21. 6. 2005 00:00 − 2333× − 1

Flídr s Ehlem na sprintu v Kopné

Krásnější a náročnější RZ jsme ve své krátkém působení ve světě rychlostních zkoušek nepoznali.

Na sprint do Kopné se celý tým těšil. Leoš Flídr měl za sebou úspěšné vystoupení na hradecké rallyepárty a pochvaloval si, že nově vyladěný motor v týmovém Mitsubishi Lancer EVO VII opět pěkně jede. K původní „jedovatosti“ mu prý něco chybí, nicméně jezdec si přesto jeho charakteristiku pochvaloval. A tak díky šikovnosti a skvělé práci Davida Komárka, který nám motor připravuje, byl celý tým před Kopnou dobře naladěn.

Z důvodu pracovní vytíženosti jsme se trochu opozdili při čtvrtečním přebírání „itíku“ a tak podstatnou část tréninku Leoš s Bohoušem absolvovali až v pátek. Přesto si do závodu věřili. Vyzbrojeni dobrými radami od sic mnohem mladší, ale o to zkušenější posádky Jan Kopecký – Filip Schovánek, jsme v pomyslné kouzelné „křišťálové“ kouli před startem viděli našeho žlutého „myšáka“ na cílové rampě v pořadí někde kolem první desítky. Optimismus do žil nám vlil i výsledek pátečního prologu. Nejen že Leoš zbytečně nechyboval, ale v konečném měření a vezmeme-li v úvahu i technický profil trati, zajel výtečný čas. Toho jsme si vážili víc než senzační 5. příčky, protože jsme si byli vědomi poměrně široké řady jezdeckých chyb mnohdy přemotivovaných pilotů domácí špičky..Do „hajan“ jsme šli s 5. místem absolutně a věřte, že se nám zdály krásné sny..:-)


Foto: Marek FELT eWRC.CZ

První sobotní „erzeta“ začala klasicky. Ptáte se co to z našeho pohledu znamená klasicky? Je to jednoduché: Pilot podá ospalý výkon. Leoš má prostě problém dostat se do tempa. V cíli prologu se nechal slyšet, že by nejraději odjel soutěž bez noční přestávky. Tak dobře se cítil v pátečním cíli. Se sobotním ránem má ale pravidelné problémy..Stále si ale říkáme, zvládnou to jiní, zvládneme to taky.

Po první sobotní „rychlostce“ jsme se propadli hned za první desítku. Následovala „Kopná“ kam se Leoš s Bohoušem moc těšili. Ještě v Trnavě ve vracáku na kostkách měli velice slibný mezičas, ale následující těžké horizonty, na kterých několikrát s „myšáčkem“ práskli o zem zřejmě způsobily banální závadu, po které ze závodu odstoupili. Podle první domněnky bylo na vině turbo. Po bližším zkoumání a také díky radě velezkušeného Václava Arazima byla objevena uvolněná hadice na podtlakové regulaci přívodu paliva..

Resumé: Další nováčkovská daň. Prostě vloni jsme dojeli prakticky všechno bez poruchy. Letos nám štěstí nepřeje. Ale to asi většina týmů zná. Přesto si z Kopné odnášíme poznání dle našeho názoru nejhezčích domácích erzet. Krásnější a náročnější jsme ve své krátkém působení ve světě rychlostních zkoušek nepoznali.

Komentářů celkem: 1
Anonym IP:84.42.191.11
21. 6. 2005 10:141
0 0
Zdendo,asi se budete muset vrátit do ČMPR smajlík
Jakub
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!