Ladislav Kopelent - eWRC.cz
1. 2. 2011 09:41 − 3062× − 2

The Winter Trial 2011 měl cíl v Karlových Varech

V zimním dálkovém závodě čítajícím 2200 km jel nejdravěji pilot Bentleye z roku 1927 a pokořil mnohem mladší a silnější konkurenty.

V zimním orientačním dálkovém závodě čítajícím 2200 kilometrů jel nejdravěji pilot Bentleye z roku 1927 a pokořil mnohem mladší a silnější konkurenty.

Tento náročný zimní závod odstartoval v neděli 23. ledna v německém Wolfsburgu a jeho účastníci spatřili cíl v pátek v Karlových Varech. Trať měřila úctyhodných 2200 kilometrů a pro historická vozidla v plnohodnotných zimních podmínkách na sněhu, ledu a za silného mrazu to byl velmi těžký závod. Akce se zúčastnilo na 80 posádek převážně z Velké Britanie, Nizozemska, Irska. Výsledky zimního klání zde: www.classicevents.nl.

Závod vedl za plného provozu pod sportovní autoritou FIA z Německa přes Rakousko, Česko a Polsko zpět do Čech. V naší republice byla trať vedena po rychlostních testech Vltavy, Šumavy, Českého Krumlova, účastníci zavítali mimo jiné i na autodrom do Mostu, navštívili známé tratě Ecce Homo Šternberk. Závodníci si museli vystačit pro orientaci s použitím dobových navigačních přístrojů, jako byl Tripmaster, Teratrip, nesmělo se používat současné navigace GPS. Základní pomůckou byla mapa pro orientaci a stopky pro měření času.

S fotografem Petrem Šedivcem jsme přihlíželi atmosféře při pátečním ranním startu do poslední etapy od plzeňského hotelu Marriott. Převážnou část startovního pole tvořila sportovní auta šedesátých a sedmdesátých let minulého století. Početné startovní pole doplnilo i několik kabrioletů s plátěnou střechou, některé ji ani neměli. V těchto případech zimní výbava jezdce v podobě ušanky, či beranice, byla nutností. Všem těmto závodníkům patří obdiv za statečnost, odhodlání a spatření cíle.


Bentley Speed six rok 1927, objem motoru 6500 ccm


Nezbytná zimní výbava v podobě řetězů u nejstaršího vozu podniku Bentley z roku 1927


Zastava 750 rok 1976, objem motoru 1050 ccm


Ford Mustang rok 1966, objem motoru 4800 ccm


Porsche 911 E rok 1973, objem motoru 2345 ccm


MG typ C rok 1969, objem motoru 2912 ccm


Bentley Derby rok 1935, objem motoru 3669 ccm


Bentley Derby rok 1935, objem motoru 3669 ccm


Ford Escort MK 1 rok 1973, objem motoru 1600 ccm


Mercedes 300 SE rok 1963, objem motoru 3000 ccm


Jaguar MK II rok 1967, objem motoru 3400 ccm


Lancia Fulvia HF rok 1972, objem motoru 1590 ccm


DKW rok 1962, objem motoru 998 ccm


Volvo 142 rok 1967, objem motoru 1991 ccm


Volvo Amazon rok 1967, objem motoru 1998 ccm


Alfa Romeo Giulia Sprint rok 1964, objem motoru 1962 ccm


BMW 1602 rok 1975, objem motoru 1600 ccm


Jaguar MK II rok 1966, objem motoru 2483 ccm


Mercedes 280 SLC rok 1976, objem motoru 2798 ccm


Alfa Romeo Guilia rok 1971, objem motoru 1962 ccm


Triumph TR 6 rok 1967, objem motoru 2100 ccm


Citroen DS 23 rok 1975


Ford Anglia rok 1961, objem motoru 1465 ccm


Audi 100 Coupe S rok 1971, objem motoru 1991 ccm


Mustang GT 350 rok 1965, objem motoru 4738 ccm


Saab 96 rok 1972, objem motoru 1590 ccm


Motor Bentley Derby z roku 1935 o objemu 3669 ccm


Srdce vozu BMW 1600


Palubní a měřící přístroje vozu Bentley Derby z roku 1935


Před startem do závěrečné etapy Plzeň – K. Vary

Komentářů celkem: 2
1. 2. 2011 22:141
0 0
Škoda, že jsem prošvihnul Col de Ján smajlík Loni jsem byl a paráda... Takže příští rok můžu jen všem váhavcům doporučit, je určitě na co koukat smajlík
5. 2. 2011 21:032
0 0
jeli jsme za nimi kousek ze Sušice přes Čkyni do Plzně, byla to neuvěřitelná palba, no a stačit Bentleymu, který jel zatáčky řízeným smykem bylo pro mě nemožné.Smekám před výkonem tohoto pilota ale i všech ostatních. Tohle - to je rally, to je zážitek a ještě k tomu nádherný auta v opravdu ostré jízdě
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!