Marek Felt - eWRC.cz
24. 6. 2005 00:00 − 2361× − 6

Pech zvítězil na Kopné a vede

Komentář Čtvrtým závodem pokračoval rallyprintový šampionát závodem v okolí Podkopné Lhoty a Slušovic. Na startu nechyběla česká rallyová špička

Čtvrtým závodem pokračoval rallyprintový šampionát závodem v okolí Podkopné Lhoty a Slušovic. Na startu nechyběla česká rallyová špička včele se šesticí vozů specifikace WRC. Největšími favority byli Václav Pech s Petrem Uhlem na voze Ford Focus WRC a Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem na voze Peugeot 206 WRC. Napínavé boje se očekávaly o třetí příčku. O bronzový stupínek usilovali Emil Triner (Škoda Octavia WRC), Karel Trněný (Škoda Octavia WRC), především pak domácí Pavel Valoušek startující s vozem Ford Focus WRC. Pavel Valoušek startuje v letošní sezóně se Suzuki Ignis S1600 a tak návrat za volant vozu specifikace WRC bylo příjemným překvapením pro nejednoho fanouška populárního „Valdy“

Mezi produkčními vozy přijel o nejvyšší příčku bojovat slovenský talentovaný Cserhalmi s vozem Mitsubishi Lancer EVO VII. Z českých účastníků naopak nejvyšší ambice měli Semerád a Cais (Lancer EVO VII). Na startu se objevil rovněž Tomáš Arazim s vozem Mitsubishi Lancer EVO VII.

Skupině A ve startovní listině dominovaly vozy třídy A6. O vítězství se dal očekávat boj mezi Janem Kopeckým (Škoda Fabia Kit Car), Antonínem Tlusťákem (Citroën Saxo Kit Car) a Romanem Odložilíkem startujícím s Renaultem Clio S1600.


Foto: Marek FELT eWRC.CZ

Přestože se jedná o jednodenní soutěž, začala tentokráte již pátečním nočním prologem. V této „superspeciálce“ byl nejrychlejší plzeňský Pech, před Vojtěchem a překvapivě třetím Caisem. Cais se bohužel neradoval dlouho, protože na přejezdu musel odstoupit pro vadnou poloosu. Po obdržení šestiminutové penalizace však mohl pokračovat dál. Nepříliš dobrý vstup do soutěže měl rovněž Valoušek. Ve snaze jet co nejrychleji, navíc pro diváky dvakrát chyboval a ztratil přes 35 sekund na vítěze. Štěstí v neštěstí měl rovněž Semerád, který poslal svého Lancera málem přes boudu. Vše naštěstí dopadlo dobře a Josef Semerád mohl pokračovat.

Druhá část soutěže odstartovala v sobotu ráno a na posádky čekalo nádherné letní počasí. Ve druhé, avšak první sobotní RZ zvítězil opět Pech, ovšem pouze o jednu desetinu před Vojtěchem. O vítězi však rozhodla hned následující rychlostní zkouška. Štěpán Vojtěch ohnul u svého Peugeota levé přední rameno a po dojetí třetí RZ ze soutěže odstoupil. V čele tak s přehledem figuroval „Ášín“, před Pavlem Valouškem jr. a Karlem Trněným. Pavlu Valouškovi se skvěle povedl vstup do druhé části soutěže a během dvou RZ se vyhoupl více jak šedesát míst dopředu.


Foto: Marek FELT eWRC.CZ

Zajímavý souboj sváděli spolu o třetí místo Trněný s Trinerem. Oba dva se přetahovali doslova o každou vteřinu. Po páté RZ z toho byl naprosto vyrovnaný boj, když oba dva měli naprosto shodný čas 21:15,1min. Dařilo se i domácímu Tlusťákovi startujícímu se Saxem Kit Car. Tlusťákovi patřila pátá příčka, před Kopeckým (Škoda Fabia Kit Car) a Odložilíkem (Renault Clio S1600). Jan Kopecký startoval s novou Škodou Fabií Kit Car teprve podruhé, přesto opět bojoval o nejvyšší příčky. Po páté rz se dokonce posunul před Tlusťáka a vedení si s přehledem udržel až do cíle. Pomohla mu i chyba Antonína Tlusťáka na šesté rz, kdy nedobrovolně opustil trať v kotrmelcích. Přesto v závodě pokračoval a dojel si pro třetí místo ve třídě A6 a jedenácté absolutně. Pro body za třetí místo ve třídě A6 a ve skupině A si dojel spolehlivě jedoucí Roman Odložilík.

