21. 12. 2010 17:34 − 3241× − 2

Martin Bujáček hodnotí sezonu

Konec roku bývá ve znamení hodnocení toho uplynulého a příprav na rok nadcházející.

Pro uherskobrodského juniora Martina Bujáčka a jeho mitfáru Marka Omelku skončila sezona 2010 krásným třetím místem na volném podniku ve Slušovicích. Pro Martina byla letošní sezona ve znamení návratu po roční pauze. Stříbrný věnec mezi juniory je tedy zajisté velkým úspěchem a příslibem do budoucna. Před vánoci tedy nastala chvilka kratší povídání, ve kterém Martin i Marek hodnotí uplynulou sezonu a poodhalují plány na tu následující.

Čau Martine, je za náma soutěžácká sezona 2010. Pro tebe znamenala návrat na rychlostní zkoušky po roční odmlce. Jaké to vlastně bylo, vrátit se po takové pauze? Pro mladého závodníka je důležité jezdit a jezdit a tys musel rok stát…

Bylo to hodně náročné. Vše pro mě začínalo znovu a dostat se zpět do závodní kondice nebylo lehké. Ale podařilo se mi vrátit se na nějakou úroveň a teď už je to jen o tom se zlepšovat, zdokonalovat rozpis a stále na sobě tvrdě pracovat. Za celou sezonu jsem nešel do zbytečného rizika, protože nebylo financí na zbytečné rozhazování při případné havárii, ale i tak se podařilo zajet slušné výsledky, což je dobrý základ do příští sezony.


Musel jsi také vyřešit otázku spolujezdce. Volba nakonec padla na Marka Omelku. Jak se ti zamlouvala spolupráce, museli jste si na sebe dlouho zvykat?

Ano, tím, jelikož jsem vynechal sezonu 2009, přešel Štěpán Palivec k Petru Bryndovi a já musel na po Valašce hledat spolujezdce. Dva sprinty jsem odjel s Pepou Králem a další závody už jsem jel s Markem Omelkou. S Markem je spolupráce super, rozumíme si a to je hlavní. Bavíme se a dlouho jsme si zvykat na sebe nemuseli, takže super. V příští sezoně budeme naši spolupráci jen pilovat :-)

Jel jsi na střídačku velký i malý mistrák. Které soutěže se ti líbily nejvíc a která byla z tvého pohledu nejtěžší nebo ti nejméně sedla? Není ti také líto vyřazení Vyškova ze sprintů na příští sezonu?

Letošní sezona byla hodně volná v tom, že nebyl daný pevný program závodů. To bylo moc fajn a nakonec se odjelo více závodů ve velkém mistráku, za což jsem jen rád. Jsou to pro mě nové tratě a každý závod je minimálně 2x delší než jeden sprint, takže ten přínos pro mě je daleko lepší. Hodně náročná byla Bohemka, kde jsem startoval poprvé. Na Barumce jsem aspoň věděl, do čeho jdu a tratě znám, ale počasí nám to zase pěkně zkomplikovalo. Co se Vyškova týče, tak škoda je každého závodu, který se nejede. Já ve Vyškově startoval jednou ještě v poháru mládeže a tratě tam byly velmi hezké. Mám rád mix povrchů, takže pro mě je škoda vyřazení závodu, kterým se něčím liší od ostatních.


Jak vlastně vypadal tvůj rok, pokud jsi právě nezávodil? Probíhala i tvrdá fyzická připrava? :)

Tak já mám o zábavu celkem postaráno, stále chodím denně do školy, takže to je pro mě hlavní. Ve volném čase jsi rád zajdu na kolo a do posilovny, která je pro přípravu hodně důležitá. Do další sezony to ale chce máknout ještě víc, takže tam budu strávit daleko víc čas.

Celou letošní sezonu jsi jel s Lancerem evo IX z K.I.T. racing. Myslím, že až na pár menších problémů bylo auto ve stoprocentním stavu, je to tak?

Tak určitě, nějaké problémy jsou vždy, ale já letos absolvoval 10 závodů a všechny jsem dokončil. Za to patří dík hlavně týmu K.I.T. Racing – příprava vozu byla vždy vskutku vynikající. Doufejme, že to tak bude pokračovat i dál a budu se moct na vůz 100% spolehnout. To se pak závodí vždy líp.

S tvým otcem Petrem jste také pořádali amatérské závody v RallySlalomu. To vás muselo stát velké množství úsilí. Museli jste řešit hodně problémů při organizování, nebo vás všude vítali takzvaně s otevřenou náručí? Na závěr sezony jste také uspořádali RallyShow v Uh. Brodě, která se podle ohlasů hodně vydařila.

RallySlalom si za svou krátkou dobu existence vybudoval velmi slušné jméno a není vůbec lehké stále vymýšlet něco nového. Přesto pořád hledáme nové tratě a inovujeme ty starší. Stavba tratí je čistě na mě. Vždy se je snažím udělat co nejzajímavější a přenést prvky z ostrých závodů rally právě do RallySlalomu. V příštím roce bude na programu opět 6 závodů + volný závod Rally Monte Slalom, který se jede v neděli po Rally Monte Carlo. Doufejme, že budou podobné podmínky jako tam :-) Závod by se měl odjet v okolí Biskupického letiště. Aktuálně jednáme s FAS AČR o zapsaní RallySlalomu do jejich kalendáře a utvoření této nové disciplíny, tak uvidíme.


