Vlastimil Resl - eWRC.cz
1. 1. 2011 16:10 − 2877× − 0

Skandální odhalení – spolujezdec s vadou řeči

aneb silvestrovské povídání s Pepou Králem.

„Ačkoliv slíbil, že jest světoběžník, přečkal u nás Vídeňák další zimu…“ Tak trochu jako z liptákovské kroniky zní naše zjištění, že se přiblížil konec roku a že bychom měli znovu dát dohromady Pepu Krále, jeho tiskového mluvčího (TM), a „valašské investigativní metody“, neboť je v zájmu široké rallyové veřejnosti zjistit, jestli mezi námi má ještě co pohledávat…

TM: „Nevěřte mu ani slovo!“
JK: „Ale já ještě nic neřekl…“
TM: „No dobře, ale vezmi to rychle, vzpomeň si, že minule ses vykecával tak dlouho, že kvůli Tobě hodně lidí zmeškalo silvestrovský přípitek… (no, snad to letos bude kratší, ještě že má tu… no… sakra… takovou tu s tím… já si teď nevzpomenu… Alzheimera!)“

„Jak se vlastně pozná, kdy už je soutěžák starý?“

JK: „To nevím, ale vím, jak chlap pozná, že je jeho žena tlustá. To když se u moře svlékne do plavek a přiběhnou hoši z Greenpeace a… Co? Jo aha, že se to netýká toho proč tu sedíme… No, přesný okamžik, kdy je čas odejít, nám ještě FAS nestanovil, ale já pevně věřím, že se na tom v Opletalce pilně pracuje…“

TM: „To je rozený politik, odpovídat otázkou (kdo z ženáčů to ještě neví, dopoví mu to v SZ…). U něho už ale je rozhodně načase, protože v červenci na Bohemce, když vycházel ze Škodováckého muzea, tak se spustil alarm… A taky se mi zdá, že něco není v pořádku, když si chlap do závodního auta začne tahat plyšáky…“

„Je pravda, že s přibývajícím věkem se spolujezdci bojí o svůj bezcenný život míň?“

JK: „Je vědecky dokázáno, že ženatí muži žijí déle. Je ovšem také vědecky dokázáno, že většina ženatých mužů si přeje umřít… Ale i tak je to tvrzení o sníženém pudu sebezáchovy nesmysl. To jen pár lidem nejde do hlavy, že jsem si letos pořídil sjezdové kolo a trochu víc lezl po horách…“

TM: „Ano, je to pravda. Jeho život je skutečně bezcenný. Spolujezdce stejně nikdo nezná (pro ty co jsou na eWRC poprvé – je to ten malý zelený na pravé straně), a kolikrát v tom autě ani není vidět… Ale není to proto, že by se míň bál, ale proto, že už hůř vidí na to, co se děje za čelním sklem…“

„Můžeš se nám za rok 2010 pochlubit nějakými novými rallyovými zážitky, kterými se z dřívějška docela hemžíš?“

JK: „Nic mimořádného se neudálo (jen ta hemživost už není, co bývala…). Přeskakoval jsem mezi několika vozy a jezdci, četl několik různých rozpisů (dokonce jeden z nich obrácený), nakouknul víc do závodění v zahraničí, bodoval v několika šampionátech, skoro neboural na kole, vylepšil si výškový rekord na horách, okna zdobil… zkrátka taková běžná životní rutina…“

TM: „Ano, je to pravda. Během jeho služby se nic zvláštního nestalo. Akorát že týden před svými padesátinami se stal na Rally Lužické hory nejrychlejším juniorem (Martine, díky!), akorát že na Rally Bohemia snad prorazil kletbu rallyového božstva a havaroval konečně i při nízké rychlosti (Marceli, díky!), akorát že na Lausitz Rally po dlouhé době zažil závodění na šotolině, o kterém se mu (dámy prominou) ještě měsíc každou noc zdálo (Tóšo, díky!), akorát že na 3Stadte absolvoval premiéru s EVO X , akorát že… (další stránky jsou bohužel ohořelé)…“

Nekecej, že nic mimořádného, my dobře víme, že jste s Jirkou Tošovským vyhráli Lausitz Cup a že jste udělali pár dobrých výsledků v Mitropa Cupu…

