Petr Pančocha - eWRC.cz
24. 12. 2010 10:26 − 2775× − 10

Osobnosti roku dle wrc.com: David Richards

Ten, který přivedl zpátky do světa WRC jednu z ikon – Prodrive a jeho novou zbraň MINI Countryman WRC.

Až budou jednou sportovní historikové hodnotit, jaký byl největší přínos Davida Richardse pro šampionát WRC, tak zřejmě opominou rok 1981, kdy David Richards vybojoval titul mistra světa po boku Ariho Vatanena. Pravděpodobně ale vyzdvihnou jeho úsilí, vášeň a manažerské dovednosti, díky kterým přesvědčil automobilku MINI, aby se po třiceti letech navrátila zpět na světovou rallyovou scénu.

Když na konci roku 2008 opustil skomírající tým Subaru World Rally Team šampionát WRC, Davida Richardse to nezlomilo a už v té době optimisticky prohlašoval, že by se jeho firma Prodrive (jenž zabezpečovala provoz továrního týmu) mohla vrátit dříve, než by se dalo čekat. Smělá prohlášení se začala brzy přetvářet v realitu a Prodrive zahájil práce na koncepci „univerzálního“ vozu S2000 ještě předtím, než byl podepsán kontrakt s nějakou automobilkou (pozn autora: hektické počátky si můžete připomenout ve dříve publikovaném rozsáhlém rozhovoru).

Neuplynulo příliš mnoho času a éterem se začaly šířit zvěsti o MINI. S blížícím se termínem oznámení jména partnerské automobilky se ovšem zdálo, že jde jen o fámy odsouzené k záhubě. Někteří pesimisté dokonce spekulovali o tom, že veškerá jednání skončila neúspěchem.

Radostnou zprávu se svět dozvěděl v září 2010 na autosalónu v Paříži – David Richards tehdy oficiálně oznámil návrat týmu Prodrive do mistrovství světa s vozem MINI Countryman WRC, potvrdil účast na šesti podnicích šampionátu a již dříve podepsal kontrakt s Krisem Meekem. O druhém jezdci ještě není rozhodnuto – v úvahu přichází třeba Dani Sordo, na něhož už nezbylo místo u Citroenu a za něhož se velmi přimlouvá právě Kris Meeke.

Muž, který stojí v pozadí tohoto pozoruhodného návratu, je tedy David Richards. Ten, jenž po prohře nerezignoval a se vztyčenou hlavou se postavil novým výzvám. Neváhal zaklepat na všechny dveře, až se jedny z nich pootevřely a staly se bránou, skrze kterou se do WRC vrací legenda. Jednání s MINI určitě nebyla jednoduchá, vyžádala si obrovské investice ze strany Prodrive a spoustu manažerského umu.

Davidovo zaujetí a vášeň pro rallysport je tedy hlavním důvodem, proč si zaslouží nominaci na Osobnost roku.

wrc.com

Komentářů celkem: 10
24. 12. 2010 13:05
0 0
To,že dotáhl další automobilku (a nutno přiznat,že překvapivou),zaslouží pochvalu.Teď už jen vypiplat auto k "dokonalosti",sehnat jezdce schopné vyhrávat a bude MS hned zajímavější.smajlík
FMT
24. 12. 2010 14:54
0 0
Manager, ktorý je za "skomírajícím Subaru", priviedol do MS novú značku MINI. Určite si nikdy nevšimol zo svojej helikoptéry skladbu rally fans na MS. (na každom parkovisku je temer každé druhé auto Subaru). Za jeho prvý prínos do MS mu dávam - 100 bodov, za MINI v MS + 100 bodob. Výsledok = 0. Pekné sviatky rallymeni.
24. 12. 2010 15:14
0 0
Udělal toho pro tento sport dost. Vezměte si že v jeho týmu jezdila legenda, a ne zrovna jedna. Ale to že díky němu a hlavně Colinovi je Impreze legendární mu nikdo nesebere
24. 12. 2010 15:15
0 0
FMT: ty si myslíš, že je to jen Richardsova chyba?
24. 12. 2010 15:43
0 0
Já myslim, že subaru je hlavně legenda díky tomu že je to dobrý auto. Lidi si nekupujou auto kvůli tomu, že v něm někdo jezdí, ale třeba k vůli tomu to auto chtěj zkusit, půroject se v něm a takle to začíná ....
Richards má akorát tak vždycky velký plány(formule, TV přenosy atd..)a skutek utek. Uvidíme, jak se bude dařit Mini, každopádně držim palce ať je to aspoň trochu konkurence schopný.
24. 12. 2010 15:50
0 0
Zásluhy mu nikdo neberere. Není ale tajemství, že se velkou měrou podepsal na ukončení Subaru. Bylo toho publikováno dost. Cpal se do F1 a vývoj Imprezy stagnoval. Když mu vstup do formule definitivně zamítli vytáhl S14, ale bylo už pozdě. Nový model stavěný narychlo konkurenci nestačil.
ppa
24. 12. 2010 16:04
0 0
2FMT: tím "skomírajícím Subaru" bylo myšleno "skomírající tým SWRT" - nikoliv samotná značka a vozy Subaru. Obrovská bodová ztráta na konci roku 2008 na Citroen i Ford je toho důkazem. V článku je už vše uvedeno na pravou míru.
25. 12. 2010 08:07
0 0
Hruza, nekteri pitomci tu semelou i Richardse...
25. 12. 2010 12:34
0 0
Imprez: To si děláš srandu? Kdo by si koupil a znal Subaru nebýt rally.. Se podívej kolik jezdí Mitsubishi po odchodu z rally. Prodrive pouze zasrřešoval tým Subaru, ale majitelem SWRT bylo vždy pouze Subaru. Zde je to stejné a pokud se mu povede to co s Imprezou WRC, tak budou u BMW velice spokojeni. Jen ještě pro doplnění staral se a stará o celou řadu týmů a F1 jej jako cílevědomého managera logicky lákala. Z úspěšných týmů Ferrari v GT, Aston Martin také v GT. Díky Prodrive P2 se Subaru zajímá o kupé a toto je jediné co mu asi řada fanoušků nikdy neodpustí, že se toto super auto na podvozku Imprezi nikdy nevyrábělo..
25. 12. 2010 21:24
0 0
Jsem na to zvědavý na to Mini,jestli nebude jak SX4 za dva roky ticho. čuss
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!