Rally Hadeland – komentář

S atmosférickým dvoulitrem z dílen české škodovky i letos pokračuje Eyvind Brynildsen hájící barvy norského dovozce.

Norský šampionát odstartoval na Sigdalsrally a v rámci absolutní klasifikace nepřinesl nic překvapivého. Do speciálu kategorie WRC usedl z předních jezdců pouze Anders Grøndal a zaslouženě si dojel pro vítězství. Se Subaru Impreza WRC S10 tak rozjel sezónu stejným způsobem jako vloni a podobně jako v předešlém roce se dalo očekávat, že opanuje rovněž i druhý podnik. Těžiště zajímavějších a vyrovnanějších soubojů se přesunulo do kategorie Super 2000 a hlavně mezi produkční vozy, kde několik jezdců bojuje o každičkou vteřinku.


Boj o vítězství v podání Anderse Grøndala…

S atmosférickým dvoulitrem z dílen české škodovky i letos pokračuje Eyvind Brynildsen hájící barvy norského dovozce této značky. Na Sigdalsrally však nestačil na svého hlavního a jediného soupeře Madse Østberga, který letos doma soutěží s Fordem Fiesta Super 2000, zatímco v MS usedne do Fiesty WRC. Větší šance na vítězství se jezdci Fordu připisovaly i před startem Rally Hadeland. Brynildsen do rally nastupoval po hodinách strávených kvůli nemoci v posteli a na závodění mu zbývalo jen málo sil.

Østberg naopak do soutěže vlétl ve velkém stylu. Vedení v rámci skupiny mu nestačilo a na obou úvodních testech zajel nejrychleji i v absolutní klasifikaci. Grøndal vybral na své Subaru špatné gumy a úvodními testy se doslova protrápil. Do RZ 3 už ale nastupoval se správným obutím a hned se katapultoval do čela soutěže. Vítězství na následujícím čtvrtém testu sice ještě odevzdal příteli své spolujezdkyně, ale ve vedení setrval a pro druhý triumf roku si dojel už naprosto v klidu. S ještě větším náskokem pak vyhrál Østberg nad nemocným Brynildsenem a pořadí první trojky zůstalo stejné jako na první rally roku.


… a Madse Østberga

V rámci produkčních aut začal nejlépe Andreas Kjaer se Subaru a za jeho záda se po RZ 2 vyhoupl Sveinung Bieltvedt s další Imprezou. Kjaer mu dokázal během prvních třech zkoušek úspěšně odolávat, ovšem na RZ 4 jeho jízda soutěží skončila. Do vedení se s náskokem skoro čtvrt minuty na Mariuse Aasena s dalším Subaru dostal Bieltvedt. Aasen jeho tempu ve zbytku soutěže nedokázal sekundovat a musel se smířit s druhou příčkou stejně jako v Sigdalsrally. Vítěze z úvodu roku Ponta Tidemanda ze Švédska ovšem nechal až za svými zády.

Pořadí v cíli:
1. Anders Grøndal/Veronica Engan (N) Subaru Impreza WRC 53.11,4
2. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S) Ford Fiesta S2000 +23,9 (1. N4)
3. Eyvind Brynildsen/Cato Menkerud (N) Škoda Fabia S2000 +1.28,8 (2. N4)
4. Thomas Kvam/Stian Johnsen (N) Ford Focus WRC +2.31,9
5. Sveinung Bieltvedt/Roger Eilertsen (N) Subaru Impreza WRX STI +2.40,2 (3. N4)
6. Marius Aasen/Tom A. Haldammen (N) Subaru Impreza WRX STI +3.31,2 (4. N4)
7. Pontus Tidemand/Jørgen Nordhagen (S/N) Subaru Impreza WRX STI +4.10,9 (5. N4)
8. Egil Bentzen/Ole Kristian Unnerud (N) Subaru Impreza WRC +4.11,0
9. Pål Try/Lars W. Andersen (N) Ford Focus WRC +5.26,4
10. Jim Roger Haugom/Arne Martin Lundhaug (N) Subaru Impreza WRX STI +6.27,0 (6. N4)

Stav šampionátu: 1. Grøndal 58, 2. Østberg 50, 3. Brynildsen 40, 4. Kvam 34, 5. Aasen 25, 6. Bieltvedt 20

Na konečné výsledky této rally se můžete podívat rovněž na ewrc-results.com.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!