Vlastimil Resl - eWRC.cz
24. 12. 2010 08:03 − 4211× − 12

ZOFI Rally Team testoval Megane N4

Již tradičně koncem sezóny proběhlo představení a testování nových produktů společnosti Renault Sport.

Již tradičně koncem sezóny proběhlo v listopadu na jihu Francie, při příležitosti Rallye Du Var, představení a testování nových produktů společnosti Renault Sport. Už počtvrté se této akce zúčastnil blatenský ZOFI RALLY TEAM.

Testovaly se vozy Twingo R1 a R2 i novinka pro příští sezónu – Megane RS v úpravě N4. Dvacetiletý Václav Stejskal junior usedl za volant „er jedničky“. „Auto mě nadchlo skvělou ovladatelností a dobrými brzdami. Celkově na mě působí vyváženým dojmem. Navíc je možné postavit ho za příznivou cenu,“ pochvaluje si seznámení s novou technikou mladší z rodiny Stejskalů.

Jeho otec měl původně usednout za volant obou zbývajících novinek. Z důvodu velkého počtu zájemců se však nakonec musel rozhodnout pouze pro jeden z vozů. „Volba byla jasná – Megane. Daleko složitější bylo rozhodování, zda řídit sám, nebo se nechat svézt testovacím jezdcem Renaultu Emmanuelem Guigou. To bylo velké dilema. Na jednu stranu jsem toužil sám vyzkoušet schopnosti auta, na druhou zažít maximum jeho možností. Nakonec zvítězila druhá verze. A to upozorňuji, že po pětadvaceti sezónách, strávených za volantem, se na pravém sedadle necítím ve své kůži, i když jsem před lety jako spolujezdec začínal. Pak to přišlo – nasadit přilby, přivázat se a jedeme. BOMBA. Kontrola trakce zafungovala a auto vyrazilo jako z praku. Manu Guigou ho vůbec nešetřil. Nevěděl jsem co sledovat dříve – cestu, způsob ovládání, nebo chování vozu. Testovací trať končila dlouhým vracákem. Manu ho celý prolétl bokem, rychle se otočil a zase hurá zpátky,“ neskrývá nadšení zkušený jihočeský soutěžák a přidává technické detaily vozu. „V Renaultu odvedli opravdu skvělou práci. Auto má obrovský zátah (470Nm/3000ot.), čemuž navíc napomáhá pětistupňová převodovka a systém ALS. Díky předním kotoučům o průměru 355mm nádherně brzdí. Skvělé jízdní vlastnosti zajišťují tlumiče Öhlins. Celkový dojem byl určitě silnější, než kdybych auto řídil sám. Jen čas ukáže, jak bude prohánět Mitsubishi a Subaru na závodních tratích. Homologace a zároveň příležitost pořídit sportovní kit určený na přestavbu jsou plánovány na 1. března 2011. Již nyní je vůz zhruba o sedm desetin na kilometr rychlejší než nejlepší evoluce Clia R3.“

V úvodu jsme zmiňovali, že Václav Stejskal (http://www.ewrc results.com/profile.php? profile=3591) a jeho ZOFI RALLY TEAM je dlouhá léta věrný soutěžním vozům Renault. Za tu dobu nasbíral spousty užitečných zkušeností a kontaktů, které si nechce nechat jen pro sebe. Zájemcům o novinky Renault Sportu pro soutěžní i sériové vozy, včetně dílů a doplňků, je připraven poskytnout informace, nebo poradit na emailové adrese: zofi.blatna@tiscali.cz, nebo telefonním čísle 602 447 808.

Komentářů celkem: 12
24. 12. 2010 08:39
0 0
video asi nebude s tychto testov ze? inak som zvedavy ci bude stacit mitsubishi a subaru...smajlík
24. 12. 2010 09:53
0 0
Enzo:

Na youtube jsem našel jen tohle video: http://www.youtube.com/watch?v=CPyFCLtUGzc
Nevím jestli je to z tohohle testování, ale aspoň něco. smajlík
24. 12. 2010 11:13
0 0
Já osobně si myslim, že to stačit nebude..Protože přední náhon je přední náhon.smajlík
24. 12. 2010 11:31
0 0
ale celkem se to povedlo krásná kára
24. 12. 2010 13:01
0 0
http://www.youtube.com/watch?v=DaE9oDr_kDk&feature=related
Taky přispěju jedním videem, co jsem našel, myslim, že na asfaltu to bude asi rychlejší než Mitsubishi a Subaru
24. 12. 2010 13:05
0 0
Auto je to překrásné, ale na mišáka to určitě zdaleka stačit nebude...ani na asfaltu
24. 12. 2010 13:15
0 0
škoda, že se renault víc neangažuje v rally, s tohohle auta by bylo krásný WRCéčkosmajlík
24. 12. 2010 16:00
0 0
Twingo vypadá slušně, ale ten Megane je doslova ošklivé auto. Taková hroudasmajlík
25. 12. 2010 01:39
0 0
Auto je to moc pěkné, ale ten náhod udělá svoje. Aj to vypadá rychle, ale EVO a Subo to nedá. I když je to škoda. Schopná konkurence (a příznivá cena) by hodně oživila soupisku.
25. 12. 2010 23:30
0 0
Hmmm za sucha a s dobrym pilotom by auto mohlo zbierat body aj proti subaram a mysiakom. auto ma zrovnatelny vykon a je lahsie cize bude musiet brzdit neskor. Ak si spomenieme na A7 kity a corsicu 98/99 tak porazit auto 4x4 na suchu nieje nesplnitelny ciel. len tam musi sediet poriadny strelec.
Inak auto bude zaujimave spestrenie startoveho pola rozhodne
28. 12. 2010 16:58
0 0
viděl jsem ta videa a jsem zklamaný!!! to auto nedostalo pořádný záhul, bylo to spíše takové svezení, než-li pořádný test. když vidím rally vůz od renaultu, ihned si vybavím Jeana Ragnottiho, ten by z tohoto auta vymáčkl maximum!!! táhlé zatáčky probržděné levou v mírném a rychlém smyku jsou nezapomenutelné!!! smajlík
28. 12. 2010 20:54
0 0
Na pohled je to hezký auto,ale až soutěžní jízda opravdu ukáže co v něm je.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!