23. 6. 2005 00:00 − 2306× − 0

Akropolis: další náročná výzva

Aktualizováno 23.6. – Šest měřených úseků první a druhé etapy poznala během prvního dne seznamovacích jízd posádka týmu Jipocar Racing Martin Prokop – Petr Gross.

Nedělní etapa tvrdým oříškem

23.6. – Zbylých pět měřených úseků Rally Akropolis poznávala posádka týmu Jipocar Racing Martin Prokop – Petr Gross. Podle jejich slov jsou naprosto odlišné od vložek první a druhé etapy a s určitostí výrazně zasáhnou do konečné podoby výsledkové listiny.

Ani před začátkem druhého dne tréninku se posádka Prokop – Gross příliš nevyspala a po ranní snídani vyrážela k poznávání dalších ostrých kilometrů opět po šesté. Po chvíli je přešlo včerejší „nadšení“ z trati a realita je vrátila na pevnou zem. „Poslední etapa bude ukrutně náročná. Označil bych ji dokonce za „bojkot SupeRally“. Hodně mě to překvapilo. Každá ze čtveřice vložek je velmi náročná, jede se pouze jednou a určitě ještě zamíchá kartami. Prostě se bude bojovat do posledního metru. Tak nějak jsem si před příjezdem do Řecka představoval Akropolis,“ říká jihlavský pilot. Díky svému charakteru a rozbitým pasážím vynikají vložky Dikastro a Perivoli, téměř pětatřicetikilometrový úsek Pyrgos je naopak záludný, zejména dlouhý sjezd do cíle zkoušky. „Ačkoliv je tato vložka kratší než třeba čtyřicítka na Sardinii, určitě je to prozatím nejtěžší úsek, který jsem kdy trénoval,“ komentoval situaci Martin Prokop.

V podvečer absolvoval tým zdárně technické přejímku v Lamii, kde bude po celý průběh soutěže umístěno servisní parkoviště.

Dopoledne čeká dvojici týmu Jipocar Racing shakedown, po němž bude následovat rychlý přesun na start, který obstará superspeciálka na Olympijském stadiónu v Aténách (18 hodin místního času, plus jedna hodina proti Česku). „Na shakedownu budeme vycházet z výsledků českého testu, rovněž chceme použít data, která nám poskytnou japonští technici. Podle toho se rozhodneme, jakou variantu podvozku zvolíme,“ uzavřel jihlavský mladík.

22.6. – Šest měřených úseků první a druhé etapy poznala během prvního dne seznamovacích jízd posádka týmu Jipocar Racing Martin Prokop – Petr Gross.

Posádka Prokop – Gross dorazila do řecké Lamie, centra Rally Akropolis v pondělí večer. Zde je po slunném dni přivítala zatažená obloha a posléze i déšť. To však měla za sebou, časově shodně se „škodováckými“ Finy Paasonenem a Tuohinem, prvotní seznámení s diváckou superspeciálkou na Olympijském stadionu v Aténách. „Stadion je určitě monumentální a bude zajímavé, kolik se sejde při této šou diváků. Jen mě trochu mrzí, že trať je až příliš pomalá, řada pasáží je zbytečně úzkých. Navíc ji lemují betonové obrubníky,“ litoval jihlavský pilot.

Ranní budíček na první den tréninku měla posádka Prokop – Gross nastavena na půl šestou, v sedm už stála na startu nejkratší vložky soutěže RZ 8/12 Koumaritsi „Charakter této vložky nás trošku navnadil, neboť její podoba v mnohém připomínala Finsko. To však bylo během dne naposledy,“ uvedl spolujezdec Petr Gross, startující na řecké soutěži už podeváté. „V Řecku jsem v minulosti vždy startoval s Pavlem Siberou, naposledy v roce 1998 s kitovou octavií. Z osmdesáti procent jsem na letošních vložkách v minulosti závodil,“ dodal.

Naopak pro Martina Prokopa je Rally Akropolis teprve třetím startem ve světovém šampionátu vůbec, zkušenosti ze šotolinovým povrchem má pouze z nedávné Rally Sardinia. „Na první pohled je trať rychlejší a ne tak rozbitá. Ale právě vyšší rychlosti mohou vést k závažnějším problémům. Samozřejmě budou opět rozhodovat defekty a možné nebude nouze ani o mechanické závady. Jinak mě trať zřejmě díky včerejšímu dešti trochu překvapila, neboť se hliněný povrch na mnoha místech proměnil v bláto. Předpokládáme však celkově sušší povrch vložek,“ říká Martin Prokop.

Cílem jihlavského mladíka je stejně jako na obou předchozích soutěžích juniorského šampionátu sbírat zkušenosti a snažit se dojet až na cílovou rampu v Lamii. „Ze soutěže mám určitě velký respekt. Určitě nemá cenu jet bezhlavě, neboť by to mohlo být hodně nebezpečné. Na každém metru trati se může stát cokoli, při vyšších rychlostech mohu chybovat jak já, tak nás může vyřadit z bojů i technika. Proto se pokusím najít optimální tempo, které posléze přizpůsobím vývoji soutěže,“ nastínil své plány člen týmu Jipocar Racing.

Druhý den seznamovacích jízd jsou na programu prohlídky tratí třetího dne a úvodní klasická vložka soutěže Eleftherohori.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!