Fogang Rally – komentář

Kromě dvou známých Britů si nenechali ujít pozvání na čínskou soutěž ani dva známí Švédové.

Bratři Higginsové ještě v nedávných letech soupeřili se svými krajany na domácí britské půdě. Tyto léta jsou už ale pryč a ani jeden z nich se letos svého národního šampionátu pravidelně neúčastnil. Naopak aktivní byli na území Číny, kde si starší Mark připsal na své konto hned tři vítězství. Mladší David tak úspěšný nebyl, ovšem daleko větší výzva jej čeká v příští sezóně, kdy bude hájit barvy Subaru USA v tamním šampionátu. Teď se ale vraťme zpět do současného roku a na asijský kontinent, kde se před Vánoci odehrál poslední podnik čínského mistrovství.


Ilustrační foto

David Higgins do něho nastoupil s Mitsubishi Lancer EVO X a kombinace betonových a asfaltových cest mu náramně svědčila. Z patnácti odjetých zkoušek v osmi vyhrál a do cíle dorazil s časem o 52 vteřin lepším oproti svému bratrovi, který jel s Lancerem o generaci starším. Závěrečná technická kontrola ovšem na Davidově voze odhalila nesrovnalost s homologací a vítězi byla dodatečně připsána jedenáctiminutová penalizace, která jej srazila na devátou příčku. Z vítězství se tak nakonec radoval jeho bratr Mark.


Ilustrační foto

Kromě dvou známých Britů si nenechali ujít pozvání na čínskou soutěž ani dva známí Švédové Patrik Flodin a Patrik Sandell. Druhý jmenovaný doplatil na techniku, když jej na RZ 5 vyřadil ze hry porouchaný motor. Flodin s Lancerem EVO IX těžko hledal správný recept na atypické čínské úseky a k tomu nechal více než dvě minuty ve dvou defektech. Do cíle tedy Švéd dorazil až na čtvrtém místě. I když byla na evropské hosty nebodující do šampionátu soustředěna velká pozornost, nejdůležitější dramata se odehrávala mezi domácími.


Ilustrační foto

O největší bodový příděl se odehrál strhující duel mezi Liu Cao Dongem s Mitsubishi a Han Hanem na konkurenčním Subaru. Sobotní etapu zvládnul o devět sekund rychleji první jmenovaný, ovšem v nedělní části se mu už tolik nedařilo. V cíli se nakonec rychleji objevil Han Han, pro kterého mluvilo pouhých šest desetin! V konečné klasifikaci šampionátu se vítěz rally posunul na bronzový post, zatímco poražený z této soutěže byl korunován letošním mistrem. Mezi týmy se popáté radoval z titulu Guizhou Bailing Rally Team, za nějž startovali oba dva nejlepší jezdci šampionátu, z Evropanů jejich barvy hájil Mark Higgins.

Pořadí v cíli:
1. Mark Higgins/Robbie Durant (GB) Mitsubishi Lancer Evo IX 1:41.51,1
2. Han Han/Sun Qiang (CHN) Subaru Impreza Sti +53,0
3. Liu Cao Dong/Anthony McLoughlin (CHN/AUS) Mitsubishi Lancer Evo IX +53,6
4. Patrik Flodin/Morgan Olsson (S) Mitsubishi Lancer Evo IX +2.14,5
5. Wang Rui/Chen Yiping (CHN) Mitsubishi Lancer Evo X +4.53,1
6. Wei Hongjie/Huang Shaojun (CHN) Mitsubishi Lancer Evo IX +5.11,6
7. Wang Hua/Pang Jiandong (CHN) Mitsubishi Lancer Evo IX +8.59,3
8. Song Tingwu/Hao Yufeng (CHN) Mitsubishi Lancer Evo IX +9.51,3
9. David Higgins/Ieuan Thomas (GB) Mitsubishi Lancer Evo X +10.08,0
10. Chen Dean/Lu Ming (CHN) Volkswagen Golf +10.58,2 (1. S3)

Konečný stav čínského šampionátu: 1. Liu Cao Dong 46, 2. Wei Hongjie 27, 3. Han Han 24, 4. Li Wei 23, 5. Wang Rui 17, 6. Xu Jun 14

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!