JK: „No, to jo, ale Lausitz Cup vyhrál spíš Jirka, já jako spolujezdec mám vítězství dělené s Mišákem (pozn. red.: Michal Ernst jel s Tóšou v Hrádku nad Nisou). No a v Mitropě jsme sice skončili na celkovém čtvrtém místě, ale musím přiznat, že dvakrát nás tam seřezaly ženský…“

TM: „Víte jaký je rozdíl mezi českým mistrákem a závoděním venku? Na Mitropu když přijedete, přijde se s vámi ředitel soutěže přivítat na plac a zeptat se, jestli něco nepotřebujete. V Čechách první věta, kterou po příjezdu obvykle slyšíte, je: „Vy jste nezaplatili startovné!““

„Á propos, Martin Bujáček. Je pravda, že máš příští sezónu namířeno z juniorů do poháru mládeže?“

JK: „Ano, není to pravda. To jen zlí jazykové mi závidí, že mi pořád ještě rostou vlasy a že ze závodů trefím sám domů… Do poháru mládeže mě nejvíc nutí ti, kteří si pamatují, co jsem říkal před rokem (pozn. red.: „ještě pohár za juniory, pohár mládeže, a můžu jít do důchodu…“).

TM: „Ano, je to pravda. Za své vlasy se před vrstevníky velmi stydí, a proto mu nezbývá nic jiného než dělat sporty, kde se musí nosit na hlavě přilba, aby ho vůbec někde mezi sebe přijali… Jedinému Martinovi to nevadilo, a tak se spolu párkrát moc hezky svezli, a jejich poslední společné zasněžené pražské „Monte Carlo“ jen tak z hlavy nedostane… A kromě toho nemůže mitfárovat v poháru mládeže, protože moc neumí řídit, takže by za volantem na přejezdech mezi RZ „odrovnal“ každého jezdce dřív, než by se jim začaly měřit časy…“

„Je pravda, že máš něco se Sebastienem Loebem?“

JK: „Ano, je to pravda. Seb dostal nabídku na účinkování ve Formuli 1, a já mám stejně lukrativní nabídku od Jirky Petráška. Měl bych na starosti pneumatiky na jeho Opel Ascona. Podle toho, jak by se v sezóně vyvíjelo počasí, bych z nich hřebíky buď vytrhával, nebo je tam zatloukal zpátky… Jirka má čtyři kola na zimu a čtyři na léto, z každé sady pak jen dvě kola mají stejný vzorek, a minimálně jedno z nich vždycky uchází, takže opravdový specialista s odpovědným rozhodováním je v týmu skutečně nezbytný. Ostatně, my všichni (až na cimrmanology) víme, že dnes všeobecně rozšířený výraz „pneumatiková loterie“ se do mistrovství světa dostal právě z Jirkovy garáže… (Jára Cimrman to později zkomolil na výraz „česká losovačka“).“

TM: „Kecá jako obvykle. Kdo viděl, jak jim na Šumavě s Marcelem Tučkem při výměně kola na RZ několikrát spadlo auto z heveru, hned ví, kdo byl předobrazem seriálu Pat a Mat. A kdo ho viděl, jak v pátek odpoledne před Rally Vysočina (když už byly seznamovací jízdy v plném proudu) s Jirkou Petráškem na poslední chvíli měnili motor (ne za vodku, za ten starý! J.P.: „tenhle má sice o třetinu míň koní, ale vydrží možná i čtyři RZ…“), ten by ho nenechal namíchat ani energetický nápoj… Jirka se ho tou nabídkou nejspíš chce zbavit jako spolujezdce, protože už několik let odmítá přijmout jeho způsob života… A výraz pneumatiková loterie si nejspíš přinesl už od Václava Stejskala (jeho citát z Rally Šumava 2006 taky bude jednou v rallyových čítankách: „Nejlepší gumy jsou Yokohamy!!! A kromě toho nic jinýho nemáme…“)…“

„Je pravda, že jsi byl letos horkým kandidátem na genetické úpravy?“

JK: „Ano, je to pravda. Akorát je divné, že to klonování moje kumpány napadne vždycky jen když je hostím na svých narozeninách…“

TM: „Ano, není to pravda. Ale chvíli to hrozilo v první půlce sezóny, když v červenci už měl odjetých dvanáct závodů a ještě jednou tolik před sebou, a dost závodů se mu překrývalo… Naštěstí pro nás se mu to vymklo, na 3Stadte jako spolujezdec udělal kiks, a tak byl nakonec FASem přeřazen do kolonky „k utracení“…

