26. 6. 2005 00:00 − 2254× − 0

Komentář k 39. RALLY DEL SALENTO

Komentář – Italský šampionát se v pátém podniku vrátil na asfaltový podklad. To vracelo do hry jezdce s vozy Super 1600, kteří na předchozích šotolinách výrazně zaostávali.

5. podnik Mistrovství Itálie (C.I.R.)
17. – 19. června, Lecce, asfalt, 17 RZ (3 zrušeny) – 220 km
posádky (start/cíl) – 50/25

Italský šampionát se v pátém podniku vrátil na asfaltový podklad. To vracelo do hry jezdce s vozy Super 1600, kteří na předchozích šotolinách výrazně zaostávali. Průběh soutěže k nim však příliš milosrdný nebyl. Do soutěže tentokrát vyrazilo poměrně chudé startovní pole, což bylo způsobeno přeci jen horší dostupností soutěže pro některé týmy. Ze špičky nechyběl nikdo. Hned na prvním testu, odehrávajícím se na uměle vybudované stadionové trati, o sobě dal vědět vedoucí jezdec ME Renato Travaglia. Pořádně se začalo závodit až další den ráno, ne však na prvním plánovaném testu, neboť ten stejně jako jeho ostatní průjezdy byl zrušen. A v té době už Travaglia pociťoval problémy s vozem a postupně se propadal. Po třetím testu další účinkování vzdal. Otěže soutěže převzal jeho největší rival z kategorie Super 1600 Paolo Andreucci. Hned za zády však měl Andreu Aghiniho, který v posledních soutěžích konečně předvádí výkony hodné jeho jménu. Tento souboj však skončil dříve, než se vůbec pořádně rozjel. Na šestém úseku se Andreucci se soutěží po výletu mimo trať rozloučil. Po první etapě tak klasifikaci vévodil Andrea Aghini. Určitě ale večer nešel usínat s klidem, neboť si na něj brousili zuby hned dva další špičkoví jezdci, navíc jedoucí s tovární podporou. Andrea Navarra ztrácel 4 a Pierino Longhi 6 sekund! Nejrychlejším vozem s náhonem na předek byl Renault Clio Super 1600 Stefana Bizzariho na čtvrté příčce.

Na prvním testu nového dne ještě Aghini svoje postavení uhájil. V tom dalším se už musel sklonit před Longhim. Ovšem jak bývá u italských jezdců zvykem, boj nikdy nevzdávají. A tak se opět pořadí měnilo, rozdíl však zůstával nicotný, 9 desetin sekundy! Tempo jezdců na vozech Subaru nedokázal následovat Navarra hající prapor Mitsubishi a na třech testech se o 20 sekund propadl. Na RZ 11 a 12 se ukázal být pro změnu silnější Longhi a Aghinimu nadělil 7 sekund. Pak ale přišla pro Aghiniho velká rána, neboť dostal defekt pravého zadního kola. Výsledkem bylo až čtvrté konečné místo, ze třetího se po posledním testu mohl radovat nenápadný Luca Cantamessa. Infarktový závěr měla soutěž v kategorii Super 1600. I zde hrály podstatnou roli gumy, neboť po Bizzarriho defektu na předposledním testu mohl slavit Andrea Dallavilla. Vloni tu získal jediné vítězství v sezóně v absolutní klasifikaci, letos to alespoň zopakoval ve své kategorii. Do cíle tentokrát dorazil i letošní smolař Franco Cunico. Po věčných technických potížích na Rally del Salento podal průměrný výkon, jež byl však oceněn body za sedmé místo.

Dalším podnikem bude o druhém červencovém víkendu Rally San Martino di Castrozza.

Pořadí v cíli:

1. LONGHI P. / IMERITO M. Subaru Impreza Sti spec. C
2. NAVARRA A. / GIRELLI S. Mitsubishi Lancer Evo8 +29.1
3. CANTAMESSA L. / CAPOLONGO P. Subaru Impreza Sti spec. C +1:24.8
4. AGHINI A. / CANTON T. Subaru Impreza Sti spec. C +1:43.4
5. DALLAVILLA A. / VERNUCCIO D. Citroen C2 Super 1600 +3:04.8
6. BIZZARRI S. / BOSI M. Renault Clio Super 1600 +3:15.3
7. CUNICO G. / PIROLLO L. Mitsubishi Lancer Evo8 +4:25.3
8. LAGANA F. / GUGLIELMI A. Mitsubishi Lancer Evo8 +5:25.3
9. DE DOMINICIS A./ MESSINA M. Mitsubishi Lancer Evo8 +5:58.3
10. BRUSCHETTA A. / CIVIERO E. Mitsubishi Lancer Evo8 +6:06.9

Pořadí C.I.R. po pátém podniku:
1. Longhi 90, 2. Navarra 45, 3. Cantamessa 40, 4. Travaglia 35, 5. Aghini 35, 6. Andreucci 33

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!