Martin Semerád zakončil první etapu na čtvrtém místě

Úvod první etapy soutěže zařazené do mistrovství světa produkčních vozů vyšel Martinu Semerádovi podle jeho představ.

V pátek 11. února odstartovaly soutěžní vozy do prvních ostrých kilometrů rychlostních zkoušek Švédské rally. Byl mezi nimi i vůz české posádky ve složení Martin Semerád – Michal Ernst. Rychlostní zkoušky první etapy Švédské rally byly po nočním intenzivním sněžení pokryté vrstvou měkkého sněhu, a dalo se tedy předpokládat, že pneumatiky nebudou mít ten správný grip, jako na vrstvě ujetého sněhu, či ledu. Ranní rychlostní zkoušky dne byly navíc ztížené hodně silným nárazovým větrem, trať byla neustále pokrývána novým navátým sněhem, a jezdci se probíjeli doslova bílou tmou.

Úvod první etapy soutěže zařazené do mistrovství světa produkčních vozů vyšel Martinu Semerádovi podle jeho představ. V první rychlostní zkoušce se posádce týmu Semerád rally podařilo zajet druhý čas mezi produkčními vozy, což byl právě takový začátek rally, jaký Semerád s Ernstem potřebovali. „Dopoledne se nám jelo docela dobře, i když se auto v hlubokém sněhu dost klouzalo. Jeli jsme si ale v klidu svoje tempo,“ říkal na úvod Švédské rally Martin Semerád. V závěru čtvrté rychlostní zkoušky ale Martin Semerád zaznamenal technický problém jejich Mitsubishi, u kterého fungoval v tu chvíli jen pohon předních kol. Mechanikům týmu se ale ve vymezeném čase v servisu podařilo vše opravit a Martin Semerád s Michalem Ernstem tak mohli pokračovat ve druhých průjezdech rychlostních zkoušek.

V závěru dne se však na rychlostní zkoušky snesl soumrak a posádky musely použít světelné rampy, což posádce Semerád – Ernst přineslo problém. „Při upevňování světelné rampy došlo k tomu, že jsme špatně zajistili kapotu a ta se nám během jízdy otevřela a rozbila čelní okno. Tím jsme přišli nejen o sklo, ale i o světla a já jen velmi špatně viděl na trať. Ztratili jsme tím něco kolem jedné minuty, což nás stálo propad na čtvrté místo“, komentuje peripetie na poslední zkoušce Martin Semerád. Problémy s otevřenou kapotou znamenaly časovou ztrátu a sestup z průběžně třetího místa v kategorii produkčních vozů. Do konce soutěže zbývají ale ještě dvě etapy a nic není rozhodnuto. „Čekají nás ještě dvě etapy a je to ještě hodně velká porce kilometrů. Budeme se snažit ztrátu na třetí místo postupně smazávat, ale nechci při tom udělat chybu a ztratit další čas někde v závěji. Na vedoucí dvojici již nemáme šanci se dotáhnout a i bez našich problémů by to nejspíš nešlo, protože oba Seveřané zajíždějí neskutečně rychlé časy,“ sklání se před rychlostí svých soupeřů Martin Semerád.

Ve druhé etapě Švédské rally čeká na soutěžní posádky další velká porce ostrých kilometrů, které budou rozděleny do osmi rychlostních zkoušek.

Komentářů celkem: 5
11. 2. 2011 22:161
0 0
držím palce! smajlík na druhé místo smajlík
11. 2. 2011 23:292
0 0
Patrik Flodin je vyloučen, takže Martin se posouvá na třetí místo.
12. 2. 2011 08:533
0 0
Paráda. Jen tak dálsmajlík
12. 2. 2011 09:594
0 0
a už je druhý smajlík ještě vydržet!
12. 2. 2011 11:485
0 0
Tak to by byl super vstup do sezony. Ale Máca už byl hodněkrát na nadějné pozici a vždycky se něco stalo. Teď na něj ale nikdo netlačí, tak by to mohlo vyjít...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!