V letošní sezoně jsi byl jeden z nejspolehlivějších jezdců, za což jsi byl na závěr odměněn druhým místem mezi juniory. Jak hodnotíš tento úspěch? Chystáš se příští rok na hon na Míru Jakeše? :)

Podařilo se nám zopakovat výsledek ze sezony 2008, což je super. Další sezona bude hodně otevřená – je tu trojice velmi rychlých mladých jezdců (Honza Černý, Martin Semerád a Míra Jakeš), takže pokud pojedou všichni, tak to budou super souboje a doufejme, že od nich nebudu daleko.

Letos jsi začínal opatrně a postupně v soutěžích zrychloval. Hodláš v tomto trendu pokračovat i příští rok, nebo se již budeš snažit i za cenu vyššího rizika do toho šlapat od startu?

Právě na tom bych chtěl zapracovat. Mám slabší začátky rally, a třeba na sprintu je to špatně. Pak se ztráta už jen těžko dohání. Věřím, že když budu v autě sedět skoro každý víkend tak se mi podaří tohle odstranit a budeme se jen zlepšovat.

Jak známo, aby se člověk mohl vůbec svézt, je zapotřebí velké množství financí. Podařilo se již zajistit rozpočet na příští rok? Kde všude tě vlastně uvidíme, s jakým autem atd.? Spolujezdcem zůstane Marek?

Na zajištění sezony 2011 stále pracujeme, ale věřím, že to dopadne podle plánu a pojedeme oba mistráky. Budeme pokračovat stejně jako v letošním roce v týmu K.I.T. Racing se stejným vozem a to Mitsubishi Lancer EVO 9. Pokud bude možnost, rád bych na nějakém sprintu usedl do vozu Škoda Fabia Super 2000 od stejného týmu, ale to je ještě písnička budoucnosti.

A co tě čeká mimo závodní tratě? Škola, koníčky, drby… prostě – poinformuj nás :-)

No čeká mě toho celkem hodně. To hlavní je asi maturita, takže to bude náročný půl rok, ale snad vše dobře dopadne. Je toho celkem hodně závody, rallyslalom, škola a další aktivity :-)

Jelikož posádku tvoří dva, nemůžu se na pár věcí nezeptat i spolujezdce Marka Omelky. Letos sis premiérově sedl na horké křeslo u mladého závodníka. Nebál ses, nebo spíše – musel jsi jej hodně krotit?

Na tuto otázku musím odpovědět jednoznačně, že jsem se určitě nebál. První ostrý start jsme s Martinem absolvovali až v Hustopečích, ale premiéru jako takovou jsme spolu v autě měli již při testu před Valašskou Rally. Úplnou náhodou jsem se zúčastnil testování vozidel K.I.T. Racingu a při absenci Štěpána Palivce mně bylo nabídnuto odjet testovací kilometry s Marťou. A právě při tomto testu mě velice (a musím podotknout že mile) překvapilo, s jakým zájmem Martin chtěl a naslouchal mých rad. O jeho jezdeckém projevu se ani nebavím, holt dravé mládí! Pak přišla nabídka na Hustopeče a zbytek sezony a bylo to.

Jak hodnotíš jeho jezdecký a taktický růst během roku? Přeci jen, nebouráte, dojíždíte do cíle…

Odpověď je jednoduchá a teď doufám, že až si ji přečte Martin, že mu to nestoupne do hlavy. Martin je záviděníhodný typ člověka na své mládí. Dokáže zodpovědně jít za stanoveným cílem a v průběhu sezony přesně plnil očekávání. Jak z pohledu výsledků, tak jeho jezdeckého růstu. Takže pokud to můžu shrnout, sezona přesně splnila náš cíl a očekávání, to znamená jak výsledek v klasifikaci juniorů, tak maximální porce odjetých kilometrů pro sžití s technikou. Zároveň to byla dokonalá příprava na nadcházející sezonu, kde právě chceme tohle snažení pokud možno zúročit.


Budeš příští rok jezdit i s Honzou Štepánkem nebo jen s Martinem?

Jedeme dál a to tak, že po dohodě se sponzory a zástupci firmy K.I.T. Racing bychom měli absolvovat celou sezonu sprintů + celou sezonu velkého mistrovství +3 volné podniky na závěr, což znamená, že do toho jdeme pokud možno naplno.

A jaká je vlastně tvá úloha u týmu – "pouze" spolujezdec, nebo pomáháš třeba i se sháněním sponzorů?

Moje úloha v týmu je především jako spolujezdec. Částečně ovšem zastávám s Marťovým tátou i roli manažera, takže jsem takové děvče pro vše.

Na závěr, co bys popřál čtenářům eWRC.cz na vánoce a do nového roku?

Čtenářům eWRC bych popřál v tomto předvánočním čase hlavně pohodu a klid, v novém roce spoustu krásných zážitků při sledování rally, a aby nám zachovali přízeň přinejmenším takovou, jako nám projevovali v letošní roce. Na oplátku jim mohu slíbit, že se budeme snažit jet tak, aby se mohli těšit na naše průjezdy:-)

Komentářů celkem: 2
22. 12. 2010 07:431
0 0
Já vím co bych popřál Martinovi. Hodně peněz a méně starostí se zajištěním sezony a to hlavně tátovi. Jinak pokud chcete Martina vidět na vlastnmí oči, tak doporučuji navštívit dvůr rodinného hotelu a najít ušmudlaného kluka co myje auta. smajlíksmajlíksmajlík Ubytovávám se pravidelně a na recepci se dozvíte hromadu drbů ze zákulisí a rally vůbec, no prostě závoďácký relax. Držím palce do další sezony.smajlíksmajlík
22. 12. 2010 19:322
0 0
Martin má velice pěkné průjezdy, držím palce do další sezony smajlíksmajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!