Anders Grondal o Rally Sweden

Anders Grondal bude čtenářům eWRC.cz přinášet pravidelné reporty z každé soutěže, které se zúčastní.

Anders Grondal bude čtenářům eWRC.cz přinášet pravidelné reporty z každé soutěže, které se zúčastní. Tady je první z nich.


Tým Bilbutikken přivezl na Švédsko zbrusu novou Subaru Impreza postavenou v Prodrive. Spolu s Prodrive jsme měli před soutěží velký test a věřili jsme si na umístění na stupních vítězů.

Na shakedownu nás ale trápila velká nedotáčivost vozu. Zkoušeli jsme změnit nastavení vozu, ale nebyli jsme příliš úspěšní. Až inženýr od Prodrive, Richard Thompson, změnil nastavení vozu před speciálkou. Auto najednou jelo výborně a po speciálce jsme se ujali vedení.

V pátek ráno začalo skutečná rally na známé zkoušce Vargasen. Díky hustému sněžení byla zkouška velmi náročná a kousek za Colin Crestem jsme se přetočili a ztratili nějaký čas. Pak jsme dojeli vůz S2000 s technickými problémy a asi minutu jsme jeli za ním, než jsme ho předjeli. Mysleli jsme si, že jsme ztratili spoustu času, ale i ostatní soupeři měli problémy v náročných podmínkách, a tak jsme i na této RZ byli mezi eNky nejrychlejší.

Jeli jsme naplno i na dalších zkouškách a po ranní páteční sekci, kdy jsme vyhráli všechny zkoušky, jsme vedli o minutu. Na RZ4 jsme navíc skončili osmí absolutně. Po servisu jsem ale ztratil rytmus. Na zkoušce byly hluboké vyjeté koleje a já se v nich snažil jet čistě. V cíli jsme ale viděli, že to nebyl nejrychlejší způsob jízdy.

Na Flodina jsme ztratili nějaký čas. Na další zkoušce jsme znovu jeli naplno a podle splitů vedli, v závěru jsem ale chyboval a musel couvat. Na Flodina jsme ale ztratili jen 0,6 vteřiny. Na závěr nás čekala mimořádně náročná rychlostní zkouška Løvhaugen Chtěli jsme jet rychle, ale zároveň zbytečně neriskovat, protože jsme měli slušný náskok. Trochu jsme zvolnili, Flodin ale zabral a stáhl náš náskok. Stále jsme ale bezpečně vedli a těšili se na další souboje s Flodinem.

Pozdě v noci jsem se ale dozvěděl, že byl Flodin vyloučen. Najednou jsme vedli skoro o dvě minuty před Tagirovem v rámci PWRC. S takovým náskokem jsme si mohli sobotní zkoušky užívat. Nejeli jsme zdaleka naplno, přesto jsme i nadále zvyšovali náskok před ostatními posádkami v rámci PWRC a zajížděli i časy v první desítce absolutního pořadí. Bylo vidět, že auto i posádka fungují výborně.

V servisu jsme vedli už o 5 minut a 40 sekund. Cítil jsem, že naše první vítězství je blíže než kdykoliv předtím. Na přejezdu na RZ12 ale najednou přestal fungovat motor. Zatím stále není jisté, co bylo příčinou, ale Prodrive hledá příčinu, aby se to příště již nestalo.

V týmu se zaměřujeme na pozitivní věci ze soutěže. Dokázali jsme, že posádka, auto i tým jsou dost rychlí na to, aby vyhráli závod PWRC. V Portugalsku budeme ještě silnější!

Ještě předtím se představíme ve třetí soutěži norského šampionátu s Imprezou WRC 2004. Vyhráli jsme první dvě soutěže a naším cílem je vyhrát i Finnskog Rally a pojistit si vedení v šampionátu.

Pro čtenáře eWRC.cz Anders Grondal


Bilbutikken WRT arrived well prepared for Rally Sweden with a brand new Subaru Impreza built by Prodrive. Together with Prodrive we had a great pre event test and we were confident that we would be in the fight for a podium finish.

However, at shakedown the car suffered from heavy understeer. We tried a few set up changes without much luck. Our Prodrive engineer, Richard Thompson, knew what to do and made changes to the car before the first special stage. The car worked perfectly again, and we took the lead in the rally on SS1.

On Friday morning the rally started for real, with the famous Vargåsen stage. Heavy snow had made the stage really difficult, and just after Colin`s crest we had a small spin and lost some time. Later on the same stage, we overtook a S2000 car with some problems, but we were stuck behind him for over a minute before he let us pass. At the finish we thought we had lost a lot of time, but our other competitors also had some problems in the diffucult conditions and we where the fastest Gr.N car on the stage.

We pushed hard on the next stages also winning all of the friday morning stages and opened minute lead to the next Gr.N car. We also managed to post a top 8 time overall. After the midpoint service we lost our rythm a little on the rerun of the Vargåsen stage. The stage was now very rutted, and I tried to stay in the ruts and have a clean run. But at the finish we saw that was not the quickest way to go.

We lost some time to Flodin. On the next stage we pushed hard again, and spilts showed that we where the fastest group N car again. A small miss near the end of the stage where we had to reverse meant that we did not win the stage, but we only lost 0.6 seconds to Flodin.

The last stage of friday was the extremly difficult Løvhaugen stage. We wanted to go fast there,but we had a good lead in the rally so we did not want to take any risks so we backed off our pace a little, but on this stage Flodin pushed max and took some time out off us.But still in the lead we where prepared for a full attack again on Saturday morning!We were really enjoying the fight with Flodin, and I was confident that with good driving on day 2 we could pull away from Flodin again.

Then late Friday night I got the message that Flodin was out of the rally. Our lead was now nearly two minutes to Tagirov in second place in PWRC. With a good lead, we could go out enjoy the stages on day 2. Even without maximum attack we pulled away from the rest of the PWRC field, continuing to set top 10 stage times overall, and showing that our car and crew has great speed.

At the mid-day service we had a 5 min 40 sec lead in PWRC and were 10.th overall. I now felt that our first win was closer than ever! But on the road section out to SS 12 the car suddenly suffered from an engine failure . It is still not clear what caused the failure , but Prodrive will investigate the problem and make sure that the same problem will not happen again.

Bilbutikken WRT want to focus on all the good things from the rally! We showed that the crew\car\team have got the speed to win PWRC events. We will be back even stronger in Rally Portugal in March!

Before Portugal the team will drive the third rally in the Norwegian championship with the Subaru Impreza WRC 2004. With wins in the two first rounds, our goal is to win the Finnskog rally and pull away in the championship.

Komentářů celkem: 3
16. 2. 2011 17:51
0 0
No vida, tak deníčky ze soutěží nám už budou psát i velký kluci. Dost dobrej úlovek a já k němu redakci, i nám čtenářům gratuluju smajlík
16. 2. 2011 19:39
0 0
tak to se na jeho komentáře budu těšit smajlík . Ve švédsku měl smůlu ale troufám si tvrdit že by mohl PWRC i vyhrátsmajlík
16. 2. 2011 23:21
0 0
Ať Anders taky napíše, jak se jezdí s Veronicou a jestli si teď Mads Ø. nemusí pořídit kabriolet (a nebo aspoň auto s "dvanácterátkrát" zvýšenou střechou, aby se pod ní vešel) smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!