Vlastimil Resl - eWRC.cz
31. 12. 2010 13:41 − 3209× − 5

Ždímeme Houbu

Netradiční sezónu má za sebou půvabná spolujezdkyně Martina Škardová.

Netradiční sezónu má za sebou půvabná spolujezdkyně Martina Škardová. Poprvé ve své kariéře totiž navigovala místo Jana Sýkory jiného Honzu – Dohnala. Společně zažili vedle několika triumfů ve skupině A i peripetie se zlobivým motorem clia a na Rally Příbram také premiérové svezení se speciálem S2000. Pro příští sezónu však vyslechla pětadvacetiletá Západočeška hlas svého srdce, a tak fanoušci automobilových soutěží uvidí staronovou posádku Sýkora – Škardová.


foto Tomáš Poleník

V sezóně 2010 jsi poprvé ve své kariéře změnila pilota a místo Honzy Sýkory jsi četla noty Honzovi Dohnalovi. Můžeš oba jezdce porovnat?

„Mnoho rozdílů mezi těmito piloty není. Oba se umí poměrně slušně rozjet, dokonce i proti kopci. Celkem pěkně se udrží na pravé straně vozovky a podélné parkování jim také nečiní problémy. Oba jsou již třicátníci, tmavé vlasy a výška cca stoosmdesát centimetrů. Také váha bude podobná a totožné je i křestní jméno. Rozdíl je tedy především v rozpisu. Honza Dohnal například popisuje dlouhou zatáčku jen několika čísly (rekord byl asi 2333345). Od Sykyho jsem byla zvyklá maximálně na dvě čísla obohacená o slova typu dlouhá, dlouhá dlouhá, dlouhá dlouhá moc, utáhne apod.:-) Na jiný systém jsem si musela u Honzy Dohnala chvíli zvykat, protože jsem měla tendence být při čtení příliš dopředu. Další rozdíl vnímám v tom, že s oběma jsem vždy měla domluvu, že v závodě při dalším průjezdu již jednou projeté erzety zavelí a já rozpis opravím. Honza Dohnal ze sebe ale bohužel, snad díky Loebovskému soustředění, nikdy nevymáčkl ani slovo. Zato Sýkorka jednu zatáčku vždycky koktal ještě asi dva kilometry:-) Sýkorův styl je dravější, rozevlátější a jezdí spíše pro lidi. Dohnalova jízda je čistá, přesnější a jezdí spíše pro body:-) Oba jsou špičkovými jezdci a jsem jim vděčná za možnost vedle nich usednout.“

Velkou změnou byla i technika. Enkový lancer vystřídalo clio S1600. V čem jsi cítila největší rozdíly? 

„Srovnávat dvě naprosto odlišná auta je složité. Každé má své specifikum. Clio připomíná takovou motokáru. Díky propracovanějšímu podvozku krásně sedí a oproti enku je hbitější. Absence zadního pohonu však má zase za následek méně smyků. Lancer díky svému výkonu a váze působí proti cliu jako tank. Je těžší na ovládání a má delší brzdnou dráhu.“

Vedle několika vítězství ve skupině A i třídě A6 jsi zažila vysoký počet odstoupení vinou technických poruch. Jak velký psychický nápor to byl a které odpadnutí pro tebe bylo nejbolestnější?

„Uplynulou sezónu jsme nezačali příliš šťastně. Ještě v den odjezdu na první podnik sprinterské sezóny jsme vinou destrukce motoru clia neměli s čím startovat. Nakonec se pro Třebíč podařilo zapůjčit Suzuki Swift od rakouského týmu Zellhofer Motorsport. Netušili jsme, že svezení s tímto vozem není rozhodně poslední. Radost z vítězství ve třídě vystřídalo zklamání po odstoupení s cliem v Lužických horách. Na Kopné a v Krkonoších nás potěšil zisk pohárů, ovšem dokončení Bohemky nám přáno nebylo. Vysočinu a Pačejov jsme opět absolvovali s cliem a „překvapivě“ dvakrát odstoupili. Já jsem se s letošními sprinty a zároveň s cliem rozloučila vyškovským vítězstvím. Bolestivá byla všechna odstoupení. Do každé soutěže jsme šli s maximálním nasazením. Nejprve jsme výpadky přisuzovali smůle, pak už jsme začali mít podezření spíše na nějaké varovné signály. Nejbolestnější je ale představa, kolik lahví šampaňského proteklo hrdlem Petra Bryndy namísto toho mého:-) Tímto Peťanovi a Zdeňkovi samozřejmě gratuluji k titulu!“

Během sezóny jsi několikrát zavítala k Honzovu poradci a učiteli rozpisu Jaroslavu Ginslovi. Nakolik pro tebe tyto schůzky byly přínosné?

„Pan Ginsl je nesmírně zkušený, sečtělý a inteligentní člověk. Chci mu poděkovat za možnost čerpat z jeho poznatků, které za svoji dlouholetou kariéru nasbíral. Děkuji mu také za jeho ochotu předávat je dál. Obdivuji jeho přesnost, důslednost a preciznost. Považovala bych za velkou výhru být v tomto ohledu alespoň z poloviny tak dobrá jako on.“

Tvým dosud posledním startem byla Rally Příbram. V ní jste s Honzou Dohnalem podali při společné premiéře s vozem Peugeot 207 S2000 velmi sympatický výkon. Můžeš se zpětně podělit s tvými dojmy z této soutěže?