„Je pravda, že už ti počítání okruhů nedělá takové potíže jako dřív?“

JK: „Nevím, o čem mluvíš. Okruhové rychlostní zkoušky se u nás nikdy nejezdily a nejezdí, FIA a FAS to tak stanovily v buletinu… Jen nedávno na Pražském rallysprintu se mi na pár minut trochu zastavilo srdce, když mi Martin (pozn.red.: Bujáček) oznámil, že jsme na dvanácti kilometrech zasněžené Strahovské RZ „nahrabali“ 3,5 km navíc…“

TM: „Ano, je to pravda. Ale jen proto, že jeho slavná PSZORZ (pozn. red.: „Petice spolujezdců za zrušení okruhových rychlostních zkoušek“), na kterou se mu podařilo zfalšovat několik stovek podpisů mitfárů z celého světa a schvalovací podpis Maxe Mosleyho, byla na FIA okamžitě přijata a se zpětnou platností bez výjimek aplikována… (v oficiálních dokumentech FIA ji ale najdete pod překladatelkami zkomolenou zkratkou HANS).“

„Je pravda, že jsi měl pro Skotský autoklub nadabovat novou českou verzi Colin McRae Rally…“

JK: „Ano, je to pravda. Ale nakonec to ztroskotalo na penězích. Nechtěli mi za to nic zaplatit, a tak mě tajně nahráli v hospodě na obědě s ostatními závodníky (pozn. red.: autentický záznam z jejich dohadování o výši honoráře se pak zřejmě chybou tajných služeb nedávno našel na Fondu životního prostředí a jeden ministr kvůli tomu musel rezignovat…).“

TM: „Ano, je to pravda. Naštěstí se dřív, než ho tajně vyfotili na obal, přišlo v té hospodě na to, že má vadu řeči. Neumí totiž vyslovovat některá pro rally klíčová slova, jako například „pomalu“, „brzdy“, „prodej“ apod. No a když vezmeme v úvahu jeho celkovou slovní zásobu, tak už by tam zbylo jen „drž“, „můžeš“ a „k….a nech tu brzdu na pokoji“, a zbytek by se stejně musel vypípat… V internetovém hlasování veřejnosti o jeho náhradníkovi zatím na skotském eWRC suverénně vede Vladimírek Bánoczi…“

„Je pravda, že tě po ukončení kariéry v rally čeká nadějná budoucnost v oční optice?“

JK: „Ano, je to pravda. Vyřešil jsem jednou provždy dilema služebně starších spolujezdců, zda je lepší vidět dobře na blízko nebo na dálku (během rychlostní zkoušky musí spolujezdec průměrně 300x přeostřit, takzvaně „si bliknout“, aby alespoň poznal, že se vozidlo nachází už za cílem RZ…). Dávám si čočky tak, že jedním okem vidím na dálku a druhým na blízko! Drobným nedostatkem je, že ta hlava našikmo mi pak zůstává i v civilním životě (pamětníci si jistě vybaví film Velký šéf – chacháááá, prý inspirovaný naším prezidentem…).“

TM: „Ano, je to pravda. Metoda je zjevně velmi úspěšná. Kdo je viděl, jak se v noci v Hustopečích s Marcelem Tučkem trefují na mostek, a jak o kus dál pak v kukuřici marně hledají cestu zpátky na trať, ten by jim dal pětikorunu a do auta povolil slepeckého psa… Pámbu nás před ním všechny ochraňuj! Prý v současné době vymýšlí něco i pro cyklisty (cosi jako neinvazivní posun očí směrem dozadu)…“

„Chtěl bys něco vzkázat fanouškům rally?“

JK: „Fanděte nám, ale nestůjte v únikových zónách. Pak bouráme, když se vám vyhýbáme (my toho fakt už moc nevidíme)… Pište na eWRC, ale buďte na češtinu hodní. Nebo nás to vaše „vydět“ a „smikovat“ vypálí poslední zbytky zraku….“

TM: „Vždyť jsem vám říkal že to nemá cenu. Ale nebojte, mám čerstvé zprávy z Bruselu. V nové metodice péče o přestárlé občany v Evropské unii bude uzákoněno, že neužitečným občanům, kteří včas neodejdou dobrovolně, bude z moci úřední provedeno tzv. „ukončení“…“

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!