Rally Hadeland – komentář
Norský šampionát odstartoval na Sigdalsrally a v rámci absolutní klasifikace nepřinesl nic překvapivého. Do speciálu kategorie WRC usedl z předních jezdců pouze Anders Grøndal a zaslouženě si dojel pro vítězství. Se Subaru Impreza WRC S10 tak rozjel sezónu stejným způsobem jako vloni a podobně jako v předešlém roce se dalo očekávat, že opanuje rovněž i druhý podnik. Těžiště zajímavějších a vyrovnanějších soubojů se přesunulo do kategorie Super 2000 a hlavně mezi produkční vozy, kde několik jezdců bojuje o každičkou vteřinku.
Boj o vítězství v podání Anderse Grøndala…
S atmosférickým dvoulitrem z dílen české škodovky i letos pokračuje Eyvind Brynildsen hájící barvy norského dovozce této značky. Na Sigdalsrally však nestačil na svého hlavního a jediného soupeře Madse Østberga, který letos doma soutěží s Fordem Fiesta Super 2000, zatímco v MS usedne do Fiesty WRC. Větší šance na vítězství se jezdci Fordu připisovaly i před startem Rally Hadeland. Brynildsen do rally nastupoval po hodinách strávených kvůli nemoci v posteli a na závodění mu zbývalo jen málo sil.
Østberg naopak do soutěže vlétl ve velkém stylu. Vedení v rámci skupiny mu nestačilo a na obou úvodních testech zajel nejrychleji i v absolutní klasifikaci. Grøndal vybral na své Subaru špatné gumy a úvodními testy se doslova protrápil. Do RZ 3 už ale nastupoval se správným obutím a hned se katapultoval do čela soutěže. Vítězství na následujícím čtvrtém testu sice ještě odevzdal příteli své spolujezdkyně, ale ve vedení setrval a pro druhý triumf roku si dojel už naprosto v klidu. S ještě větším náskokem pak vyhrál Østberg nad nemocným Brynildsenem a pořadí první trojky zůstalo stejné jako na první rally roku.
… a Madse Østberga
V rámci produkčních aut začal nejlépe Andreas Kjaer se Subaru a za jeho záda se po RZ 2 vyhoupl Sveinung Bieltvedt s další Imprezou. Kjaer mu dokázal během prvních třech zkoušek úspěšně odolávat, ovšem na RZ 4 jeho jízda soutěží skončila. Do vedení se s náskokem skoro čtvrt minuty na Mariuse Aasena s dalším Subaru dostal Bieltvedt. Aasen jeho tempu ve zbytku soutěže nedokázal sekundovat a musel se smířit s druhou příčkou stejně jako v Sigdalsrally. Vítěze z úvodu roku Ponta Tidemanda ze Švédska ovšem nechal až za svými zády.
Pořadí v cíli: | ||
---|---|---|
1. Anders Grøndal/Veronica Engan (N) | Subaru Impreza WRC | 53.11,4 |
2. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S) | Ford Fiesta S2000 | +23,9 (1. N4) |
3. Eyvind Brynildsen/Cato Menkerud (N) | Škoda Fabia S2000 | +1.28,8 (2. N4) |
4. Thomas Kvam/Stian Johnsen (N) | Ford Focus WRC | +2.31,9 |
5. Sveinung Bieltvedt/Roger Eilertsen (N) | Subaru Impreza WRX STI | +2.40,2 (3. N4) |
6. Marius Aasen/Tom A. Haldammen (N) | Subaru Impreza WRX STI | +3.31,2 (4. N4) |
7. Pontus Tidemand/Jørgen Nordhagen (S/N) | Subaru Impreza WRX STI | +4.10,9 (5. N4) |
8. Egil Bentzen/Ole Kristian Unnerud (N) | Subaru Impreza WRC | +4.11,0 |
9. Pål Try/Lars W. Andersen (N) | Ford Focus WRC | +5.26,4 |
10. Jim Roger Haugom/Arne Martin Lundhaug (N) | Subaru Impreza WRX STI | +6.27,0 (6. N4) |
Stav šampionátu: 1. Grøndal 58, 2. Østberg 50, 3. Brynildsen 40, 4. Kvam 34, 5. Aasen 25, 6. Bieltvedt 20
Na konečné výsledky této rally se můžete podívat rovněž na ewrc-results.com.