Jan "WRCko" Pilař - eWRC.cz
25. 1. 2011 17:56 − 2838× − 15

WRT: Od teorie až na RZ: II. část – Naše cíle a náš tým

Cesta od ničeho až do soutěžního vozu a poháru ČR v rally pohledem Honzy Pilaře.

Mnoho z vás může napadat spousty otázek ohledně našeho týmu. Kde jeli? Viděl je vlastně někdo? S čím jezdí? Co jezdí? Kdo jsou? A co Jan Tleskač? Interně si s Tomem říkáme, že budujeme nejslavnější rally team, který nikdy zatím nic nejel. Berte samozřejmě s nadsázkou :-).

Předešlé naše výplody:

Jak jsme byli testovat cupovou Fiestu
WRT: Od teorie až na RZ: I. část – trénink rozpisu

Vlastně to celé začalo tím, že jsem v roce 2009 poprvé řídil závoďák. Kamarád Tom mi tehdy řekl, že jestli já jednou budu stát na startu rally, on mi bude dělat spolujezdce. Tak jsme začali plánovat a vymýšlet co vlastně chceme jet, s čím to chceme jet a hlavně za co :-).

WRCko Rally Team je tedy zhmotnění mého snu, který uzrával hodně dlouho. Po mnoha úvahách jsme se rozhodli, že štěstí zkusíme v K4 Poháru, protože bychom rádi jezdili tzv. oficiální podniky rally a doufáme, že se nám na ně snadněji povede sehnat partnery.

Konkrétně jsme vybírali z těchto variant:

  • Volný Pohár s Hondou Civic VTI
  • Rallye Cup s Hondou Civic VTI
  • Rallye Cup s Fordem Fiesta (FiestaCup)
  • K4 s Hondou Civic VTI
  • Každá varianta měla a má své plusy a mínusy. Výhodou Volného Poháru a Rallye Cupu je jednoznačně minimální byrokracie a celkově volnější atmosféra. K4 je oproti tomu tzv. oficiální podnik jedoucí se jako součást rallysprintů a naši případní partneři tak na jednom závodu uvidí nejen ty své „okurky v Hondě“, ale i opravdové mistry jako je Dohnal, Kresta, Orsák, Peták a další. To je pro K4 velký benefit. Z různých pohárů jsme si tedy vybrali K4.

    Co se týče auta, rozhodovali jsme se mezi Hondou Civic VTI Jardy Kastnera a cupovou Fiestou. Honda Civic je vyzkoušené auto, krásné auto s opravdovým zvukem, a protože to bylo i první, které jsem kdy řídil, tak k ní mám určitý osobní vztah. Oproti tomu Fiesta je výborné svezení pro začínající jezdce nebo kluky co hledají levnou formu závodění. Proto jsme si byli Fiestu dvakrát vyzkoušet na veřejných testovacích dnech u Plzně. Auto je to zajímavé, perfektně brzdí a nechá s sebou „cvičit“, ale jsou věci, které nám ve výběru Fiesty bránili. Skvělou spolupráci s Jardou Kastnerem jsme si vyzkoušeli již několikrát, a tak padla volba na pronájem Hondy. Jarda nám hodně pomáhá s rozkoukáním se v závodech, s rozpisem atd. Teď jen doufáme, že než letos odstartujeme, tak Hondu neprodá :-).

    Máme tedy jasno, chceme jet K4 s Hondičkou. A jak tedy vlastně vznikla ta týmová identita?

    Všichni tři, tedy já, Helča i Tom se pohybujeme okolo neziskového komunitního sdružení Windows User Group Czech Republic, kde jsme nabrali mnoho zkušeností s pořádáním různých seminářů, přednášek či školení pro IT profesionály. Nabyté zkušenosti jsme tedy přetransformovali do prostředí rally a vznikl tak WRCko Rally Team. Od začátku jsme chtěli, aby team měl „ksicht“. Jednoduše, aby se prezentoval logem, abychom v servisu měli nějaké volovinky pro fanoušky jako propisky nebo samolepky, či drobné občerstvení. Chtěli jsme a chceme vytvořit team, který mezi ostatními posádkami K4 poháru bude vidět. Jasně, jsme nováčci a úplní zelenáči, takže určitě ze začátku půjde hlavně o sbírání zkušeností než o výsledky, ale i tak chceme být vidět a s fanoušky komunikovat. Ale protože jsme nováčci, chceme hlavně své zkušenosti a nápady předávat dalším nově začínajícím posádkám. Třeba i vytvořit takovou komunitu rally benjamínků, kteří si budou navzájem pomáhat a sdělovat své zkušenosti. I o tom by WRCko Rally Team mohl být a my doufáme, že bude.

    Ze stejného důvodu jsme založili v minulém roce Facebook stránku pro fanoušky nesoucí (překvapivě) název „WRCko Rally Team“. Aktuálně má tato stránka 192 fanoušků a my s Tomem a Helčou pevně věříme, že další budou postupně přibývat. Je to náš primární komunikační kanál, a tak i všechny fandy eWRC.cz zveme na naše stránky. Velmi rádi tam s nimi budeme diskutovat či jim poskytovat své zkušenosti a novinky a v neposlední řadě možnost soutěžit s námi. Na této stránce najdou fanoušci také videa z našeho snažení i odlehčeného ražení a fotky z našich akcí.

