Whiteheada.

Váš tým pronajímá vozy i do zahraničí. Asi nejznámějšími Vašimi klienty jsou bývalý mistr světa sk. N z roku 2001 Argentinec Gabriel Pozzo, Ital Ricardo Errani a Belgičan David Stercx. Bude spolupráce probíhat i nadále?
Samozřejmě, s Ricardem jsme již absolvovali rally Monte Carlo a právě pro něj připravujeme auto na rally Švédsko. Co se týče Davida, právě probíhají jednání o nastoupení do Belgického šampionátu s Accentem. Co se týká Gabriela Pozza jsme s ním stále v kontaktu. Bohužel ekonomická situace v zemi mu nedovoluje zúčastnit se našeho celého seriálu. Ale určitě se pokusíme Gabriela přivézt na některý z našich podniků.

Jaký je, či bude osud vozů Octavia WRC, které Váš tým provozoval?
Snažíme se vše prodat, či celé oddělení Škoda pronajmout.

Budete si kompletní servis pro Hyundai provozovat sami, nebo budete využívat i při závodech služeb MSD?
Naše dohoda je jasná. Smlouva je založena na partnerství a tím také na výpomoci se vším co MSD k dispozici má.

Jak probíhá příprava na závod MS? Kolik lidí se na realizaci takové akce podílí a jak je takový projekt časově náročný?
Dá se říci že se neliší od běžného nasazení na národní šampionát, jen pro lidi je to trochu psychicky náročnější. Je to přeci jen MS a to je pro nás pro všechny vrchol našeho sportu. Na přípravě se podílelo například na letošní Monte 60 lidí při samotné soutěži nás už bylo však jen čtyřicet.

Můžete našim čtenářům blíže popsat vozy které provozujete? Jejich historii a parametry?
Výkon a parametry vozu se neliší nijak závratně od vozů WRC které již na našich tratích můžete vidět. Ty naše jsou z Anglických dílen MSD a byli připraveny na rally San Remo pro posádky Schwarz (Béreš) a Loix (Kresta). Z již známých důvodů ale nebyly vůbec nasazeny. Jedná se tedy poslední specifikace WRC 3,5

Je asi brzy na srovnávání a hodnocení, nicméně v čem spatřujete největší rozdíly, mezi Škodou a Hyundai? Jaké máte pocity z dosavadního provozu?
Tyto vozy nejdou bohužel srovnávat, jsou naprosto jiné koncepce a úplně jiné technologie. Dnes už máme za sebou první závody a tak můžeme říci že auta jsou velmi rychlá a tudíž jsme s nimi velmi spokojeni.

Sledujete, nebo znáte server eWRC.cz? Jaký máte na tyto stránky názor? Co byste na jejich obsahu přivítal?
Musím se přiznat že se většinou dostávám domů dlouho večer a jsem rád že zalehnu do postele, takže asi nejsem ten kompetentní kdo by mohl hodnotit vaše stránky.

Co byste vzkázat čtenářům eWRC.cz?
Přeji všem vašim čtenářům a divákům aby FIA přehodnotila svoje rozhodnutí s vozy WRC a diváci mohli sledovat tuto techniku i na našich tratích.

Děkujeme za rozhovor a před nadcházející Švédskou rallye přejeme mnoho štěstí.

Sabotage – eWRC.cz

Jak se bude týmu Proracing Int. dařit na dalších podnicích MS, ale také v národních šampionátech budeme pochopitelně dále sledovat. Díky vstřícnosti pánů Marka Šilhánka a Jozefa Béreše budete mít k dispozici na stránkách eWRC aktuální informace on-line přímo ze Švédské rally. První info vám přineseme již po tréninkových jízdách.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!