Aleš Holakovský - eWRC.cz
18. 1. 2011 11:57 − 3369× − 31

Z T&T pro rok 2011 TNT aneb sezona plná návratů

Výrazné změny nastávají pro rok 2011 v týmu Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta- úřadujících druhých vicemistrů MMČR v rally.

Nastávající sezonu lze shrnout jako rok, který pro Jaromíra Tarabuse bude znamenat rok plný návratů. Po roce a půl se vrátí za volant vozu Abarth Grande Punto S2000, po šesti letech vedle něj opět na celou sezonu usedne spolujezdec Igor Norek a po dlouhých devíti letech se vrátí do českého rallysprintového mistrovství. V tomto šampionátu chce tým navázat na úspěchy z předchozí sezony a bojovat zde o titul mistrů republiky.

Důvody těchto překvapujících změn oproti minulým sezonám nechme vysvětlit Daniela Trunkáta. Ten pro převážnou část letošního roku mění svoji týmovou funkci. „Důvodem mé letošní absence na sedadle spolujezdce je očekávání příjemné události v mé rodině, která by měla nastat v červnu – čili právě uprostřed sezony. Pro celý rallysprintový šampionát mě tedy nahradí Igor Norek. Já se pro letošek posouvám do role manažera týmu a posádku budu na závodech samozřejmě doprovázet. Na místo spolujezdce bych se rád vrátil v listopadu na středomořské Rally Cyprus, kde bychom rádi navázali na úspěšný výsledek z roku 2010. “

Pakliže jsme se již zmínili o návratu do vozu Abarth Grande Punto S2000, pak jde o návrat v pravém slova smyslu – vůz, který bude letos posádka používat, je totiž tím samým exemplářem, který byl týmem používán v letech 2008-2009. Jelikož těchto vozů již jezdí po světě pouze malý počet, nelze pochybovat o tom, že půjde o velké zpestření šampionátu.

A jak do letošní sezony vyhlíží sám Jaromír Tarabus? „Na sezonu se těším, rallysprinty sice znamenají co do kilometráže menší počet ujetých kilometrů, ale zase jsem zvědavý na nové tratě. Naposledy jsem totiž jel seriál Sprintrally v začátcích mé kariéry roce 2001. Pak už šlo pouze o ojedinělé starty, pokud nepočítám pravidelnou účast na domácím Rallysprintu Kopná. Naše Grande Punto S2000 je sice už starší a technicky se nemůže rovnat nejmodernějším vozům, ale i tak je to stále výborný závodní vůz a věřím, že s ním bude velmi pěkné svezení,“ komentuje svá předsezonní očekávání jezdec, a pokračuje: „Co se týče obnovené spolupráce s Igorem, tak zde neočekávám žádné větší problémy, neboť Igor je zkušený spolujezdec. Ohledně našeho možného umístění zatím nemá cenu předbíhat. Nejprve musíme počkat, kdo a s jakou technikou bude letos v rallysprintovém šampionátu startovat.“

Co říci ke svému novému angažmá má i Jaromírův staronový spolujezdec Igor Norek, který s Jaromírem Tarabusem již absolvoval kompletní sezony 2000-2004. „Velmi se těším na obnovenou spolupráci a Jaromírem. Odzávodili jsme toho spolu v minulosti již hodně, tak doufám, že nám souhra nebude dělat žádné problémy, a že navážeme na náš jednorázový vítězný start s tímto Fiatem na domácím Rallysprintu Kopná 2009. Doufám, že se nám společně podaří nastavit při testech Abartha tak, aby byl konkurenceschopný a pokusíme se společně o co nejhezčí sportovní zážitky jak pro diváky, tak nás samotné. A samozřejmě o co nejlepší výsledek. Osobně považuji Grande Punto za nejhezčí ze všech S2000, takže se velmi těším na svezení s tímto speciálem a na možnost porovnání kvality podvozku s Fiestou S2000, se kterou jsem měl možnost testovat po celý rok 2010. Doufám, že nám pro sezonu 2011 bude přát štěstí.“