Mezi produkčními vozy jel nejrychleji překvapivě Vladimír Barvík startující s vozem Mitsubishi Lancer EVO VI. Nestačil mu ani slovenský Tibor Cserhalmi a dokonce ani Josef Semerád. Oba dva totiž neprožívali zrovna nejpodařenější soutěž. Semerád po několika menších chybách na obávané šestce havaroval a odstoupil. Cserhalmi se od první rychlostní zkoušky potýkal s problémy elektroniky. Soutěž však na rozdíl od Semeráda dokončil na dvanáctém místě a čtvrtém mezi PV. Na druhém místě mezi produkčními vozy skončil Milan Liška (MMC Lancer EVO VIII) a třetí příčka patřila Janu Jelínkovi (MMC Lancer EVO VI).


Foto: Marek FELT eWRC.CZ

Vraťme se však k boji o první příčku absolutně. Ačkoliv Pavel Valoušek jr. zvítězil v závěrečných čtyřech rychlostních zkouškách, nedokázal Pecha předstihnout. Plzeňský Pech závěr soutěže pojal takticky a bez sebemenších problémů si dojel pro vítězství s více jak 26 vteřinovým náskokem. Třetí místo obsadil nakonec spokojený Karel Trněný, jenž čtvrtého Emila Trinera porazil o necelé tři vteřiny. Celkově to znamená, že Václav Pech vede aktuálně oba české mistrovské šampionáty.

Mezi historickými vozy byla nejrychlejší dvojice Zdeněk Tichý a Jiří Horák s vozem Opel Kadett Coupe. Druhé místo patřilo Aleši Jirátkovi (BMW 2002 TI), před Michalem Sumem (BMW 2002). Na startu se premiérově s vozem Škoda 130 RS představil po několikaleté odmlce Pavel Valoušek sen. V cíli mu nakonec patřilo šesté místo.

Dalším rallysprintovým podnikem bude od 15. do 16. července XII. Ročník Rally Úslava Blovice.

Komentářů celkem: 6
Anonym IP:193.85.241.18
24. 6. 2005 13:08
0 0
Kdo to je ten uším "tuším" ze asi ášín ne?StandaR
24. 6. 2005 13:11
0 0
Aha,tak to je síla!!! Prosím redakci o opravusmajlík Nějak mne zklamala automatická oprava ve wordu!!! Ono si to upravuje jak chce a teď takhle!!! Omlouvám se.
Anonym IP:217.197.150.111
24. 6. 2005 13:14
0 0
jaký "Uším" ? něco mi uteklo ? na překlep to nevypadá při pohledu na klávesnici, tak mi asi něco uteklo.
24. 6. 2005 13:16
0 0
TO Anonym IP:217.197.150.111: Zkus si dát ve wordu Ášín a zjistíš, kde byla příčinasmajlík Moje chyba, nepozornost.
24. 6. 2005 19:29
0 0
Autor je asi dost mimo. Arazim jel s Evo7, Flidr jede v A8, a Cserhalmi je jistě talentovaný ale dnes bych už spíš napsal zkučený slovenský mistr.
24. 6. 2005 21:52
0 0
Jasne Vaco jen do mnesmajlík)) At to stoji za to!!! Priste to muzes napsat sam. alespon budu mit o dost prace mene! Mne to potesi a ctenare jako Tebe takesmajlík Nebudou muset cist blbosti. Tak co, souhlasis?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!