    No, a když tedy team, tak ať to nějak vypadá :-). Den před vánoci nám byl doručen balík s týmovými čapkami, tričky a samolepkami. Od teď se tedy budeme na videích snažit býti v týmovém oblečení. Pokud by někoho zajímalo, kolik taková sranda stojí, tak cca dvacet kšiltovek, pět triček Slazenger, samolepky velké a malé a propisky stálo cca 4000.-. Cena s DPH a s potiskem :-). Není to tedy žádná „raketa“ a jakou to nakonec může udělat parádu. Teď nás čeká jedna velmi zásadní fáze, a to získání povolení sportovního lékaře a poté absolvování školení jezdců. K paní sportovní doktorce jdeme už 31. 1. a doufáme, že bude k našim tělesným schránkám milosrdná :-). Školení proběhne 19.2. Tak nám držte palce. Až bude po těchto formalitách, podáme samozřejmě hlášení prostřednictvím tohoto blogu.

    Komentářů celkem: 15
    25. 1. 2011 19:561
    0 0
    No jako vždy Honzo, super článek. smajlíksmajlík
    26. 1. 2011 11:392
    0 0
    Co Kasi,pojede sprinty se stejnou Hondou,nebo nějaké novinky????
    26. 1. 2011 13:403
    0 0
    bělák > Tak Kasi má dvě Hondy. My bychom rádi tu slabší 1.6ku, Jarda má svého dvoulitříka, pakliže se nepletu smajlík
    M-O-N-T-Y > Děkuji smajlík
    26. 1. 2011 13:524
    0 0
    to WRCko-díky za info,jsem nevěděl,že má dvoulitříka,to je Type-R ???
    26. 1. 2011 14:445
    0 0
    bělák > Já vím prd, jak mám ty Hondy správně popisovat, ale je to taková ta kulatá verze, co je generačně po té "naší" co je tady v článku na fotce. Type-R to není. Tahle na fotce je 1.6 a ta druhá je 2.0 pokud se nepletu. A jestli se o tom dvoulitru pletu, tak plácnu Fayfku, že mě o tom přesvědčil smajlík
    26. 1. 2011 19:476
    0 0
    Říkal jsem si že slyším svoje jméno... :D tak jezdí SA2 jako my, je to Honda Civic VTi smajlík Jo a kde mám to tričko... jinak doufám, že se nějak potkáme smajlík
    28. 1. 2011 18:507
    0 0
    WRCko: Tato generace civiku se s dvoulitrem nedelala. Nepochybne to bude klasicka 1,6 vti
    29. 1. 2011 11:128
    0 0
    Hezky napsanésmajlík Chlapy ať se Vám daří!!! Zrovna se jdu přidat jdu na FB na ty vaše stránky. Jako spousta dalších tady i já bych rád závodil aspon na nějaké "nižší" úrovni a v úrovni si jdu vyzkoušet taky tu Cupovou fiestu tak se mi myslím budou vaše postřehy docela hoditsmajlíksmajlík
    29. 1. 2011 11:129
    0 0
    sry v únoru si to jdu vyzkoušet.. na jaké úrovni to bude se teprve uvidí smajlík
    29. 1. 2011 22:4710
    0 0
    Fazzy: Ta co je na fotce je 1.6. Ale pak je ještě jedna generace před Type-R a to je dvoulitr, ne? Tome, pomooooooc smajlík
    30. 1. 2011 02:0311
    0 0
    Civic co je na fotce je podle vseho EG6 1.6 vti s motorem B16A2, po nem nasledoval EK4, motor pokud se nemylim zustal stejny. Prvni Civic Type R nese interni oznaceni EK9, byl odvozeny z EK4 a mel motor B16B o objemu 1.6, jedna se o motor odvozeny z Integry Type R. Prvni dvoulitrovy Civic Type R mel oznaceni EP3 a pod kapotou mel novy motor s oznacenim K20A2 ktery daval rovnych 200 koni. EP3 se zacal vyrabet v roce 2001, EK4 se vyrabel v letech 1996-2000 a EG6 1992-95. smajlík
    30. 1. 2011 11:5112
    0 0
    to WRCko: Jestli myslíš tenhle typ - http://www.ewrc.cz/images/2009/mcr/vysocina/sa_a_43_tarabus_1.jpg, tak to je opravdu 1.6 smajlík
    31. 1. 2011 06:3713
    0 0
    Ahoj hoši tak obě hondy (5 i 6 generace) mají totožný Motor 1.6 vti B16A2 a mají i stejnou jednotku takže výkon je stejný.Jediný rozdíl mezi vozy je váha starší generace má skoro o 100kg méně.A propos kdo jsi Běláku že mě znáš podle mojí staré přezdívky
    31. 1. 2011 14:3314
    0 0
    Taky jsem si to myslel,že to s těma Hondama bude trošku jinak,ale to je vcelku jedno.Jsem rád,že ses do tý rally tak opřel,tak ať to jezdí,co letos pojedeš?Sprinty nebo co?Snad se uvidíme,třeba v Lužickejch,nebo se u tebe stavím v MH,až pojedu okolo.
    Jinak jsem Radek B. z MB.
    31. 1. 2011 17:1315
    0 0
    TO BĚLÁK:Já si to myslel rád tě uvidím napiš mi na email jaroslav.kastner@gmail.com
    Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

    Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
    Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!