Změny a volba typu programu pro letošní sezonu však mají ještě jeden, neméně důležitý důvod. „I přesto, že v MČR Sprintrally máme ty nejvyšší cíle, bude rok 2011 pro náš tým přechodný. Vyvrcholení kariéry T&T by totiž mělo nastat v roce 2012, kdy bychom chtěli absolvovat kompletní sezonu v IRC či mistrovství světa,“ oznamuje ambiciózní plány posádky manažer týmu pro rok 2011 Daniel Trunkát a uzavírá: „I nadále pokračujeme ve spolupráci s našimi stávajícími partnery, společnostmi Bruco spol. s.r.o. a INA SPORT spol. s.r.o., výhradním dovozcem značky ELAN do ČR, kterým tímto velmi děkujeme za jejich podporu.“

Na závěr tedy týmu popřejme, aby se jeho letošní výsledky i plány na rok 2012 vyvíjely stejně energicky a výbušně, jako zní kombinace počátečních písmen jeho letošních hlavních členů – TNT! :)

Pro další informace o posádce i týmu můžete navštívit aktualizované týmové stránky www.tarabus.cz a řadu zajímavostí ze zákulisí potom najdete v profilu posádky na Facebooku

Komentářů celkem: 31
18. 1. 2011 16:4121
0 0
Co máte pořád všichni s tím IRC? IRC nikoho absolutně nezajímá, trochu se o něm píše u nás, protože se tu jezdí ta sranda kolem Zlína, ale ve světě skoro nikdo neví, že tahle sranda vůbec existuje smajlík
Nik
18. 1. 2011 17:0222
0 0
letajicifin [18.1.2011 16:41:17]
Ať už je to cokoli, už to vážně nehul!!!
18. 1. 2011 17:2123
0 0
Já jsem to říkal od začátku, Punto mu sedí více, letěl s ním neskutečně. Ta Fiesta od začatku nebyl zdařila. Tědka teprve uvidíte, jak poletí. Já mu fandím, je to střelec!!!smajlíksmajlík
18. 1. 2011 18:0224
0 0
Celkem to i chápu: Na Fiestu byl kupec, proč ji neprodat pokud mám ještě Punto? Pošetří se peníze, ve sprintech určitě Míra udělá solidní výsledek, jen si nemyslím, že je to dobrý trenink na další sezonu ve vyšších sférách rallysportu.
Ve velkým mistráku ale chybět bude...
18. 1. 2011 19:0325
0 0
Tak Barumku snad pojede ne??smajlík
18. 1. 2011 19:4426
0 0
Jde to vsechno do sracek!!!smajlík
18. 1. 2011 21:0627
0 0
No nevím... spíš krok,dva ,tři, nazpět...smajlík TO: hobit uvededu tě do realu, Fiesta patři(la) Prokopovi, Punto ( majitelem je, nebo byl JM Engenirring či jeho nástupnické firmy)- vyselo přes rok na různých rally for salles serverch a stejně se neprodalo,přes velmi výraznou slevu cca 55 000 EUR!!! Mám sakra obavu že tu zas na peňezích končí jeden co umí kroutit volantem........smajlíksmajlík
18. 1. 2011 21:0728
0 0
Fiestu asi prodat nemohl,když je Prokopa.Osobně si myslim,ze s tou Fiestou pojede Kresta.Jeho Peugeot už je starej a s Prokopem je pořád na testech.Je to jen uvaha ale nedivil bych se...smajlík
Miloš-V
18. 1. 2011 21:2029
0 0
Roman už má delší dobu svou vlastní novou Fabii S2000 a s Prokopem je na testech protože je to jeho profese, chceš-li živnostsmajlík
18. 1. 2011 21:4830
0 0
Pepa K.: Já ani nepsal, že ji prodal Tarabus, ale dejme tomu. Ale s tvojí poslední větou se dá souhlasit do puntíku. Bohužel!
19. 1. 2011 08:4131
0 0
Prokopova Fiesta byla po Kyperské rally na prodej, jestli už je prodaná nevím. Podle spz jezdí Prokop od listopadu s Tarabusovou Fiestou, tak je možné, že ani pro Tarabuse není žádná k dispozici (i kdyby chtěl).
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!