„Jízda s vozem S2000 pro mne byla velkým zážitkem. Jít do uzavřeného parkoviště s helmou Romana Kresty po boku Pavla Valouška a Václava Pecha se nestává každý den:-) Za příležitost zazávodit si s tímto špičkovým autem Honzovi a celému týmu mnohokrát děkuji! Je rychlejší, než jsem si myslela!!!:-)“


Honza Sýkora s panem Ginslem

Na posezónním testování posádek sponzorovaných firmou Auta 24 jsi usedla na horké sedadlo vedle Honzy Sýkory. Opět jsi zažila jízdu v pro tebe zcela novém voze. Jak se ti svezení v Octavii WRC líbilo? A znamená jízda se Sykym něco více, než jen připomenutí starých časů?

„Na ukončení sezóny Sykyho a Pepy Zimmermanna jsem dorazila ze zvědavosti. Chtěla jsem být mezi prvními, kteří spatří vůz Honzy a Jardy Houby pro Pražský Rallysprint. Překvapilo mě, když se mi dostalo té cti svézt se ve wrcu také. Můj úžas ještě vzrostl po zjištění, že za cenu jednoho okruhu bych měla dvoje nové boty:-) Jízdu v oktávce bych přirovnala ke kosmické lodi. Možná to bylo způsobeno i řidičem, vedle něhož jsem seděla po více než roce:-) Celá akce, konaná pod záštitou firmy Auta 24 v čele s Jardou Houbou, byla více než skvělá. Právě to je jeden z důvodů, proč se k tomuto týmu v příští sezóně vracím. P. S. Díky Jardo, že při nás stojíš již od dob ušmoulaných kombinéz a věřím, že nás do toho mistrovství světa dovedeš!:-)“

Jelikož jsi velice populární především mezi mužskou částí příznivců, nemohu si odpustit několik otázek ze soukromí:-) Zaslechl jsem, že jsi v poslední době našla zálibu i v hazardu. Co je na tom pravdy?

„Zhruba před rokem jsem objevila velkou zálibu v pokeru. Moje vášeň propukla po zaslechnutí o této karetní hře v hlavních televizních zprávách. Tehdy tam šťastný výherce obdržel dvanáct miliónů. Bylo to pro mě impulsem, jak se pokusit zajistit sezónu :-) Dosud se mi to ale nepodařilo. V současnosti mám vyděláno téměř na půl kanystru benzínu.“


S Jardou Houbou

Nedávno byl do kin uveden dlouho očekávaný film Tacho. Stihla jsi na něj už zavítat? Pokud ano, jak se ti líbil?

„Jakožto velká příznivkyně rallye a Dana Landy a zároveň neabsolventka FAMU nemohu dát jinak, než za jedna:-)!

Jako mladá slečna se jistě ráda moderně oblékáš. Jaký je tvůj nejoblíbenější styl a barva? Preferuješ raději kalhoty nebo sukně?

„Miluju růžovou, mini, vysoké podpatky a jorkšíra přes rameno!:-)“

Oba tvoji piloti – Honzové Sýkora a Dohnal – nosí delší vlasy. Je v tom pro tebe nějaká symbolika? A co vlastně si myslíš o delším vlasovém porostu u mužů?:-)

„Tarzan nebo Indiáni měli taky dlouhé vlasy. Myslím si proto, že je to naprosto v souladu s přírodou :-)“

Konec roku se kvapem blíží. Jak vlastně hodláš strávit Silvestra? Můžeš se svěřit s tvým vztahem k alkoholickým nápojům?:-) Chceš něco vzkázat rallyovým fanouškům a čtenářům ewrc do nového roku?

„Silvestra nijak zvlášť neprožívám. Přestalo mě to bavit asi poté, co jsem ho mohla začít slavit legálně:-) Fanouškům a čtenářům bych chtěla především poděkovat za podporu v uplynulé sezóně a předem za podporu v sezóně následující:-) Všem chci popřát všechno nejlepší, hodně štěstí, zdraví a lásky a stálou přízeň k našemu milovanému sportu.“

Komentářů celkem: 5
31. 12. 2010 14:53
0 0
Zajímavé povídání s krásnou slečnou...hmmm..jen tak dálsmajlík
31. 12. 2010 15:41
0 0
Paradni nadpis clankusmajlík
31. 12. 2010 15:45
0 0
Martinka nikdy nezklame svým smyslem pro vtip,a rozhovory jsou jedna báseň smajlíksmajlík
31. 12. 2010 17:12
0 0
moc pěkné čtenísmajlík
1. 1. 2011 00:17
0 0
S tím pokerem je to v pořádku. A ta výhra nebyla 12 mega ale cca 680 tis. EUR, 17.8 mega CZ (Honza Škampa, EPT Prague 2009)smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!